וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צעירי: "כולם רואים שזה לא המקום הריאלי של בני יהודה"

"כדור השלג החל לפני שלושה חודשים", "אנחנו עובדים ומאמנים ובשבת דברים מתפקששים", "לא נוכל להתמודד בלי הקהל". רגע לפני סכנין, יריבה שכבר הוציאה את בני יהודה מהמשבר, לירוי צעירי מנסה להסביר מה לא עובד ולמה הקבוצה שלו לא תרד

בן קלמר

תשעה מחזורים לסיום עונת 2007/8 בני יהודה נראתה כיורדת בטוחה. הזהובים היו שקועים במקום האחרון עם 14 נקודות בלבד ובמרחק 11 נקודות מחוף מבטחים. ניצן שירזי פתח את העונה ועזב, מחליפו אלי כהן השריף לא הצליח להוציא את הקבוצה מהבוץ והצמד יעקב אסייג את חזי שירזי קיבלו את המושכות כמאמנים זמניים וכמעט ללא שאיפות ריאליות להישרדות. המשחק הראשון של השניים היה בסכנין. אלירן עטר כבש שער מהיר לאורחים, מאור בוזגלו איזן לפני ההפסקה, אבל עטר השלים צמד ותמיר כחלון קבע 1:3. ההמשך ידוע: שבעה ניצחונות משמונת המשחקים הנותרים בדרך לסיפור מופלא של הישרדות. מאז בני יהודה התבססה כקבוצת צמרת. עד העונה הנוכחית.

ארבעה שחקנים בלבד שהיו בסגל לאותו משחק משחקים היום בבני יהודה. אחד מהם, לירוי צעירי, התארח השבוע באולפן "תמונת מחזור" לשיחה כנה על המצב הקשה, כדור השלג, סיכויי ההינצלות, הקהל ונזכר גם באותה עונה מ-2008. הריאיון המלא.

"הגענו למשחק מול מכבי תל אביב והאמנו, עמדנו טוב עד הפנדל. גם לאחר מכן, שיחקנו טוב במחצית השנייה. זה מן כדור שלג כזה שלא נעצר. קצב צבירת נקודות של ירידה? זה המצב, אבל אני מאמין שיהיה בסדר".

יש בעיה מנטאלית בבני יהודה?

ללא ספק. הרבה פעמים הובלנו השנה ויצאנו מנוצחים כך שאין הרבה מה להגיד. אני רק מייחל לשינוי כי הקבוצה טובה ועם חיזוק כזה או אחר אנחנו יכולים לצאת לדרך טובה".

מה הבעיה הכי חמורה בקבוצה?

"אין משהו שאני יכול להצביע עליו ולהגיד: 'כאן הבעיה'. יש מספר בעיות ולדעתי מדובר בכדור שלג שהתחיל לפני שלושה חודשים ואי אפשר לעצור אותו. אם זה טעויות שיפוט כמו בשבוע שעבר (באשדוד) בדקה 85 פנדל כל כך ברור שיכול היה להוציא אותנו לדרך חדשה ואז חוטפים גול דקה אחרונה. אלו דברים שמתגלגלים".

ליאם ווקר מגיברלטר ייבחן בבני יהודה

צפו בלירוי צעירי באולפן תמונת מחזור

לירוי צעירי שחקן בני יהודה באולפן תמונת מחזור. בן קלמר
"אין משהו שאני יכול להצביע עליו ולהגיד: 'כאן הבעיה'". צעירי/בן קלמר

בשנים הקודמות הייתם קבוצת צמרת לכל דבר, השנה דברים לא דופקים בכל עמדה. נראה שיש בעיה בכל מקום.

"לא אעביר ביקורת על הצד המקצועי בקבוצה. הגיע יוסי שהוא מאמן טוב ואני מקווה ומאמין שנצא לדרך חדשה. אני מרגיש שינוי מאז הוא הגיע. אנחנו איתו מספר ימים, אבל עוד ניקח ממנו הרבה. נגד מכבי תל אביב אפשר היה לראות ששיחקנו כדורגל. היה מומנטום מצוין, מצבים והכדור לא נכנס".

מה הייתה המטרה בתחילת העונה?

"הגעתי במחזור השני. בני יהודה זו קבוצה שכל שנה רוצה לרוץ בצמרת והשנה זה פחות הלך. משה (דמאיו) מכין את הקבוצה ומביא שחקנים טובים. רואים מה הוא עושה לבני יהודה, קבוצה שכל שנה באירופה, קבוצה טובה בכדורגל הישראלי. לא מתאים לבני יהודה להיות איפה שהיא נמצאת היום. ננסה להחזיר אותה למקומות הנכונים שלה".

מתי היה הרגע שבו אתה אומר לעצמך שאנחנו בבעיה?

"בווסרמיל דקה 87, אני מוביל 0:1 ואני אומר שזה ניצחון שמשנה לי את כל העונה ואת כל הפנים של העונה ופתאום משום מקום אני מפסיד 2:1. הרחקה של קוסטה שלא הייתה, ערבוביה, נגע במישהו נכנס. ירדתי מנוצח דקה 93 ושם כבר אמרתי שיש בעיה".

אתם סובלים מסממנים של קבוצה שיורדת ליגה. מה עושים כדי לשנות?

"קבוצת תחתית צריכה לעשות כמה שפחות טעויות".

אתם סופגים שוב ושוב בדקות האחרונות. יש לך הסבר?

"אנחנו מאוד רוצים לנצח. גם בדקרת האחרונות כשאין הכרעה אנחנו יוצאים קדימה כי לא ראינו הרבה זמן ניצחון. אנשים רוצים להבקיע ולפעמים יש הפקרות מסוימת. כשאנחנו מובילים כולם שומרים על היתרון בטירוף, רוצים כבר להרגיש את הניצחון. יש חבר'ה שעובדים ומאמינים, אבל מגיעים לשבת ודברים מתפקששים".

אולי הסגל הצעיר משפיע על המצב?

"יש לנו שחקנים צעירים מוכשרים. אין ספק שזו בעיה בשבילם והם לא רגילים לעמוד במצבים של הישרדות. הם יצטרכו לעמוד בזה וזה יחזק אותם. אני בטוח שיהיה בסדר עם בני יהודה".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
יוסי אבוקסיס מאמן בני יהודה. ברני ארדוב
הביא שינוי. אבוקסיס/ברני ארדוב

חלק מהקהל מוחה ורוצה שהקבוצה תרד. איך זה לשחק במצב הזה?

"זה לא סוד שמתחילת העונה יש בעיה עם הקהל ועם הקבוצה. הקהל במחזורים האחרונים הבין שהקבוצה לא יכולה להתקיים בלעדיו. אם הקהל לא בא ומצביע ברגליים, בני יהודה לא יכולה להתמודד כי בני יהודה זה הקהל. אם הוא יבוא וייתן כל משחק, הקבוצה תישאר בליגה".

90 אחוז מהקהל נגד משה דמאיו. ביקשת בפייסבוק להרפות, אתה מבין מה הקהל רוצה ממנו?

"לקהל יש טענות שהוא לא חיזק את הקבוצה. אני יכול להבין ויכול לא להבין וזה לא דבר שאני יכול להתעסק בו. כתבתי בפייסבוק: 'חבר'ה תרפו מדמאיו, אנחנו צריכים אתכם' והם באו ונתנו תצוגת עידוד מדהימה. הגיע קהל שתמך בקבוצה".

ב-2008 היית חלק מתינוקות אסייג, אתה רואה קווי דמיון לעונה ההיא בה ניצלתם ברגע האחרון?

"אני מקווה מאוד שזה יסתיים כמו שזה הסתיים אז. אין ספק שמדובר בשתי עונות באותו סגנון".

יש עוד הרבה נקודות בקופה, יש סיכוי להינצל?

"אני אופטימי ומאמין בקבוצה, חשוב להשתחרר. כולם יודעים שזה לא המקום הריאלי של בני יהודה וגם ראדה פריצה אמר לי את זה. הוא אמר לי: 'זה לא המקום שלכם'. שחקנים ומאמנים באים נגדנו ורואים שאנחנו משחקים כדורגל והמצב שלנו לא מובן. אני מאמין בחומר שיש לנו".

זוכר איפה התחיל מסע ההישרדות ב-2008?

"סכנין בחוץ".

אוהדי בני יהודה מקללים את שחקניהם. מגד גוזני
"אני יכול להבין ויכול לא להבין וזה לא דבר שאני יכול להתעסק בו". אוהדי בני יהודה/מגד גוזני
שחקן מכבי תל אביב, ברק יצחקי, מול לירוי צעירי, שחקן בני יהודה. ברני ארדוב
"המצב לא מובן". צעירי/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully