וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כוח מתפרץ: שלום תקווה על הניצחון של הפועל באר שבע מול הפועל תל אביב

30.12.2013 / 23:58

הפועל באר שבע צריכה שחקן שיעשה סדר בהתקפות המתפרצות שלה, אבל היא שוב הוכיחה כמה עוצמה יש לה העונה, בעיקר בהגנה. שלום תקווה מסכם את ניצחון החוץ של הקבוצה מבירת הנגב על הפועל תל אביב וחושב שאין סיבה נכונה להיפרד מרן בן שמעון כרגע

שתי קבוצות שהיו זקוקות מאוד לניצחון הגיעו הערב (שני) לבלומפילד. הפועל תל אביב, כדי להכניס מעט שקט למערכת הסוערת שלה והפועל באר שבע, על מנת להמשיך כמובן את היכולת הטובה שלה ולהישאר צמודה בצמרת למכבי תל אביב.

עם פתיחת המשחק, הפועל תל אביב הייתה זו ששלטה והפגינה דומיננטיות. הקבוצה של רן בן שמעון יצאה קדימה בניהולו של גילי ורמוט, שהחל את המשחק בכנף ימין, נכנס למרכז והפעיל את כל החלק ההתקפי. בעצם התנועה הזו של ורמוט, הוא גם השאיר לליאור לוי מרחב רב להגיח מאחור באגף הימני ולעזור בצורה יוצאת מן הכלל לחלק ההתקפי של הפועל. כמה חבל שלוי שיחק דקות ארוכות כל כך מתחילת העונה דווקא בצד השמאלי של ההגנה. ראינו הפעם, בתפקידו כמגן ימני, עד כמה עזרה והשפעה יש לו על משחק ההתקפה של הקבוצה. לצערה, הפועל תל אביב אומנם הצליחה להגיע לאזורים המסוכנים של באר שבע, אבל לא ידעה להפוך את השליטה למצבים אמיתיים ולא הייתה מספיק מדויקת או חדה ליד השער של אוסטין אג'ידה.

שחקני הפועל תל אביב מאוכזבים עם עומר דמארי שי אבוטבול. ברני ארדוב
חלק התקפי לא מדויק/ברני ארדוב

מנגד, באר שבע הגיעה למשחק חוץ לא פשוט והציגה סגנון משחק שונה מזה של המארחים. היא שיחקה מאוד מסודר וטקטי ובעיקר חיפשה את ההזדמנויות שלה לצאת להתקפות מתפרצות במטרה לתפוס את הפועל תל אביב לא מוכנה. אלא שלפחות בהתחלה, ההתקפות המתפרצות האלה היו לא מדויקות, הן היו מהירות מדי ולא מאוזנות ועד לרגעים האחרונים של המחצית הראשונה באר שבע כמעט שלא סיכנה את שערו של דני עמוס. הקבוצה חסרה מדי פעם, בהתקפות המתפרצות שלה, את השחקן הזה, הפיבוט, שיידע איך להשהות מעט את הדהירה קדימה ואז להוציא ברגע הנכון את ההתקפה, שחקן שיידע לדייק בקצב של ההתקפה המתפרצת. שחקן כזה יכול להועיל מאוד לשחקנים שנמצאים סביבו. כרגע, נראה שארבעת שחקני ההתקפה של באר שבע יוצאים לא פעם קדימה בצורה לא מאורגנת מספיק והרבה מאוד מהמתפרצות של הקבוצה מתבצעות באופן לא נכון ומבוזבזות בשל כך. בניגוד למה שהתרחש על כר הדשא, באר שבע הצליחה בדקה ה-42 לנצל טעות בהגנת הפועל ולרדת להפסקה, אחרי המחצית הלא טובה שלה, עם מקדמה בדמות שער יתרון.

גם במחצית השנייה הייתה זו הפועל תל אביב ששלטה במשחק. זו הייתה מחצית מאוד דומה לראשונה. הפועל הצליחה להגיע למצבי הבקעה ואף לכבוש שער שוויון מרגלי רמזי ספורי בדקה ה-51, אבל פעם נוספת, באר שבע, עם לא מעט מזל, עלתה ליתרון שני במשחק, בזכות פנדל מדויק של דובב גבאי, חמש דקות לאחר השוויון. אפשר לומר שבאר שבע השיגה בהתקפות שלה במשחק הזה מאה אחוזי הצלחה. הקבוצה של אלישע לוי לא הייתה מבריקה, לא הייתה מדויקת ולא הייתה מסודרת במשחק ההתקפה שלה, אבל בכל הקשור למערך ההגנתי, הנחישות שהפגינו השחקנים עזרה לקבוצה מאוד בהשגת שלוש הנקודות. אפשר לראות את העבודה המושקעת בהגנת באר שבע ולא בכדי היא בצמרת הליגה בספיגת שערי החובה לצד מכבי תל אביב. המערך הטקטי המסודר והעבודה של השחקנים גורמת לכך. אם במשחק לא טוב במיוחד שלה ולאחר 19 שנים בהם לא ניצחה את הפועל תל אביב בבלומפילד, באר שבע מצליחה לכבוש שלוש פעמים ולחגוג בסיום, היא בהחלט תהיה שם, בצמרת הגבוהה של ליגת העל, עד הסוף. באר שבע לא מוותרת, הצליחה לצמק את הפער ותמשיך להציק למכבי תל אביב.

ולסיום, רן בן שמעון. הפועל תל אביב לא תיקח אליפות השנה. היא גם לא תרד ליגה. השאלה הנשאלת, אחרי שלושה הפסדים, 19 נקודות מתוך 45 אפשריות ופער של 19 נקודות מהמקום הראשון בטבלה, היא מה מחפשים האדומים בהחלפת רן בן שמעון. אינני חושב שבסיטואציה הקיימת היום בהפועל תל אביב יהיה נכון לבצע מהלך שכזה ולהיפרד מהמאמן. יהיה נכון יותר לעשות את הניתוח המקצועי והכלכלי לגבי המועדון בעוד מספר חודשים ואת אותן מטרות שעדיין נותרו להפועל העונה אפשר לנסות להשיג עם בן שמעון בתפקיד. כשמבצעים מהלך של החלפת מאמן חייבים לבדוק מה הן המטרות, לא רק בעונה הנוכחית אלא גם בעונה הבאה וכמובן שהפועל לא יכולה לחשוב כרגע על העונה הבאה כתוצאה מבעיה ניהולית וכלכלית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully