וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבנת על איסור חבישת הכיפה: "הוראה מקוממת ופוגענית"

שרת הספורט הצטרפה לקביליו יפו, שזועמת על דרישת איגוד השופטים למנוע מיאיר כהן צדק לשחק עם כיפה. ההנחייה אמורה להשפיע על לא מעט שחקנים נוספים

במכבי קביליו יפו זועמים על איגוד השופטים בעקבות הנחייה שהוציא האוסרת על שחקנים לחבוש כיפה במהלך משחק. באיגוד דורשים בין היתר מיפו למנוע מהשחקן יאיר כהן צדק, בחור חרדי, לשחק עם כיפה על ראשו, אך ההנחייה אמורה להשפיע על לא מעט שחקנים אחרים בליגות הנמוכות. כאמור, ביפו כועסים מאוד ומתכוונים לעמוד מאחורי השחקן, שמצידו לא מתכוון לוותר על הכיפה.

בהקשר של פרטי לבוש מותרים ואסורים, ראוי להדגיש שההתאחדות לכדורגל כפופה לכל הוראות תקנוני פיפ"א. כאן, תקנון פיפ"א אינו חד משמעי. הוא מגדיר מה מותר ללבוש, אך האיסור המפורש היחיד שלו קשור ב"פריט שמסכן את השחקן או שחקן אחר". יחד עם זאת, נקבע שכל פריט לבוש מעבר לפרטים הבסיסיים מותר רק כאשר מטרתו היחידה היא להגן על השחקן פיזית. כך שברור שחבישת כיפה אינה מסכנת את השחקן או את היריב, אך מצד שני מטרתה אינה להגן על השחקן פיזית. עוד ראוי להדגיש שפיפ"א שינתה את דעתה ואישרה לפני כשנה וחצי לשחקניות לשחק עם חיג'אב.

שחקני מכבי קביליו יפו. קובי אליהו
ביפו עומדים מאחוריו. יאיר כהן צדק/קובי אליהו

ההנחייה החדשה של איגוד השופטים מגיעה לאחר שמוקדם יותר העונה קיבלו השופטים הנחייה לשלוף כרטיס צהוב על הוצאת כיפה במהלך משחק, זאת לאחר שקשר הפועל עכו גיא דיין חגג כך פעמיים. בעבר, ספג גם איתי שכטר כרטיס צהוב לאחר שחגג עם כיפה שער שכבש במשחק בין הפועל תל אביב לרד בול זלצבורג באירופה.

שרת הספורט לימור לבנת הגיבה בפייסבוק: "נדהמתי לקרוא שאיגוד השופטים פרסם היום הוראה מקוממת ופוגענית לפיה ייאסר על שחקני כדורגל לעלות לשחק כשפיה על ראשם. כן, זה כאן במדינת ישראל.

"מה עלה בדעם שם באיגוד השופטים כשהחליטו שחבישת כיפה במדינת היהודים תסומן כ'אירוע חריג' שאף יצוין בדו"ח המשחק, ויביא להעמדת השחקן לדין משמעתי?

"תחשבו שבמדינה אחרת היו מקבלים החלטה כזו, איזה קול זעקה היה נשמע כאן, ובצדק! אני קוראת לאיגוד השופטים (ובעניין זה אין לי כל סמכות כשרה אלא לפנות לשכל הישר שלהם) לחזור בהם ומהר!".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully