וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לברון חוגג 29: המספרים המדהימים בדרך להיסטוריה

קינג ג'יימס הוא השחקן עם הכי הרבה נקודות בתולדות ה-NBA בגיל 29 וההסתערות שלו על שיאי הליגה רק מתחילה. מתי הוא יעבור את עבדול ג'באר? ובאיזו קטגוריה נוספת הוא מככב?

עוד שנה בדיוק, לברון ג'יימס יציין יום הולדת גדול ומשמעותי - 30. בינתיים, הכוכב הכי גדול ב-NBA בעשור החולף, אלוף השנתיים האחרונות וה-MVP בארבע מחמש העונות האחרונות, חוגג היום (שני) 29 חורפים ובאופן לא מפתיע, כולם מתעסקים במספרים המדהימים שלו.

נכון להיום, לפני המשחק של מיאמי בדנבר (לברון פירסם תמונה שלו באינסטגרם וכתב "לאן נעלמו 11 שנים? לפני רגע הייתי בן 18..."), לקינג ג'יימס יש 21,819 נקודות בקריירת ה-NBA שלו (בעונה הסדירה). לשם השוואה, ביום הולדתו ה-29 היו לקובי בריאנט "רק" 19.296 נקודות וגם הוא כמובן, הגיע לליגה היישר מהתיכון. למייקל ג'ורדן, שעבר בקולג', היו 18,073 בגיל הזה ולקרים עבדול ג'באר, מלך סלי הליגה בכל הזמנים, היו בסך הכול 16,486. גם לאוסקר רוברטסון היו פחות מ-17 אלף נקודות בשלב זה של חייו ולקארל מלון, מקום שני בקלעי כל הזמנים בליגה, פחות מ-15 אלף.

לברון ג'יימס שחקן מיאמי היט. AP
בדרך לשבור את כל השיאים. לברון/AP

רק בשבוע החולף עבר לברון באותו משחק ברשימת קלעי כל הזמנים גם את לארי בירד, שירד למקום ה-31 וגם את גארי פייטון. כרגע ג'יימס נמצא במקום ה-29 והיעד הבא שלו, מרחק 376 נקודות ממנו, נמצא קלייד "דה גלייד" דרקסלר. אגב, בהתחשב בעובדה שלברון קולע בערך 27.5 נקודות למשחק לאורך הקריירה, העונה הוא צפוי לצבור עוד כ-1,500 נקודות, מה שיביא אותו לאזור המקום ה-25 בדירוג קלעי כל הזמנים. אם ישמור על קצב הקליעה הנוכחי גם בהמשך הקריירה, הוא יזדקק החל מהיום לכ-600 משחקים על מנת להגיע לקארים עבדול ג'באר בצמרת דירוג הקלעים (לקארים יש 38,387 נקודות). מדובר בערך בשבע עונות ושליש או במילים אחרות, קצת אחרי יום הולדת 36. אפשרי בהחלט.

עוד דרך לראות את המספרים המיוחדים של לברון היא לבחון את מה שמעבר לנקודות. הוא רחוק תשעה אסיסטים מ-5,500 בקריירה וכבר היום נמצא במקום ה-43 בכל הזמנים. אם יגיע ל-5,500, הוא גם יעקוף את דניס ג'ונסון. בעוד 142 אסיסטים בלבד, הוא גם יעקוף את מייקל ג'ורדן, שנמצא כרגע במקום ה-38 בכל הזמנים. מבחינת ריבאונדים הוא עומד על 5,754, מקום 167 בתולדות הליגה ואחד הגבוהים ביותר עבור סמול פורוורד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully