וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיפ"א הודיעה: המשחק בין ספרד לגינאה המשוונית מבוטל

ההתאחדות העולמית לא קיבלה הודעה בזמן על כך ששופט מקומי ישפוט את המפגש שנערך ב-16.11 והחליטה לבטל אותו

סיפור ביזארי שקשור לאלופת עולם ואלופת אירופה, נבחרת ספרד, מתפרסם הערב (שלישי). על פי דיווחים בתקשורת המקומית, התאחדות הכדורגל העולמית פיפ"א החליטה לבטל את משחקה של ה"לה רוחה" מול גינאה המשוונית, משחק שנערך במדינה האפריקאית ב-16 בנובמבר והסתיים בניצחון 1:2 ספרדי.

על פי טענותיה של פיפ"א, הסיבה לביטול המשחק קשורה לשופט ששפט בו. לפי החוקים הקיימים במשחקים בין לאומיים, מותר לשופט מקומי, בן המדינה המארחת, לשפוט משחקי נבחרות במקום להביא שופט ממדינה שלישית. יחד עם זאת, קיימת חובה להודיע לפיפ"א על מצב שכזה תקופת זמן מוגדרת לפני המשחק.

מארק בארטרה שחקן ברצלונה. GettyImages
יצטרך לערוך "הופעת בכורה" נוספת. ברטרה/GettyImages

במשחק בין גינאה המשוונית לספרד שפט ז'ואקין אסונו, שופט מגינאה המשוונית. כיוון שההתאחדות של המדינה האפריקאית לא הודיעה לפיפ"א על כך מספיק זמן מראש, בפיפ"א החליטו לבטל כעת את המשחק וכבר הספיקו למחוק אותו מהאתר הרשמי שלהם. המשחקים שרשומים שם לספרד כעת הם מול גאורגיה, ב-15 באוקטובר ואז קפיצה למשחק ההפסד 1:0 מול דרום אפריקה, ב-19 בנובמבר.

אגב, גם המשחק הזה נשפט על ידי שופט מקומי דרום אפריקאי, אולם במקרה הזה הודעה לפיפ"א יצאה על כך בזמן. בלי קשר, גם המפגש מול הבפאנה בפאנה כמעט בוטל אחרי סיומו בשל העובדה שאותו שופט אישר לספרד לבצע חילוף שביעי (מותרים רק שישה חילופים) כאשר שוער ברצלונה ויקטור ואלדס נפצע. בסופו של דבר, פיפ"א החליטה להתעלם מהמקרה ולאשר את תוצאת המשחק.

בספרד טוענים שהסיבה לכך שההודעה לא יצאה בזמן הקצוב נובעת מכך שהמשחק עצמו נקבע ממש ברגע האחרון. ספרד הייתה במגעים עם ההתאחדות הרוסית במטרה לקיים משחק בין הנבחרות בקטאר באותו תאריך, אולם הצדדים לא הגיעו להסכם כלכלי לגבי קיום המשחק הזה. לאחר מכן, ספרד הייתה במגעים גם מול נבחרות אנגולה וגאבון, אולם גם במקרה הזה הסכומים לא הסתדרו וכך, המשחק מול גינאה המשוונית נקבע תקופה קצרה בלבד לפני קיומו.

הנפגע העיקרי מהסיפור הזה הוא בלם ברצלונה, מארק ברטרה, שהמשחק מול גינאה המשוונית, בו השלים 90 דקות, היה גם הופעת הבכורה שלו בנבחרת. כעת, ברטרה ייאלץ לחכות להזדמנות אחרת על מנת לחגוג בכורה רשמית במדי ה"לה רוחה". בנוסף, ביטול המשחק עלול לגרום ללא מעט בלגן בספרי ההיסטוריה של הנבחרת בעתיד, שכן אם בספרד יחליטו להכיר בקיום המשחק למרות הכול, מספר ההופעות של שחקני הנבחרת יהיה שונה.

המשחק בגינאה המשוונית לא עבר בצורה שקטה בספרד עוד לפני שהוא יצא לדרך. ארגוני זכויות אדם במדינה שבחצי האי האיברי ובעולם כולו האשימו את הנבחרת כי היא מגיעה לשחק במדינה שנשלטת על ידי דיקטטור. הארגונים טענו כי הנשיא אוביאנג נגואמה מ'בסוגו מענה אנשים. שחקני נבחרת ספרד עצמם יצרו מהומה לאחר שהחליטו שלא להצטלם עם השליט, אולם בסופו של דבר המשחק התקיים ללא תקלות. עד עכשיו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully