וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גביע אנגלי: ארסנל גברה 0:2 על טוטנהאם בדרבי

קאסורלה (32) ורוזיצקי (62) הדיחו את היריבה. רק 1:1 לסיטי מול בלקבורן, מחליפי קרדיף סידרו לסולשיאר 1:2 בניוקאסל, וילה הודחה

שלושה ימים בלבד אחרי שנטלו חלק במחזור מתיש נוסף בחגיגות חג המולד של הפרמיירליג, נכנסו היום (שבת) רבות מקבוצות הליגה הבכירה באנגליה למעגל המשחקים בסיבוב השלישי בגביע האנגלי. הראשונה ביניהן, מנצ'סטר סיטי סיימה ב-1:1 בלבד נגד בלקבורן בחוץ והיא תיאלץ לפגוש אותה שוב למשחק חוזר. אולה גונאר סולשיאר קיבל מהפך מהמחליפים בבכורה בקרדיף סיטי והדיח את ניוקאסל עם 1:2, בעוד אברטון מחצה 0:4 את ק.פ.ר (14 דקות כמחליף ליוסי בניון). הפתעה גדולה הייתה בווילה פארק, שם שפילד יונייטד מהליגה השלישית הדיחה את אסטון וילה עם 1:2.

במשחק הגדול של השבת ניצחה ארסנל 0:2 את טוטנהאם בדרבי הצפון לונדוני הלוהט, סנטי קאסורלה (32) ותומאס רוזיצקי (62) כבשו לתותחנים והעניקו להם ניצחון מתוק. ביום ראשון יצטרפו למפעל גם צ'לסי, ליברפול ומנצ'סטר יונייטד. ההגרלה של הסיבוב הרביעי תתקיים מחר.

שחקן ארסנל תיאו וולקוט יורד פצוע. GettyImages
מסמן לאוהדי טוטנהאם את התוצאה: וולקוט בתמונת השבת/GettyImages

בלקבורן - מנצ'סטר סיטי 1:1

כאילו אין עליה מספיק עומס משחקים, מנצ'סטר סיטי התקשתה נגד יריבה מליגת המשנה והיא תצטרך לקיים נגדה משחק חוזר. מנואל פלגריני שינה את המערך הקבוע שלו ופתח עם שני חלוצי חוד: אדין דז'קו ואלברו נגרדו, ואולי בגלל זה הקבוצה שלו הציגה יכולת לא משכנעת וגם לא הייתה רחוקה מהפסד. נגרדו כבש ראשון אחרי עמדת נבדל בדקה ה-45, אבל טעות קשה של קוסטל פנטילימון, שהדף כדור פשוט לתוך רחבת החמש שלו, אפשרה לסקוט דאן לאזן בדקה ה-55. הרוברס לא היו רחוקים ממהפך והפתעה בהמשך, אבל החמיצו וגם לא ניצלו יתרון מספרי בחמש הדקות האחרונות אחרי הרחקה של דדריק בויאטה. בצד השני גם דויד סילבה וחסוס נבאס ניסו למצוא הכרעה, אך ללא תוצאות. 1:1 בסיום.

שחקן מנצ'סטר סיטי, אלברו נגרדו, מול שחקן בלקבורן, ג'ייסון לואו. AP
עוד משחק בלו"ז הצפוף. נגרדו מול לואו/AP

ארסנל - טוטנהאם 0:2

אין מתוק מזה לארסנל: התותחנים גם עלו לסיבוב הרביעי בגביע, גם ניצחו את היריבה העירונית, גם המשיכו את המומנטום החיובי ורשמו ניצחון רביעי, וגם עצרו את הרצף של טוטנהאם, שניצחו בשבוע שעבר באולד טראפורד ורשמו שלושה ניצחונות בארבעה משחקים תחת טים שרווד. כזכור, גם הדרבי הראשון העונה בליגה הסתיים ב-0:1 לתותחנים משער של אוליבייה ז'ירו, כך שארסנל, שמוליכה את הטבלה, ממשיכה להפגין עליונות עירונית.

מהלך המשחק:

בדקה התשיעית אריקסן הגיע להזדמנות הראשונה, כשהקדים את סאניה ודהר לשער, אבל פביאנסקי הציל מקרוב. הקצב המהיר נמשך, כשגם סרג' גנאברי (15) הגיע להזדמנות טובה, כשבעט מעל לשער מתוך הרחבה, ולוריס לאחר מכן עצר את וולקוט (25) שניצב מולו לבד.

בדקה ה-32 הגיע השער הראשון: גנאברי דהר היטב, השאיר כדור נהדר לקאסורלה, והאחרון שלח בעיטה מדויקת לפינה הרחוקה, 0:1 לארסנל. סולדאדו יכול היה להשוות, אבל הבעיטה שלו חמקה החוצה (45) ממש לפני השריקה להפסקה.

במחצית השנייה טוטנהאם הייתה קרובה לשוויון, כשאדבאיור לא ניצל מצב נוח ברחבה, אבל מיד רוזיצקי העניש, כשחטף כדור מדני רוז, דהר חצי מגרש והקפיץ בקלילות מעל לוריס. 0:2 לארסנל, שער ראשון לרוזיצקי אחרי תשעה חודשים. בדקה ה-83 הגיע רגע מדאיג לתותחנים, כשוולקוט שוב נפצע והוחלף, ונלקח לחדר ההלבשה על אלונקה. בדקה ה-90 אוזיל כמעט הפך את זה להשפלה, אבל לוריס הציל ומנע את השלישי.

שחקן ארסנל, סנטי קאסורלה. Clive Rose, GettyImages
יופי של ביצוע. קאסורלה/GettyImages, Clive Rose
תומאש רוזיצקי שחקן ארסנל כובש שער מול טוטנהאם. רויטרס
כבש לראשונה אחרי תשעה חודשים. רוזיצקי/רויטרס

ניוקאסל - קרדיף סיטי 2:1

הבכורה של אולה גונאר סולשיאר על הקווים כמאמן קרדיף סיטי, הסתיימה עם ניצחון נפלא - איך לא - תוצרת המחליפים. חלוץ מנצ'סטר יונייטד לשעבר ביצע רוטציה מתוך מחשבה על קרבות התחתית בליגה וראה את שחקניו החדשים מחזיקים מעמד, עד שפאפיס סיסה הרשית בדקה ה-62. אלא שקרדיף לא ויתרה ובתפקיד סולשיאר שלה היה קרייג נון, שהתגלה כסופר-סאב והשווה בדקה ה-73, אחרי 15 שניות על המגרש ובנגיעה הראשונה שלו בכדור. קרדיף המשיכה בהתלהבות והמחליף פרייזר קמפבל השלים מהפך בדקה ה-80, כדי לשלוח את הוולשים לשלב הבא ואת ניוקאסל הביתה.

אולה גונאר סולשיאר מאמן קרדיף סיטי. Scott Heppell, AP
איזו בכורה מוצלחת. אולה גונאר סולשיאר/AP, Scott Heppell

אברטון - ק.פ.ר 0:4

יוסי בניון איבד את מקומו בהרכב של הארי רדנאפ ושיחק 14 דקות בתבוסה בגודיסון פארק. הטופיז ביצעו רוטציה בין ה-11, אבל עדיין היו איכותיים בהרבה מהמדורגת שלישית בליגת המשנה. רוס בארקלי הצעיר והנפלא הבקיע בבעיטה חדה מתוך הרחבה בדקה ה-34, ועשר דקות לאחר מכן ניקיצה ילאביץ' ניצל איבוד כדור של קארל הנרי והכפיל. החלוץ הקרואטי השלים צמד בדקה ה-68, אחרי בישול של בריאן אוביידו, כשהאירי החם שיימוס קולמן חתם בדקה ה-76. ניצחון קל לאברטון.

אסטון וילה - שפילד יונייטד 2:1

סנסציה בווילה פארק. אסטון וילה, שנראית העונה רע מאוד במשחקי הבית שלה, הפסידה בגביע לקבוצה מהליגה השלישית ומטה לראשונה מאז 1999, אז פולהאם ניצחה אותה 0:2. הזוכה המאושרת הייתה שפילד יונייטד מתחתית הליג 1 (הליגה השלישית), שנהנתה משער ניצחון בדקה ה-81 של ריאן פלין וחגגה עם 6,000 מאוהדיה שעשו את הדרך. ג'יימי מרפי כבש ראשון לשפילד בדקה ה-20, ניקלאס הלניוס המחליף השווה זמנית בדקה ה-75 עבור וילה.

משחקים נוספים:

ווסט ברומיץ' - קריסטל פאלאס 2:0
סאות'המפטון - ברנלי 3:4
נוריץ' - פולהאם 1:1
וויגאן - מילטון קיינס דונס 3:3
סטוק סיטי - לסטר 1:2
מידלסברו - האל סיטי 2:0
ברייטון - רדינג 0:1

רוס בארקלי שחקן אברטון חוגג שער. Clive Brunskill, GettyImages
ניצחון קל לאברטון. רוס בארקלי/GettyImages, Clive Brunskill

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully