וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי תל אביב - מכבי חיפה: טואטחה כשיר, צפוי לפתוח

המגן נבדק ועשוי לשחק (20:50, ע' 1). קינן על הספסלו. פריצה ומיכה יפתחו, האם האלופה תפתח פער 17 נקודות מחיפה?

one
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
אין תמונה/מערכת וואלה, צילום מסך

טריוויה

* מפגשים בליגה הראשונה: 138. 47:50 למכבי תל אביב בניצחונות, 41 משחקים נגמרו בתיקו.

* מכבי תל אביב אירחה 70 משחקים ויש לה יתרון של 17:31 בניצחונות (עוד 22 תיקו).

* מכבי חיפה כבר השיגה העונה ניצחונות בבלומפילד על הפועל ת"א ובני יהודה. הפעם האחרונה בה היא השלימה ניצחון בבלומפילד על כל אחת מהתל אביביות הייתה בעונת 2009-10.

* בכל 8 משחקי הבית שלה העונה מכבי תל אביב כבשה ראשונה. זה סידר לה שבעה ניצחונות ותיקו אחד נגד מכבי פתח תקוה.

* מכבי תל אביב עם 10 משחקים רצופים בהם הבקיעה לפחות פעם אחת. מכבי חיפה עם 7 כאלה.

* שני הפנדלים שקיבלה מכבי חיפה העונה בחוץ נשרקו לזכותה במחצית השנייה של משחק בבלומפילד (אחד מול הפועל תל אביב, אחד נגד בני יהודה).

* לערן זהבי יש רק שער אחד מול מכבי חיפה. זה קרה בניצחון של הפועל תל אביב 1:4 בפברואר 2011. גם אז המשחק נערך בבלומפילד וגם אז השופט היה אלון יפת.

הנתונים: אתר דריבליסט

דקל קינן שחקן מכבי חיפה מול ערן זהבי שחקן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
47:50 למכבי תל אביב בניצחונות/ברני ארדוב

מפתחות והכנות: מכבי תל אביב

מכבי תל אביב סיימה את הכנותיה למשחק, בנסיון לנצל את השמטת הנקודות של הפועל באר שבע ולהגדיל את הפער בפסגה לשש נקודות. נכון לעכשיו, עומד הפער מקבוצתו של אריק בנאדו על 14 נקודות ובקרית שלום יודעים שניצחון מחר בבלומפילד, יסמל באופן סופי את חילופי השלטון בכדורגל הישראלי - לפחות לעת עתה. המאמן פאולו סוזה החליט בסופו של דבר שלא לכלול בסגל את החלוץ טל בן חיים, שסובל מפגיעה בעינו וצפוי לשוב רק במהלך השבוע לאימונים מלאים. סוזה השאיר מחוץ לסגל גם את ריף פרץ שצפוי לעבור להפועל רמת השרון ואת משה לוגסי שאמור לסכם את תנאיו בבית"ר ירושלים, כפי שפורסם בוואלה! ספורט. מונס דאבור שמתאושש מפציעה בברכו, והגביר בימים האחרונים את האימונים, נכלל בסופו של דבר בסגל הקבוצה למשחק.

סוזה לא תירגל הרכב ויתרה מכך עדיין לא ברור האם יפתח עם שלושה שחקני הגנה וקישור מעובה, או ארבעה בהגנה ושלושה בקישור, בנוסף לשלושה שחקני התקפה. שרן ייני, יואב זיו ועומרי בן הרוש נאבקים על מקום בהרכב בחולייה האחורית וגם בקישור יש מלחמה גדולה על ההרכב, כאשר סוזה יצטרך לבחור בין גל אלברמן, מהראן ראדי, ניקולה מיטרוביץ' ודן אינבינדר. בחלק הקדמי נראה שמקומם של ערן זהבי, ברק יצחקי וראדה פריצה מובטח, כאשר אליהם צפוי להצטרף גם דור מיכה. כל הכרטיסים למשחק אזלו ובלומפילד צפוי להיות מלא, כרגיל העונה במשחקי הבית של הצהובים.

ראדה פריצה מכבי תל אביב חוגג. ברני ארדוב
מקומו בהרכב נראה מובטח. פריצה/ברני ארדוב

מפתחות והכנות: מכבי חיפה

לאימון המסכם של הירוקים לא הגיעו אוהדים, וגם אירועי אבוקות לא נרשמו. המאמן אריק בנאדו תרגל את ההרכב הראשון שלו, כשביצע מספר שינויים ביחס להרכב שתרגל בימים האחרונים. ראשית, המאמן החליט לפתוח על שני בלמים, סארי פלאח ואדין צוצאליץ'. דקל קינן יישב על הספסל. אייל משומר ישחק במערך הזה, כשאביחי ידין יהיה הקשר האחורי הטבעי היחיד בסגל. רובן ראיוס ישחק לצדו, כשגוסטבו בוקולי שוב יפתח על הספסל. בצדדים ישחקו אלון תורג'מן וחן עזרא. קטן יתופקד כשחקן חופשי מתחת לשובל גוזלן הצעיר. לקראת סוף האימון גם שמעון אבוחצירא תורגל לסירוגין.

טאלב טואטחה נפצע אתמול במפשעה במהלך האימון המסכם, אבל היום נבדק ויהיה כשיר, והוא צפוי לפתוח. בקבוצה כבר הודיעו לשמואל שיימן להתכונן לאפשרות שישחק, אבל שיימן, שגם ככה מאוכזב ממעמדו, לא ייכלל בסגל.

ומה בענייני הרכש? העברת עומר דמארי צפויה לתפוס תאוצה השבוע, כשיעקב שחר וחיים רמון ישוחחו שוב בעניין. עמוס לוזון שנכנס לתמונה לאחרונה דורש מיליון יורו, אבל הצדדים מנסים למצוא פתרון יצירתי שיוביל לקיום העסקה. כך למשל, בסוף השבוע עלה רעיון לפיו שחר ירכוש רק חלק מכרטיסו של דמארי, מהפועל תל אביב או פתח תקוה, ואז ייעשה ניסיון לסכם עימו. "בשלב הזה אין הסכמות, אבל הכל פתוח", אמרו בחיפה. כפי שפורסם בוואלה! ספורט, ראשי מכבי חיפה עודכנו כי סלטה ויגו ואוסאסונה מעוניינות לשאול את השחקן, אך בינתיים לא התקבלה כל הצעה רשמית עבורו.

אייל גולסה נמצא עם הפנים לבלגיה, וינסה לעבור לאחת מארבע קבוצות עימן נמצא דודו דהאן בקשרים טובים: סטנדרט ליאז', בוורן, קורטרייק או מונס. אם גולסה לא יעזוב בינואר, הוא ינהל משא ומתן לקראת העונה הבאה. ומי עוד יעזוב? שלומי אזולאי שמבוקש באשדוד ובית"ר ירושלים, וכן ויאם עמאשה שעשוי לעבור להפועל תל אביב במסגרת עסקת דמארי, או מחוצה לה. שמואל שיימן או אלעד גבאי יעזבו גם הם. אם גבאי יעזוב, ייתכן שיצטרף להפועל תל אביב שמעוניינת בו. חן עזריאל שוקל את אופציית אוקראינה (כרגע סיכוי נמוך שייצא להתרשמות) ומחזיק בהצעות גם מבני יהודה ומכבי פתח תקוה.

שחקן מכבי חיפה, דקל קינן. טל לוי,
יתחיל על הספסל. קינן/טל לוי

יעמדו למבחן

מכבי תל אביב: דור מיכה

בשבועות האחרונים חזר מיכה לרוטציה של פאולו סוזה והוכיח שמקומו על הדשא. הקשר המוכשר שהיה בעונה שעברה אחד הברגים המרכזיים במסע האליפות של הצהובים, חוזר אט אט לכושר טוב ומחר הוא עשוי להיות זה שיעשה הבדל, יחד עם ערן זהבי בקישור. מכבי חיפה תגיע להסתגר ולצאת למתפרצות ולמיכה יהיה תפקיד חשוב במציאת פתרונות לחדור דרך ההגנה הירוקה.

מכבי חיפה: שובל גוזלן

אריק בנאדו תרגל במהלך השבוע הרכבים שונים, וניכר שההתלבטות העיקרית שלו הייתה בין החלוץ הצעיר לגוסטבו בוקולי. התרגול של המאמן באימון המסכם הוא כנראה לא רק החלטה, אלא סממנים של תופעה: המבוגרים מפנים את הבמה לצעירים הרעבים, מכבי חיפה זקוקה לשחקנים שיוכלו להפסיק את המסורת של שחר לייצר שחקני מפתח דרך בית החרושת לשחקנים של טוברוק ולהסתמך בעיקר על עצמו. גוזלן הוכיח את עצמו עד עכשיו, ואם הוא רוצה להיות חלק מרכזי מהקבוצה של העונה הבאה, אסור לו לעצור.

שחקן מכבי חיפה שובל גוזלן. אדריאן הרבשטיין
המבוגרים מפנים את מקומם לצעירים. גוזלן/אדריאן הרבשטיין

הרכבים משוערים

מכבי תל אביב: חואן פאבלו, שרן ייני, קרלוס גרסיה, איתן טיבי, עומרי בן הרוש (יואב זיו), ניקולה מיטרוביץ' (גל אלברמן), דן אינבינדר (מהראן ראדי), ערן זהבי, דור מיכה, ברק יצחקי, ראדה פריצה.

מכבי חיפה: בויאן שראנוב; אייל משומר, סארי פלאח, אדין צוצאליץ', טאלב טואטחה, אביחי ידין, רובן ראיוס, יניב קטן, חן עזרא; אלון תורג'מן, שובל גוזלן (שמעון אבוחצירא).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully