וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יורוליג: נצחונות לאולימפיאקוס, צסק"א מוסקבה ובאיירן

ספאנוליס (28 נק', 9 אס') סחף את אלופת אירופה ל-82:95 על פנר/אולקר. 77:84 למסינה ושחקניו על קובאן אחרי הארכה

המחזור הראשון של שלב הטופ 16 ביורוליג הגיע הערב (שישי) לסיומו עם שלושה משחקים נוספים. במוקד, הצגה אדירה של ואסיליס ספאנוליס סידרה לאולימפיאקוס המושלמת ניצחון נוסף - הפעם 82:95 אדיר על פנרבחצ'ה/אולקר בפיראוס. ברוסיה ניצחה צסק"א מוסקבה 77:84 את קובאן בדרבי, אך נזקקה להארכה כדי לעשות זאת. בבית של מכבי תל אביב הביסה באיירן מינכן 66:84 את ז'לגיריס בקובנה.

שחקן צסק"א מוסקבה מילוש טאודוסיץ' מול שחקן קובאן מרכוס וויליאמס. Marina Kobzeva, GettyImages
16 נקודות וניצחון דרמטי. טאודוסיץ'/GettyImages, Marina Kobzeva

בית ו'

לוקומוטיב קובאן - צסק"א מוסקבה 84:77

המשחק היה צמוד לכל אורכו, אז נקפוץ, ברשותכם, הישר אל המאני טיים. 42 שניות לסיום קלע ננאד קרסטיץ' זריקת עונשין אחד בלבד, וקבע 68:69 לצסק"א. שחקן הפנים קלע פעמיים נוספות, אולי בצד השני צלף ואלרי ליחודיי שלשה גדולה כדי להשוות ל-71:71, 25 שניות לבאזר. אלופת רוסיה הלכה למילוש טאודוסיץ', אך נסיון השלשה שלו לא פגע בכלום, והקבוצות הלכו להארכה. ביתרון 77:80 השיגה צסק"א עצירה, ולאדימיר מיקוב תפר שלשה גדולה בצד השני, ומפיגור 83:77 קובאן כבר לא הצליחה לחזור.

טאודוסיץ' הצטיין עם 16 נקודות, 5 ריבאונדים ו-4 אסיסטים, ויטאלי פריזדון ו-ויקטור חריאפה הוסיפו 15 כל אחד, כשהשני הוסיף גם 8 ריבאונדים ו-7 אסיסטים. בצד השני, 13 של ליחודיי ודרק בראון לא הספיקו למפסידה, שסבלה מערב חלש של מרכוס וויליאמס (10 נקודות, 3 מ-13 מהשדה).

ז'לגיריס קובנה - באיירן מינכן 84:66

לא באיירן ולא ז'לגיריס הסתמנו כמועמדות להיאבק על ההצלבה, אולם עם תום המשחק הראשון של השתיים בטופ 16, הרי שחייבים להתחיל לקחת את הבווארים ברצינות. ליתרון דו-ספרתי עלתה באיירן ברבע השני, וברבע השלישי צמח הפער להפרש מפלצתי של 46:72, לתדהמתם של 12 אלף איש ביציעים בקובנה. ז'לגיריס עוד הצליחה להתמק במעט, ממש במעט, את הגלולה - אך לא יותר. מלקולם דילייני סיים כקלע המוביל עם 14 נקודות, הייקו שפרציק וברייס טיילור הוסיפו 12 כ"א. מנגד, רק ג'סטין דנטמון קלע בספרות כפולות (12), שרונאס יאסיקביצ'יוס סיים עם 4 נקודות ב-15 דקות.

שחקן ז'לגיריס קובנה ג'סטין דנטמון מול שחקן באיירן מינכן מלקולם דילייני. Alius Koroliovas, GettyImages
נעצר לגמרי. דנטמון אובד עצות מול דילייני/GettyImages, Alius Koroliovas

בית ה'

אולימפיאקוס - פנרבחצ'ה/אולקר 82:95

אלופת אירופה שומרת על המאזן המושלם שלה והיא עושה זאת עם ניצחונה המרשים ביותר העונה, עם ערב גדול מול אחת היריבות הגדולות ביותר שלה על ראשות הבית. המחצית הראשונה היתה כל כולה ואסיליס ספאנוליס (16 נקודות באחוזים מצוינים, 5 אסיסטים, 0 איבודים), עם כדורסל כמעט מושלם, שהוליך את אולימפיאקוס ל-17:27 ברבע הראשון ו-24:35 בשני ו-40:47 עם הירידה לחדרי ההלבשה. פנר לא ויתרה, בו מקאלב צימק ל-58:56 באמצע הרבע השלישי, אולם סטראטוס פרפרוגלו תפר שלשה גדולה וקבע 60:69, שבע דקות לסיום. אמיר פרלזדיץ' עוד הוריד את זה ל-78:75, אך פרפרוגלו סיפק שתי שלשות רצופות אדירות שסגרו את הסיפור, וסידרו ליוונים ניצחון גדול.

ספאנוליס האדיר סיים את אחד ממשחקיו הטובים ביותר בשנים האחרונות עם 28 נקודות, 5 ריבאונדים ו-9 אסיסטים (39 נקודות מדד), פרפרוגלו הוסיף 21 נקודות - לא פחות מ-13 מהן ברבע האחרון. פרלדזיץ' הוליך את פנר עם 17 נקודות, בויאן בוגדונוביץ' הוסיף 16, אולם מקאלב היה חלש מאוד וסיים עם 4 נקודות בלבד.

שחקן אולימפיאקוס בריאנט דנסטון. Nikos Paraschos, GettyImages
ניצחון ביתי גדול. דנסטון בפעולה, הערב/GettyImages, Nikos Paraschos

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully