וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שני בליגת העל: מכבי תל אביב תנסה לנקום בחולון

29.12.2013 / 18:32

סגנית האלופה תקווה שלא למעוד שוב מול החבורה של ליובין (18:45, ע' 1). ראשל"צ - עירוני נס ציונה (20:45, 5+ לייב)

המחזור ה-12 בליגת העל יינעל מחר (שני) עם שני משחקים נוספים. במוקד המחזור יעמוד המשחק בין מכבי תל אביב, שנמצאת לאחרונה במגמת שיפור, להפועל חולון שניצחה את הצהובים בסיבוב הראשון באולם הפחים 73:83. מכבי ראשון לציון, בבכורה של צביקה שרף בליגה, תארח את הפתעת העונה, עירוני נס ציונה, בדרבי הפרדסים. בסיבוב הראשון הצליחה ראשון לציון לנצח בנס ציונה 77:86.

שחקן מכבי תל אביב אלכס טיוס. יוסי ציפקיס
אמור להמשיך לקבל דקות משחק מרובות. טיוס/יוסי ציפקיס

מכבי תל אביב - הפועל חולון (18:45, ערוץ 1)

אחרי מספר שבועות מתוחים מאוד, נראה כי מכבי תל אביב נכנסה סוף סוף לרצף ניצחונות. ההפסד האחרון של הצהובים היה ב-2 לדצמבר להפועל ירושלים, ומאז השיגה הקבוצה שני ניצחונות ליגה, שלושה ניצחונות יורוליג, ובשבוע שעבר טיילה מול מכבי אשדוד ובני הרצליה בדרך לחצי גמר גביע המדינה. המאמן דיוויד בלאט ממשיך להסתדר ללא שון ג'יימס שסובל מפציעה בגב, ולא נרשם למשחק, ומי שתופסים את מקומו בצורה יפה הם סופוקליס שחורציאניטיס ואלכס טיוס. במכבי יבואו חדורי מוטיבציה להתחיל את הסיבוב השני בצורה שונה מאיך שהתחילו את העונה.

בהפועל חולון כועסים על איגוד השופטים בעקבות אירועי שמינית גמר גביע המדינה נגד בני הרצליה, כשסל ניצחון לכאורה חוקי של לורנס באוורס לא אושר, והקבוצה סיימה את דרכה בגביע. לאחר שהערעור שהגישה לא התקבל, מוצאת עצמה הקבוצה של ליאור ליובין מחוץ למפעל הגדול הראשון של העונה, ותנסה להתרכז בליגה, שם ממוקמת בשיפולי הצמרת. כמו בכל התקופה האחרונה, גם למשחק החוץ ביד אליהו תגיע חולון ללא סנטר זר, לאחר שטרם נמצא מחליף ראוי לאלכס אוריאקי שעזב, ובהעדרו תתקשה מאוד הקבוצה להפתיע את מכבי בפעם השנייה העונה.

שחקן מכבי תל אביב דייויד בלו מול שחקן הפועל חולון בריאן אסברי. ברני ארדוב
בפעם שעברה זה נגמר בניצחון גדול של החבר'ה מאולם הפחים. בלו מול אסברי/ברני ארדוב

המספר הנוסף

5 - נקודות חסרות לגיא פניני כדי לעבור את הוואי לאסוף ז"ל ולעלות למקום ה-39 בקלעי כל הזמנים של מכבי תל אביב.

11.4 - נקודות, זהו ההפרש הממוצע בו מנצחת מכבי העונה במשחקי הבית.

26 - נקודות קלע גוני יזרעאלי בניצחון על הצהובים בסיבוב הראשון. מאז הוסיף עוד 44 נקודות - 5.5 נקודות בממוצע למשחק.

יעמוד למבחן: גוני יזרעאלי. הרכז הנהדר של חולון לא חזר לעצמו מאז ההצגה נגד הצהובים בסיבוב הראשון. כדי לתת לקבוצתו סיכוי קלוש, הוא יצטרך להיות במיטבו במשחק החוץ הקשה.

גוני יזרעאלי שחקן הפועל חולון. ברני ארדוב
כך הוא נראה במפגש הקודם בין הקבוצות. יזרעאלי/ברני ארדוב

מכבי ראשון לציון - עירוני נס ציונה (20:45, 5+ לייב)

חילופי המאמנים הסוערים במכבי ראשון לציון בשבוע שעבר, שבסיומם ניצב צביקה שרף כמאמן הקבוצה במקומו של מתן חרוש, עזרו לכאורה לקבוצה לנצח ברבע גמר גביע המדינה את גלבוע/גליל ולתפוס כרטיס לפיינל פור של המפעל בחודש פברואר. מאז הגעתו עובד שרף בצורה אינטנסיבית עם הקבוצה, כשאפילו ביום שבת העביר אימון בוקר לשחקנים, והכל כדי לנסות לתקן את הליקויים שגילה במשחק הקבוצתי. דווין וויט, שערך הופעת בכורה סולידית בגביע, נרשם לדרבי הפרדסים החם, בו רק ניצחון בא בחשבון עבור ראשון לציון, בעוד ואנדר בלו לא יתלבש ונמצא בדרכו החוצה מהקבוצה.

"עברנו לא מעט שינויים מפתיחת העונה, אבל ביום חמישי הצלחנו לשים את הכול בצד ולבוא מפוקסים יותר למשחק גביע ואני שמח על הניצחון והעפלה לחצי גמר גביע המדינה", אמר טזמין מיטשל לקראת ההתמודדות.

בפעם השנייה בלבד העונה מגיעה נס ציונה להתמודדות עם רצף של הפסדים. הקבוצה של נדב זילברשטיין הפסידה בשבוע שעבר להפועל תל אביב בשמינית גמר הגביע, לאחר שסיימה את הסיבוב הראשון עם הפסד באילת, אך עדיין מחזיקה בתואר הקבוצה המפתיעה כשהיא מדורגת במקום השני. בנס ציונה ינסו להמנע מהפסד שלישי ברציפות כשיפגשו את הקבוצה לה הפסידו במחזור הפתיחה. אנתוני גודס, שחתם באמצע השבוע על חוזה לחודש במקומו של טיילר האניקאט הפצוע ברגלו, יערוך את הופעת הבכורה שלו בקבוצה. דניאל גור אריה, שלא קיבל הזדמנויות רבות העונה, עזב את הקבוצה וחתם בעירוני רמת גן מהליגה הלאומית.

שחקן מכבי ראשון לציון טזמין מיצ'ל מול שחקן מכבי חיפה בן רייס. מגד גוזני
מרוצה מהמומנטום. מיצ'ל/מגד גוזני

המספר הנוסף

20 - נקודות צלף שון דאוסן בניצחון בנס ציונה בסיבוב הראשון, שיא קריירה.

65 - נקודות חסרות למאיר טפירו כדי לעלות למקום ה-17 בקלעי כל הזמנים ולחלוף על פני ג'ו דאוסן, אביו של שון.

77.4 - אחוזי הצלחה לצביקה שרף במשחקי ליגה, המאזן הטוב בכל הזמנים.

יעמוד למבחן: אנתוני גודס. השחקן ששוחרר מהפועל חולון יצטרך להכנס לנעליו הגדולות של טיילר האניקאט בחודש הקרוב, וכבר במשחק הבכורה שלו להוכיח שההחתמה שלו הייתה הצעד הנכון עבור העולה החדשה.

אנתוני גודס שחקן הפועל חולון. ברני ארדוב
המבחן מתחיל מחר. גודס/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully