וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות האלימות: אצטדיון עילוט נסגר ל-30 יום

המשטרה הוציאה צו סגירה לאצטדיונה של אחי נצרת אחרי המהומה מול מכבי נתניה ודורשת לתקן את הליקויים הבטיחותיים

one

צפו בתקציר המשחק ובמהומה שפרצה ביציעים

משטרת ישראל הודיעה הערב (ראשון) על החלטתה לסגור את יציעי עילוט, אצטדיונה הביתי של אחי נצרת לתקופה של 30 יום. זאת בעקבות האירועים האלימים במשחק הליגה האחרון בו אירחה הקבוצה ביום שישי את מכבי נתניה. במשטרה דורשים מהנהלת נצרת לתקן את הליקויים הבטיחותיים באצטדיון ועד שזה לא ייעשה הוא יישאר סגור למשחקים.

מהמשטרה נמסר כי "בהמשך למשחק הכדורגל שנערך בסוף השבוע בעילוט, ובעקבות ליקויים בטיחותיים שהתגלו באצטדיון, בוצע שימוע למנהל האצטדיון על ידי מפקד תחנת נצרת.

כזכור, לאחר 70 דקות של משחק נרשם עימות בין המאבטחים לבין אוהדי מכבי נתניה. בערוץ הספורט צוין שלפי חברת האבטחה, אוהד נתניה שהתפרע סירב לעזוב את המגרש, ועל כן איש אבטחה ניסה להיכנס על מנת להוציאו. במצלמות הטלוויזיה אף נקלטה יריקה של אוהד אחר לעבר אנשי האבטחה. אוהד אחד נפל לתוך תחומי המגרש, אך הוצא החוצה. לאחר סיום המשחק אוהד נצרת צולם במצלמות בזמן שהוא משליך אבן לתוך תחומי האצטדיון. אוהד נוסף של נצרת נעצר, ולפי דיווחים מעילוט בסך הכול חמישה אוהדים עוכבו לחקירה.

עימות ביציעים של מכבי נתניה. אדריאן הרבשטיין
אוהדי נתניה ביום שישי בעילוט/אדריאן הרבשטיין

ההתאחדות לכדורגל עדיין לא הודיעה רשמית על העמדת מכבי נתניה לדין לאור אירועי המשחק, אבל אבל בקבוצה כבר מתכוננים לכך בעקבות דוחות המשקיף דאוד סוהיל והשופט שלומי בן אברהם. בנתניה זעמו במיוחד על סוהיל שציין את העימות בין אוהדי הצהובים למאבטחים, קללות גזעניות מהיציע של נתניה לעבר אוהדי אחי נצרת וההתפרעות ביציעים. למרות שמצלמות הטלוויזיה קלטו את המכות שספגו האוהדים המורחקים מכוחות האבטחה, את האבנים שנזרקו מחוץ לאצטדיון לעבר אוהדי נתניה ואת החפצים שנזרקו לעבר שחקני נתניה בירידה מהדשא, הדברים לא צוינו בדוחות.

ראשי נתניה אספו במהלך הימים האחרונים עדויות וסרטונים והם מתכוננים להשיב מלחמה בבית הדין אם וכאשר יוגש נגד הקבוצה כתב אישום. נתניה כבר הורשעה מספר פעמים העונה בסעיפים של התפרעות אוהדים ואף קללות גזעניות ובמועדון חוששים שיספגו עונש רדיוס או לחלופין אירוח משחקים ללא קהל.

השופט בן אברהם כתב: "במהלך הדקה ה 70 החלה מהומה ביציע האוהדים בו אוכלסו אוהדי מכבי נתניה (יציע צפון מערבי). במהלך המהומה נזרק לתחומי המגרש בקבוק מים מינרלים (1.5 ליטר) ובמזל לא פגע באיש. נעצרו שלושה אוהדים כאשר אחד מהם, בדרכו החוצה, בעט במצלמת הטלוויזיה שהייתה קרובה ליציע. שחקני נתניה ובראשם הקפטן, ערן לוי, פעלו באורח רוח וניגשו לעבר הקהל על מנת להרגיע את הרוחות, השחקנים עזרו להביא לרגיעת המהומה. מהומה זו גרמה להפסקת המשחק למשך של שלוש דקות. המשחק חודש לאחר מכן".

גם אוהדי נתניה זועמים על האירועים והחליטו לצאת למאבק נגד המשטרה וכוחות האבטחה. היום (ראשון) פורסם ברשתות החברתיות הסלוגן: "פושעי עילוט לדין". כזכור, במהלך המהומה נעצרו שלושה אוהדים, ששוחררו בשעות הלילה, ושניים מהם הורחקו לחודש מהמגרשים. "אולי היינו במגרש אחר, אבל מה שקרה בעילוט זה שהגנו בגופנו על ילדים בני 10 מלקבל מכות רצח ממשטרת ישראל וחברת מטאור", נכתב בדף הפייסבוק של ארגון האוהדים של נתניה. "איך הגיוני שאוהד מותקף על ידי שוטר והוא בעצמו מסכן את שלום הציבור כשבחוץ זורקים בלטות לעבר אוהדי הקבוצה שנצורים בתוך האצטדיון, ללא עצור אחד. לא ננוח עד שחברת מטאור ומשטרת ישראל יתנו את הדין על מה שקרה אתמול".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully