וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לייטון יואיט ניצח את רוג'ר פדרר וזכה בטורניר בריסביין

האוסטרלי שיחק מצוין, ופתח את 2014 עם ניצחון גדול על השוויצרי בתוצאה 1:6, 6:4, 3:6. פאר הודחה במוקדמות סידני

גמר טורניר בריסביין בין רוג'ר פדרר ללייטון יואיט סיפק לנו היום (ראשון) כל מה שיכולנו לבקש. אמוציות, טניס טוב, קצת נוסטלגיה ומנצח אחד שפתח נפלא את 2014 וריגש את האלפים ביציעים. לייטון יואיט האוסטרלי ניצח את פדרר 1:6, 6:4, 3:6 וזכה בטורניר בריסביין אחרי מאמץ של 2:10 שעות. הייתה זו הפעם הראשונה מאז 2005, אז הפסיד למראט סאפין במלבורן, שיואיט מגיע למעמד הגמר על אדמה אוסטרלית. הניצחון הניב לאוסטרלי זכייה ראשונה בטורניר ATP מאז יוני 2010, אז זכה בטורניר האלה שבגרמניה כשניצח את רוג'ר פדרר.

8:18 לפדרר, זה היה המאזן בין הפנומן השוויצרי לבין האוסטרלי לפני הגמר, כולל 16 ניצחונות ב-17 המפגשים הקודמים ביניהם. על המשטח בבריסביין מאזן הכוחות היה שונה לגמרי. יואיט שלט בקצב, הכתיב את הסגנון שלו והיה נחוש ונמרץ לאורך כל ההתמודדות. עכשיו המאזן הוא 18:9 ויואיט מרגיש כמה זה מתוק.

לייטון יואיט מניף גביע אחרי זכייה בטורניר בריסביין. AP
טניס מצוין ושמחה ביציעים. יואיט/AP

יואיט פתח נפלא, הציג טניס מצוין ושבר פעמיים בדרך ל-1:4. האוסטרלים ביציע דחפו, הניפו שלטים כגון Do it Hewitt והכוכב המקומי לא אכזב, לקח את כל הנקודות בהגשות הראשונות (7 מ-7) וניצח 1:6 במערכה בתוך 27 דקות. המערכה השנייה הייתה צמודה, שני הטניסאים לא הצליחו לשבור זה את זה עד שהשוויצרי שבר ל-4:5 בעיתוי טוב והמשיך ל-4:6 ו-1:1 במערכות. פדרר השיג שלוש אפשרויות שבירה בפתח המערכה השלישית, אך יואיט נחלץ, שבר במשחקון הרביעי ל-1:3 והמשיך ל-1:4 כשהקהל ביציעים דחף מאחור. יואיט התקשה מאוד בהגשה במשחקון השביעי ולבסוף השיג בה ניצחון שהעלה אותו ל-2:5 וסגר את הסיפור.

לייטון יואיט טניסאי אוסטרלי. Bradley Kanaris, GettyImages
יותר מעוד ניצחון, יותר מעוד תואר. יואיט/GettyImages, Bradley Kanaris

לייטון יואיט קיבל את הגביע לקול תשואות הקהל, ולא הסתיר את התרגשותו. "עבר קצת זמן מאז שזכיתי בתואר, לזכות באוסטרליה זה מיוחד מאוד בשבילי", אמר יואיט, "אני לא צריך לברך את רוג'ר, הוא מקבל ברכות מדי שבוע כשהוא מגיע לפה לגמר".

"עברו עליי חמש שנים קשות מאוד, עברתי ניתוחים ופציעות, היה לי קשה", הוסיף יואיט, והודה לאוהדים ביציע שעזו לו לאורך הטורני וכן לאשתו ושלושת ילדיו. יואיט, 61 בעולם, זכה באליפות ארצות הברית ב-2001 ובטורניר ווימבלדון ב-2002, היה מדורג ראשון בעולם למשך 80 שבועות.

"כל הכבוד על הדרך שבה השגת את זה", החמיא רוג'ר פדרר ליריבו, "הייתי רוצה מאו לזכות בטורניר אבל לייטון היה טוב ממני".

הטניסאי השוויצרי רוג'ר פדרר. AP
רצה, אבל לא יצא. פדרר/AP

שחר פאר, הטניסאית הבכירה של ישראל (77 בעולם), ממשיכה לאכזב בפתיחת עונת הטניס. לאחר שהודחה מטורניר שנזן פאר רשמה היום (ראשון) הדחה נוספת כבר במוקדמות טורניר סידני (משטח קשה, 710 אלף דולר), כשנוצחה 6:3, 6:7, 6:3 על ידי צבטאנה פירונקובה הבולגרייה (108 בעולם).

פאר פתחה לא טוב את המשחק, נשברה ונוצחה במערכה הראשונה 6:3 בתוך 37 דקות. המערכה השנייה הייתה דרמטית ופאר השיגה ניצחון 4:7 בשובר השוויון בדרך ל-6:7 במערכה ו-1:1 במערכות. פאר קיוותה לחולל מהפך, אך הבולגרייה ניצחה 3:6 במערכה השלישית, ואחרי משחק ארוך וקשה שארך 2:22 שעות עלתה לסיבוב הבא.

הטניסאית הישראלית שחר פאר. Graham Denholm, GettyImages
פתיחת עונה לא טובה. פאר/GettyImages, Graham Denholm

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully