וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטרייד בין פאו גאסול לאנדרו ביינום הולך ומתקרב?

בקאבס חוששים מהפציעה של אירווינג, ומעלים הילוך במו"מ עם הלייקרס, קבוצתו לשעבר של הסנטר. וגם: מי הכי טובה בקלאץ'?

ב-NBA קיבלו את פני השנה החדשה עם שמונה משחקים נהדרים שחתמו את שנת 2013. ברקע, ממשיכות השמועות על יעדו הבא של הסנטר המושמץ אנדרו ביינום, שהושעה מפעילות בקליבלנד ומחפש קבוצה חדשה. ונחשו מי נכנסה למירוץ? לא אחרת מאשר לוס אנג'לס לייקרס, בה ביינום פרץ לראשונה בקריירה. על פי הדיווח האחרון ברשת ESPN, הלייקרס מנהלים בימים האחרונים מו"מ עם קליבלנד על טרייד בין ביינום לבין פאו גאסול. ב-ESPN מדווחים כי הקאבס ניסו להשהות לזמן מה את המגעים, אך הפציעה של כוכבה קיירי אירווינג אמש במשחק מול אינדיאנה, שבעקבותיה הוא יעבור בדיקת MRI, עשויה להאיץ אותם.

אינדיאנה סגרה שנה עם ניצחון, פורטלנד ניצחה ב-OKC

פאו גאסול, אנדרו ביינום, במדי לוס אנג'לס לייקרס. AP
יחליפו קבוצות? גאסול וביינום במדי הלייקרס/AP

אירווינג סובב את הרך אמש בעקבות נחיתה לא טובה אחרי ליי אפ, ואומנם שב לשחק ברבע הרביעי, אך בסיום התלונן על כאבים וחומרת פציעתו תיבדק. "זה כואב מאוד. אני מתפלל לאלוהים שהכל אצלי בסדר. אני רק מקווה לחדשות טובות. נראה מה יהיה", אמר אירווינג בסיום. אם יתברר שהפציעה תשבית את אירווינג לתקופה ממושכת, הקאבס שעדיין שואפים להגיע לפלייאוף ירצו מאוד להתחזק בשחקן ברמתו של גאסול. הקאבס אף ניסו לצרף את גאסול בקיץ שעבר, אחרי שהשיחות עם דוויט הווארד לא הניבו פרי.

גם הלייקרס עשויים להיות מרוצים ממהלך שכזה: אם יעבירו אליהם את ביינום עד ה-7 בינואר, הם יצטרכו לשלם רק מחצית מחוזהו של ביינום בקליבלנד - 12.25 מיליון דולר - ועשויים לחסוך בסך הכל 20 מיליון דולר, שיפנו להם מקום בתקרת השכר לקראת העונה הבאה, בה הם מתכננים לבצע מהפך בסגל.

גם שיקגו כבר מביעה עניין בביינום, או יותר נכון בחוזהו הידידותי יחסית, והחלו בשיחות עם הקאבס בנוגע לטרייד בו יעבירו את לואל דנג. דנג, כמו גאסול, מסיים את חוזהו בקיץ הבא וגם הבולס יחסו 20 מיליון דולר אם אכן יצליחו לסכם על הטרייד.

מאמן לוס אנג'לס לייקרס, מייק ד'אנטוני. Alex Gallardo, AP
הגיעו לשפל חדש. ד'אנטוני/AP, Alex Gallardo

סיכום הלילה

עם או בלי קשר לגאסול, הלייקרס ממשיכים בצניחה חופשית. הלילה, הקבוצה הבכירה ב-LA לשעבר ספגה הפסד שישי ברציפות עם 79:94 למילווקי וסגרה את 2013 בצורה עגומה במיוחד , עם שרשרת הפסדים שכללה מפלות לכמה מהקבוצות החלשות בליגה - יוטה, פילדלפיה ומילווקי. "אני בטוח שקבוצה היסטורית כמו הלייקרס תהיה בסדר", ניסה לעודד פורוורד הבאקס קרון באטלר בסיום. "ג'רי באס כבר איננו, אבל ג'יני וג'ים ויתר משפחת באס יודעים איך לנהל את העסק. הם יודעים מה המורשת שאבא שלהם השאיר, וזה עוד יחזור".

"אין ספק, אנחנו בשפל המדרגה", הודה בכאב מאמן הלייקרס מייק ד'אנטוני. "הפציעות שספגנו קרעו אותנו לגזרים, אבל אנחנו חייבים להתאושש ולצאת מזה ביחד. פאו גאסול שיחק חזק, אין לו טענות אליו".

ברנדון נייט סיים את שיא קריירה של 37 נקודות, וסחף את הבאקס לניצחון. "חבריי לקבוצה עשו עבודה נהדרת וסייעו לי לקלוע את כל הסלים האלה. הם יצרו עבורי מרווחים שהייתי צריך. אבל הכל מתחיל בהגנה".

שחקני פורטלנד בלייזרס, למרקוס אולדריג', ניקולא באטום. AP
קבוצת הקלאץ' הטובה בליגה. אולדריג' עם באטום/AP

במשחק הכי מסקרן של הלילה פורטלנד יצאה בסטייל מתקופה קצת פחות טובה עם שני הפסדים, כשהשיגה 94:98 יוקרתי על אוקלהומה סיטי בחוץ. למרקוס אולדריג' הצטיין כהרגלו עם 25 נקודות ו-14 ריבאונדים, והבלייזרס חזרו מפיגור 13 ברבע השני בדרך לניצחון שמהווה סוג של הצהרת כוונות במערב. הבלייזרס חזרו למה שאפיין אותם מפתיחת העונה - התעלות בקלאץ'. הם מחזיקים במאזן 3:16 במשחקים שהוכרעו בפער חד ספרתי, שמהווה את המאזן הכי טוב בליגה.

"זה ניצחון ענק", אמר בסיום דמיאן לילארד, שתרם 21 משלו. "הקבוצות הטובות בליגה בדרך כלל לא מפסידות פעמיים ברצף, בטח שלא שלוש פעמים ברצף. ידענו שאנחנו לא רוצים להתמודד עם מצב כזה, במיוחד אחרי שלא שרדנו שני מותחנים והפסדנו פעמיים בשניות האחרונות. היינו צריכים את הניצחון הזה".

קווין דוראנט קבר 37 נקודות ו-14 ריבאונדים, ורשם רבע ראשון של 16 נקודות - המספר הגבוה ביותר שלו העונה ברבע הפותח - אך נחלש ברבע האחרון וסיים אותו עם נקודה בלבד. ארבע שניות לסיום, הוא קיבל זריקה פתוחה יחסית מחצי מרחק שיכולה הייתה לשלוח את המשחק להארכה, אך פספס. "החברים אמרו לי שאם היה שומר צמוד אליי היה סיכוי גבוה יותר שהייתי קולע את זה", התבדח הדוראנטולה. "בטוח שאני הולך להריץ את הרגע הזה בראש שוב ושוב בימים הקרובים".

שחקן אוקלהומה סיטי ת'אנדר קווין דוראנט. AP
קל לו יותר עם שמירה. דוראנט/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully