וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלאט: "היקמן בקו עלייה, הוא משחק בפול ווליום"

6.1.2014 / 12:57

מכבי תל אביב תפגוש ברוממה את מכבי חיפה (18:45, ע' 1), בלאט בונה על היקמן. ג'יימס ייעדר. הפועל ת"א - הפועל אילת

המחזור ה-13 בליגת העל יגיע לסיומו הערב (שני) עם שלושה משחקים נוספים, כשבמוקד יעמוד המפגש בין האלופה מכבי חיפה לסגניתה מכבי תל אביב, שתחזור לרוממה לראשונה מאז איבדה את האליפות (73:75 למכבי תל אביב בביתה בסיבוב הראשון). הקבוצה החמה בליגת העל, הפועל תל אביב, תארח למשחק צמרת מעניין את הפועל אילת (76:77 לאילת בביתה בסיבוב הראשון). במשחק תחתית מעניין, תארח ברק נתניה את מכבי אשדוד (76:82 לנתניה באשדוד בסיבוב הראשון).

מאמן מכבי חיפה דני פרנקו. אדריאן הרבשטיין
הירוקים שלו ימשיכו במגמה החיובית? דני פרנקו/אדריאן הרבשטיין

מכבי חיפה - מכבי תל אביב (18:45, ערוץ 1)

הניצחונות על קבוצות התחתית מנתניה ואשדוד נתנו לקבוצה של דני פרנקו את מרחק הנשימה ממרכז הטבלה והציבו אותה בעמדת זינוק על אחד מארבעת המקומות הראשונים בתום הסיבוב השני. בחיפה יודעים שלמרות הניצחונות החשובים, הסיפור מול מכבי תל אביב הולך להיות אחר לגמרי, כשברקע משחק היורוקאפ הראשון בשלב הבתים השני נגד נימבורק הצ'כית. מורן רוט שב לאימונים חלקיים במהלך סוף השבוע, אך לא אמור לשחק מול הצהובים, ועשוי לחזור בשבוע הבא. למשחק עצמו נותרו עשרות כרטיסים בלבד, והוא אמור להיות מלא לראשונה בעונה הסדירה מאז ששופץ.

"יש תכונה ודריכות לקראת המשחק נגד מכבי תל אביב", אמר המאמן דני פרנקו לקראת ההתמודדות, "ראינו אותם בחמישי ביורוליג והם הפגינו יכולת מרשימה. אנחנו מצפים לקרב קשה, אך כשרוממה מלא בקהל ירוק אנחנו בהחלט יכולים להתעלות ולנצח כל יריב".

מכבי תל אביב נמצאת בכושר טוב, ואת זה אי אפשר כבר להכחיש. אמנם בליגה היכולת לא משכנעת, ובשבוע שעבר הצהובים היו קרובים לאבד את המשחק מול הפועל חולון, אבל ביורוליג הקבוצה של דיוויד בלאט דוהרת והשיגה בחמישי ניצחון חוץ יוקרתי על גלאטסראיי בפתיחת הטופ 16. במכבי חזרו ארצה ביום שישי לפנות בוקר והחלו בהכנות לקראת המשחק מול חיפה, אותה הם מעריכים מאוד, ומקווים לחזור להרשים גם במשחקי הליגה. שון ג'יימס שסובל מפציעה טורדנית בגבו, לא נרשם להתמודדות.

המספר הנוסף

3.5 - דקות בממוצע לאורי קוקיה בארבעת משחקי הליגה האחרונים.

23 - נקודות לדגן יבזורי ביום חמישי באשדוד, שיא עונתי עבורו.

94 - מפגשי ליגה סדירה בין הקבוצות. המאזן: 6:88 למכבי תל אביב.

יעמוד למבחן: בריאן רנדל. הפורוורד של חיפה יצטרך להיות בשיאו כדי להוביל את הקבוצה לניצחון מול מכבי תל אביב, זמן קצר אחרי ששב מפציעה בכתפו.

שחקן מכבי תל אביב שון ג'יימס. ברני ארדוב
עוד משחק בלעדיו. שון ג'יימס/ברני ארדוב

בלאט אמר לקראת המשחק ש"מכבי חיפה היא קבוצה טובה מאוד עם פוטנציאל גדול. אנחנו בתקופה טובה ורוצים להמשיך אותה. אנחנו חייבים להגיע מרוכזים לכל משחק, ולא רק ליורוליג".

לגבי היקמן הוסיף המאמן כי "ריקי נמצא בקו עלייה. הוא בריא ומתאמן כמו שצריך. בתחילת העונה היה קצת פצוע ושמרנו עליו, עכשיו הוא משחק בפול ווליום פעמיים בשבוע ורואים את התוצאות".

בתוך כך, בעל השליטה הנכנס של קבוצת אי.די.בי, מוטי בן-משה, התארח אתמול בערב באימון מכבי בהיכל נוקיה ונפגש עם מנכ"ל המועדון אלי דריקס.

מוטי בן משה, אלי דריקס, באימון מכבי תל אביב. הפייסבוק של מכבי תל אביב, צילום מסך
אורח. בן משה ודריקס באימון מכבי/צילום מסך, הפייסבוק של מכבי תל אביב

הפועל תל אביב - הפועל אילת (20:45, 5+לייב)

אחרי רצף ארוך של משחקים, שחקני הפועל תל אביב זכו באמצע השבוע שעבר למנוחה בת 48 שעות לאחר שהשיגו ניצחון חוץ חשוב על בני הרצליה. בהפועל היו מרוצים מחלקים רבים במשחק בהרצליה, ויקוו למשוך את רצף הניצחונות של המועדון, שעומד בשלב זה על שישה למשחק אחד נוסף. בקבוצה לא אהבו את העובדה שמשחק הליגה הדחוי מול מכבי ראשון לציון נקבע לשעה 21:15 ביום חמישי ה-16 לדצמבר, ועושים מאמצים מול מנהלת הליגה על מנת להקדים אותו כדי שכמה שיותר אוהדים יוכלו לבוא לתמוך באדומים.

דווקא אחרי רצף ניצחונות ועלייה לחצי גמר גביע המדינה רשמה הפועל אילת את אחד ממשחקיה הפחות טובים העונה כשהובסה בבית על ידי הפועל ירושלים ביום חמישי. באילת יודעים שהמשחק מול הפועל תל אביב הוא קריטי מאוד למלחמה על המקום הרביעי בתום הסיבוב השני, משום שהפסד ביותר מנקודה יתן להפועל יתרון בן שלושה משחקים וחצי, כשנותרו לקבוצה רק שמונה משחקים עד לסיום הסיבוב. יובל נעימי, שנפצע בברכו במשחק הגביע מול רמת השרון לפני עשרה ימים, נמצא בספק להתמודדות.

המספר הנוסף

3 - ניצחונות לאילת במפגשים בין הקבוצות מאז שובן של הקבוצות לליגה הראשונה בעונה שעברה.

11 - משחקים רצופים היו ליינסי גייטס בספרות כפולות, עד המשחק מול הפועל ירושלים כשקלע 8 נקודות בלבד.

21 - שלשות למתן נאור העונה אחרי 12 מחזורים. בעונה שעברה קלע 29 שלשות ב-25 מחזורים.

יעמוד למבחן: ניצן חנוכי. 17 נקודות המטיר שחקן אילת על ראשה של הפועל בסיבוב הראשון, ואל ההתמודדות הוא מגיע דווקא אחרי שני משחקי ליגה לא טובים.

ניצן חנוכי שחקן הפועל אילת. ברני ארדוב
אילת תפתיע בהדר יוסף? ניצן חנוכי/ברני ארדוב

ברק נתניה - מכבי אשדוד (20:35, 5+ לייב)

בברק נתניה קיוו כי החלפתו של רובי בלינקו בשבוע שעבר ביניב בורגר תביא לשינוי מיידי בתוצאות לפני המשחקים החשובים בתחילת הסיבוב השני, והחלומות התממשו. הצהובים השיגו ניצחון חוץ ענק על בני הרצליה שהרחיק אותם בצורה די משמעותית מהמקום האחרון, ויודעים שניצחון על אשדוד, אותה ניצחו בסיבוב הראשון בחוץ, יקנה להם יתרון שיהיה לקבוצה הדרומית קשה למחוק עד לסיום העונה. במהלך סוף השבוע מינתה הקבוצה את עידן פלדה, שאימן בתחילת העונה את מכבי הוד השרון, לעוזרו של בורגר.

"משחק העונה", כך מגדירים במכבי אשדוד את משחק החוץ בנתניה. בקבוצה יודעים שהפסד בשרון ירחיק את יריבתה מהאזור המסוכן, ויפגע במורל של הקבוצה מעיר הנמל. בקבוצה מאמינים שהשחקנים, שהציגו יכולת סבירה מאז הגעתו של אריק אלפסי, אך פגשו יריבות חזקות מאוד, ידעו להתעלות במשחק הנוכחי, וכך להשאר בתמונה במלחמה כנגד הירידה. בקבוצה מאוכזבים מהפורוורד אר טי גווין, השחקן האחרון שהביא המאמן הקודם נתי כהן, והחלו לבחון אפשרויות להחליפו. כמו כן מחכים באשדוד לשחרור אפשרי של חנן קולמן מהפועל ירושלים על מנת לנסות לצרפו לסגל.

המספר הנוסף

7 - הפסדים רצופים למכבי אשדוד בכל המסגרות.

8.1 - נקודות פחות סופגת ברק נתניה בהפסדים מאשר בניצחונות (68.4 נקודות לעומת 76.5 נקודות).

22 - נקודות הפציץ יהוא אורלנד בניצחון בהרצליה, אחרי שבחמשת המשחקים הקודמים קלע 2.4 נקודות בממוצע.

יעמוד למבחן: אר טי גווין. 6 נקודות בלבד קלע הפורוורד המנוסה בהפסד למכבי חיפה, ואם לא יתעלה בנתניה, קבוצתו תתקרב ללאומית, והוא יתקרב לעזיבה.

שחקן ברק נתניה יהוא אורלנד. מגד גוזני
הפציץ נגד הרצליה, יוציא את קבוצתו מהתחתית? יהוא אורלנד/מגד גוזני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully