וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראשון בליגת העל: אפי והרצליה עולים למלחה

4.1.2014 / 16:43

מוליכת הטבלה, הפועל ירושלים, תארח את קבוצת התחתית מהשרון (19:55, ספ' 5). נס ציונה-חולון, גלבוע/גליל-ראשל"צ

המחזור ה-13 בליגת העל ייצא לדרך מחר (ראשון) עם שלושה משחקים כשבמוקד יעמוד המפגש בין מוליכת הטבלה הפועל ירושלים, לבני הרצליה המדשדשת, שלא ניצחה במלחה מזה כ-10 שנים (63:74 להרצליה בביתה בסיבוב הראשון). בקרב בין שתי קבוצות שנמצאות במומנטום רע, תארח עירוני נס ציונה את הפועל חולון (81:84 לנס ציונה בסיבוב הראשון באולם הפחים). גלבוע/גליל, שהפתיעה בחולון ביום חמישי, תארח את מכבי ראשון לציון שנמצאת במומנטום טוב לאחר הגעתו של צביקה שרף (60:84 לגלבוע/גליל בראשון לציון בסיבוב הראשון)

ארטיום פרחוסקי הפועל ירושלים. מגד גוזני
ימשיך להעדר. ארטיום פרחוסקי/מגד גוזני

הפועל ירושלים - בני הרצליה (19:55, ספורט 5)

שבעה ניצחונות ליגה רצופים מעמידים את הקבוצה של בראד גרינברג במקום הראשון בטבלה אחרי קצת יותר מחצי עונה ועם הרגשה טובה מאוד. האדומים השיגו ביום חמישי את אחד הניצחונות המשכנעים שלהם העונה, כשגברו על הפועל אילת החזקה בחוץ, ללא ארטיום פרחוסקי שנקע את הקרסול. הסנטר הבלארוסי ייעדר גם מהמשק נגד הרצליה, ומי שירשם במקומו הוא הפורוורד מייק ברוסביץ', אבל גם בלעדיו תנסה ירושלים למשוך את הרצף שלה הלאה, ולהבטיח בקרוב את יתרון הביתיות בסיבוב הראשון בפלייאוף.

הקבוצה של אפי בירנבוים סומנה בתחילת העונה כאחת המועמדות להלחם על הפלייאוף העליון, אך כמו בכל אחת מהשנים האחרונות בהרצליה, הדברים לא התחברו ופתאום הקבוצה מהשרון מוצאת עצמה במאבקי התחתית. ההפסד ביום חמישי לברק נתניה מחק את היתרון המשמעותי שהיה להרצליה על פני יריבתה במאבקי התחתית, והיא יודעת שאם מכבי ראשון לציון או מכבי אשדוד יחלו לנצח בשבועות הקרובים היא עשויה להכנס למאבקי הירידה. אחת הבעיות הגדולות של הקבוצה הוא חוסר התפקוד של הסנטר אנדודי איבי שסובל מדלקת בכף היד וקצב צבירת הנקודות שלו במחזורים האחרונים דועך בצורה מדאיגה.

המספר הנוסף

2 - ניצחונות בלבד לבני הרצליה בשמונת המחזורים האחרונים.

11.9 - איבודי כדור בלבד להפועל ירושלים בממוצע למשחק, הקבוצה הטובה בליגת העל בקטגוריה זו.

13 - ניצחונות בית רצופים להפועל ירושלים על בני הרצליה.

יעמוד למבחן: אנדודי איבי. כדי לעצור את רצף ההפסדים במלחה תצטרך הרצליה הצגה של כל השחקנים שלה, ובעיקר של הסנטר הניגרי שלא מתפקד בתקופה האחרונה.

מאמן הפועל חולון ליאור ליובין. יוסי ציפקיס
האוהדים דורשים תשובות, וניצחונות. ליאור ליובין/יוסי ציפקיס

עירוני נס ציונה - הפועל חולון (19:40, פריצות בספורט 5)

שלושה הפסדים רצופים, שניים בליגה ועוד אחד בתווך בגביע המדינה, דרדרו את הקבוצה של נדב זילברשטיין אל מרכז הטבלה. בנס ציונה ממשיכים לעקוב אחר ההחלמה של טיילר האניקאט, שימשיך להעדר במשחק מול הפועל חולון, ותקווה להמשך התפוקה הטובה של אנתוני גודס, שקלע 18 נקודות במשחק הבכורה שלו מול מכבי ראשון לציון. בקבוצה יודעים שעל מנת לעצור את הסחף, הם יצטרכו להציג משחק יותר אחראי, ולקוות ליכולת טובה יותר של מאיר טפירו.

ארבעה הפסדים רצופים, מתוכם שלושה הפסדי ליגה, גרמו לאוהדי הפועל חולון לשבור את הכלים. האוהדים חיכו למאמן ליאור ליובין לאחר התבוסה הביתית לגלבוע/גליל, ולאחר שלא יצא אליהם, הגיעו לאימון שישי וגרמו לו לצאת החוצה אחרי רבע שעה בלבד ולשוחח איתם ארוכות. בחולון יודעים שלאחר המשחק בנס ציונה הם יתמודדו מול שתיים מהקבוצות הטובות בליגת העל העונה, הפועל תל אביב והפועל ירושלים, ועל מנת לא להגיע למאבקי התחתית, הם חייבים לנצח את נס ציונה. כמו כן ממשיכים בקבוצה במאמצים לצרף גארד זר, לאחר שמשחקים כבר חמישה משחקים רצופים עם שלושה זרים בלבד.

המספר הנוסף

4 - ניצחונות העונה להפועל חולון ב-15 הפרש ומעלה, אך גם שלושה הפסדים ב-15 הפרש ומעלה.

27 - זריקות לקח בריאן אסברי בשלושת המחזורים האחרונים וקלע רק 5 מהן.

37 - איבודי כדור לעירוני נס ציונה בשני המשחקים האחרונים.

יעמוד למבחן: בריאן אסברי. מה קורה לפורוורד הנהדר שעליו בנו בחולון? במשחקים האחרונים הוא לא מוצא את הסל, ואם ימשיך ככה מול נס ציונה, הקבוצה שלו תמשיך בצניחה שלה לתחתית.

נמרוד טישמן שחקן הפועל גלבוע/גליל. מגד גוזני
ימשיך בכושר הנהדר מאולם הפחים? נמרוד טישמן/מגד גוזני

הפועל גלבוע/גליל - מכבי ראשון לציון (19:35, פריצות בספורט 5)

הניצחון הענק של גלבוע/גליל באולם הפחים ביום חמישי הרגיע את המערכת מגן נר. הקבוצה של שרון דרוקר מוצאת את עצמה באמצע הטבלה, אבל יודעת את חשיבות הניצחון על ראשון לציון, ניצחון שירחיק אותה מרחק שלושה משחקים וחצי מהכתומים. בקבוצה מנסים להגיע להבנות עם הפורוורד דראגו פשאליץ' על מנת שיוכל לעזוב את הארץ, והוא בינתיים לא יירשם למשחק מול ראשון לציון, כשקני בוינטון וג'ראלד רובינסון יתפקדו כצמד גארדים לצד נמרוד טישמן המצוין. עם זאת, בקבוצה ממשיכים לבחון אפשרות לצרף גארד-פורוורד במקומו של בוינטון.

שני ניצחונות רצופים השיגה מכבי ראשון לציון מאז שהגיע צביקה שרף במקומו של מתן חרוש, והיא יודעת שאם תמשיך את הרצף באולם בגן נר, היא תעשה צעד משמעותי כדי להתחיל להחלץ ממאבקי הירידה. הכתומים מציגים במשחקים האחרונים יכולת הגנתית משופרת, אך עדיין מדובר באחת מקבוצות ההתקפה הגרועות בליגת העל. השבוע שחררה ראשון לציון את הגארד-פורוורד ואנדר בלו שאכזב מאוד, כשדבין וויט, שהגיע במקומו, מציג בינתיים יכולת לא רעה.

"אנחנו נמצאים בתקופה טובה יותר אחרי שני ניצחונות בגביע ובליגה ורוצים להמשיך את המומנטום החיובי", אמר אור סולומון לקראת המשחק, "נכון שניצחנו בגביע, אבל אנחנו לא מקלים ראש ועובדים קשה כל השבוע כדי להתכונן היטב למשחק בגן נר. ניתן את הכול על המגרש כדי לחזור עם ניצחון. ההגעה של צביקה הביאה איתה אווירה חדשה, הוא דורש מאתנו לתת בכל אימון 150 אחוז, כייף לשחק עבורו".

המספר הנוסף

2 - ניצחונות בשישה משחקי בית העונה לגלבוע/גליל.

6 - משחקים רצופים לשון דאוסן בספרות כפולות.

60 - משחקי ליגה התקיימו עד היום בין הקבוצות. המאזן - 20:40 לטובת גלבוע/גליל.

יעמוד למבחן: נמרוד טישמן. ההצגה הנהדרת של הגארד הישראלי מול הפועל חולון רק מעלה את הציפיות ממנו לקראת המשחק החשוב מול ראשון לציון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully