וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אריק ספולסטרה: "מתברר שכריס בוש הוא נביא"

הפורוורד החליט להתעלם משרטוט המהלך של ספולסטרה בפסק הזמן האחרון, צלף שלשת ניצחון וסחט מחמאות ממאמנו. וגם: גריפין מסביר את השינוי מהקו, הקליפרס מעוניינים באנדרו ביינום

מיאמי היט מפחידה ומאיימת גם ללא לברון ג'יימס. עם המסקנה הזאת יצאו חובבי ה-NBA ממשחקי הלילה (ראשון), שבמרכזם עמד ה-108-109 הדרמטי והנהדר של מיאמי על פורטלנד. קינג ג'יימס נעדר לראשונה העונה בעקבות מתיחה במפשעה, אך בהיעדרו נצץ כריס בוש, שמתעורר מתרדמת אחת לזמן מה, והתפוצץ הפעם עם 37 נקודות, כולל שלוש שלשות קריטיות ואחת ענקית שהכריעה את המשחק שנייה לסיום. בוש קבע שיא עונתי בנקודות, וסיפר על פסק הזמן לפני המהלך האחרון, בו קטע את המאמן אריק ספולסטרה ודרש ממנו לבצע מהלך שיוביל לשלשה ולא לשתי נקודות.

שלשת ניצחון לבוש בפורטלנד, הפסדים לניקס ולנטס

שחקן מיאמי כריס בוש. Don Ryan, AP
תפס פיקוד. כריס בוש/AP, Don Ryan

כריס בוש הופך לנביא

"אלה הרגעים שחייבים לבטוח אחד בשני. ראיתי את זה קורה. עשינו מהלך זהה מוקדם יותר במשחק, ואז הם הגיבו טוב ולא הגעתי לזריקה שרציתי. בכל זאת, אמרתי לספולסטרה שאני הולך על שלשה", אמר כריס בוש בסיום.

אריק ספולסטרה, שאגב, גדל והתחנך בפורטלנד, תכנן מהלך אחר לגמרי בפסק הזמן, אך בוש התעקש. "ציירתי תרגיל כלשהו שהיה הרבה יותר שמרני והוא אמר 'לא, אני רוצה שנלך על שלשה'. הוא השתלט על העניינים, ובדיעבד הסתבר שהוא היה סוג של נביא. זה הצליח. אחר כך חשבתי 'למה בכלל ציירתי תרגיל אחר?', הוא כבר קבר שתי שלשות חשובות לפני כן, הוא הרגיש את זה ורצה את זה. למען האמת, זה היה הרבה יותר טוב והגיוני מהמהלך שתכננתי שנעשה מלכתחילה".

ספולסטרה המשיך להחמיא לבוש, שתפס פיקוד בהיעדרו של ג'יימס. "הוא היה פשוט נפלא, הוא נענה לאתגר והתמודד נהדר עם אחד השחקנים הטובים בליגה למרקוס אולדריג'".

הסל הענק של בוש הקים את לברון מהספסל וגרם לו לחגוג עימו בספונטניות על הפרקט. ג'יימס אמור לחזור בקרוב, אולי כבר ביום שני למשחק מול מול דנבר, בו הוא יציין את יום הולדתו ה-29. גם דווין וויד, שהצטרף לחגיגות וביצע מחווה לבוש יחד עם ג'יימס מיד בסיום, יודע שלניצחון הזה יש משמעות גדולה לקראת המשך העונה. "זה ניצחון שהוא הצהרה לכל העונה", אמר פלאש בסיום.

שחקן לוס אנג'לס קליפרס בלייק גריפין. Mark J. Terrill, AP
פעם הוא היה מספק בעיקר דאנקים, היום הוא גם מדייק מרחוק. גריפין בפוזה אופיינית/AP, Mark J. Terrill

גריפין מסביר את השיפור הגדול מהקו

גם ב-LA חזו הלילה בתצוגת יחיד - זו של בלייק גריפין - שהתעלל בקו הקדמי של יוטה, קלע 40 נקודות והוביל את הקליפרס ל-90:98 בסטייפלס סנטר. ההצגה של גריפין הוכיחה פעם נוספת את השיפור הגדול בנקודה תורפה שלו, האחוזים מהקו. הוא קלע 14 מ-17 מהקו הפעם, וממשיך במגמת השיפור שלו מתחילת העונה. הוא החל את העונה 61.1% לאורך הקריירה, ובשמונה המשחקים האחרונים העמיד ממוצע של 80%.

"12 הזריקות הראשונות שלי מהקו הרגיש טוב, הייתי קצת מאוכזב מזה שהחטאתי את הזריקה שבאה אחר כך", אמר בסיום גריפין, שהולך ומעלה את הרף ממשחק למשחק. "איך השיפור הזה הגיע? זה פשוט עניין של ביטחון ושל עבודה קשה עם מאמן הקליעה שלי, בוב טייט. לקראת סוף העונה שעברה התחלתי להרגיש שיפור בזריקה, ולמרות שהתחלתי לא טוב את העונה באספקט הזה, זה משתפר. זה עוזר להיות שחקן התקפה טוב יותר, אני חייב לנצל את העבירות שמבצעים עליי".

גם כריס פול הצטרף למברכים, ואמר בסיום: "הסתכלתי אחרי המשחק על דף הסטטיסטיקה ואמרתי לעצמי 'וואו, הוא קלע 40'. אני חושב שהביטחון שלו מאוד גבוה כרגע, ובצדק. נהדר לראות עד כמה הוא דומיננטי במשחקים שלנו. כיף לראות אותו. מה שבטוח - אני לא הייתי יודע איך שומרים עליו".

שחקן טורונטו ראפטורס דמאר דרוזן. Claus Andersen, GettyImages
אף אחד לא בטוח. דרוזן/GettyImages, Claus Andersen

* קצת חדשות משיקגו: הבולס עדיין נחושים להאריך את חוזהו של לואל דנג, שהסתיים בתום העונה. למרות השמועות על נסיונות להעביר את הסודני-בריטי בטרייד, ועל אף העובדה שהמגעים לפני פתיחת העונה פוצצו, הבולס לא וויתרו עליו. גם מכיוונו של דרק רוז מגיעות חדשות טובות, באופן יחסי כמובן. הכוכב הפצוע החל בהליך ההחלמה מהפציעה שתשבית אותו לפחות עד תחילת העונה הבאה. מאמן הבולס טום ת'יבודו אמר על רוז ש"הוא כבר יכול להרים את פלג הגוף העליון שלו ולעשות את כל מה שצריך בשביל להחלים, הא כבר מתחיל לזוז קצת".

* שעות ספורות אחרי שקליבלנד הודיעה על השעייתו, כבר נמצאה קופצת על אנדרו ביינום. על פי דיווחים בארצות הברית, הקליפרס שמו עין על הסנטר המושמץ, ומחכים לרגע בו ישוחרר מהקאבס, מה שעשוי לקרות ב-7 בינואר.

* ג'נרל מנג'ר טורונטו, מסאי יוג'ירי, ממשיך בשידוד המערכות המאסיבי. אחרי הטרייד ששלח את רודי גיי החוצה, הראפטורס מתכננים טריידים נוספים, ומסתבר שאף אחד לא יכול להיות רגוע. "בליצ'ר ריפורט" מדווחת כי כל שחקן בסגל עשוי להיות מועבר בטרייד, כולל שני הצעירים המוכשרים דמאר דרוזן ויונאס ולנצ'יונאס. "אין לנו מושכ מה הולך לקרות ומה הולכים לעשות", צוטט דרוזן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully