וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיכום עונת ה-NFL: הפתעת העונה

בכל שנה מגיעים אלה שמפתיעים אותנו, שצצים משום מקום והופכים ברגע אחד לכוכבים בליגה. כתבי וואלה! פוטבול פותחים את סיכום העונה עם הפתעות העונה שלהם. מי הנבחרים שלכם?

ג'וש גורדון (יובל קליין)

לפני שנתיים נרדם גורדון באוטו, בחניון של מסעדת טאקו-בל בטקסס. כאשר השוטרים העירו אותו, הם גילו מריחואנה ברכבו. עבור אוניברסיטה פרטית ודתית כמו ביילור זה היה מקרה בלתי מקובל ולמרות שגורדון היה פוטנציאל אדיר, הוא שוחרר. גורדון אמור היה לעבור לאוניברסיטת יוטה, אך לבסוף החליט להיכנס לדראפט, אבל עד שעשה זאת, כבר היה מאוחר מדי. למזלו, ל-NFL יש דראפט מיוחד ביולי, עבור שחקנים שלא הספיקו להירשם לדד ליין המקורי ושם גורדון נבחר על ידי קליבלנד כהימור, שעלה לקבוצה בבחירת הסיבוב השני בדראפט הרגיל. העונה, גורדון התפוצץ עם 1,564 יארדים וסיים כתופס המוביל של הליגה, למרות שאת המסירות הוא קיבל מברנדון ווידן, ג'וש קמפבל ובריאן הוייר. תארו לעצמכם לאן הוא יכול להגיע עם קוורטרבק נורמלי.

ג'וש גורדון קליבלנד בראונס. John Grieshop, GettyImages
החזיר בגדול את ההשקעה. גורדון/GettyImages, John Grieshop

פילדלפיה איגלס (אמיר ציפורי)

צ'יפ קלי, המאמן החדש שהגיע מהקולג'ים, הביא איתו התקפה מלהיבה והכניס רוח תזזית בקבוצה האפורה מפילדלפיה. יחד עם תגלית העונה ניק פולס, שהחליף את מייקל ויק לאחר שזה נפצע, היה פשוט כיף לצפות העונה באיגלס, במיוחד על רקע השממה בבית ה-NFC מזרח, פעם גאוות הליגה והיום בית קברות לפוטבול.

מאמן פילדלפיה איגלס צ'יפ קלי עם הרץ לשון מקוי. Alex Brandon, AP
צ'יפ קלי העיר את האיגלס/AP, Alex Brandon

ניק פולס (עידן ויניצקי)

מאיפה באת? פולס היה רחוק משחק שלג מטורף אחד מלשבור את שיא הטאצ'דאונים ללא איבוד שקבע פייטון מאנינג, בתחילת העונה הזו. והוא אפילו לא אמור היה לשחק. בשלב מסוים גם מייקל ויק הודה שהתפקיד מגיע לפולס, שבשנה השנייה שלו בליגה פתאום הפך למכונה והוביל את האיגלס לריצת פלייאוף לא צפויה. הוא הרבה יותר מתאים לשיטה של צ'יפ קלי מאשר ויק ונראה שהצמד הזה עוד הולך ליהנות בעתיד לא מעט. כמו שזה נראה כרגע, השחקן שהוביל את הליגה כולה, לפני פייטון, בריידי, ריוורס, רוג'רס, בריס ומי שלא תרצו, ביארדים פר מסירה (9.12) עוד יגרום לכולנו ליהנות.

ניק פולס שחקן פילדלפיה איגלס. Matt Slocum, AP
מכונת טאצ'דאונים. פולס/AP, Matt Slocum

ניק פולס (יואב שטיין)

כאשר צ'יפ קלי הגיע לפילדלפיה, אחרי עידן אנדי ריד, מייקל ויק היה אמור לפרוח כמו בימים הטובים. קצב מהיר עם מגוון שחקנים אתלטיים בעלי פוטנציאל למהלכים גדולים סביבו, זה בדיוק מה שהרופא המליץ. אלא שויק סבל מפציעות חוזרות ונשנות ופולס השתלט על העניינים באותו משחק זכור מול אוקלנד בשבוע 9, בו מסר לשבעה טאצ'דאונים. עם לשון מקוי בעונה נהדרת לצידו וניצול המשאבים של התקפת המסירה האגרסיבית, תוך הצגת מהלכי היילייט צבעוניים, הגשים פולס את החזון של קלי. 19 טאצ'דאונים לפני החטיפה הראשונה ויחס 2/27 כולל (היחס הטוב בהיסטוריה), QBR של 69 ו-2,891 יארדים הם מספרים מצוינים לקוורטרבק מחליף. הסבלנות של פולס על הספסל, בשנתיים שלו בליגה השתלמה והשנה הוא הוכיח שהוא יכול להיות הקוורטרבק הפותח במספר קבוצות אחרות בליגה. ההתגברות על הפציעות וההתאקלמות המפתיעה שלו לשיטה שלא בדיוק נתפרה לפי מידותיו היכתה גלים בליגה והביאה את פילי כל הדרך לפלייאוף.

ניק פולס שחקן פילדלפיה איגלס. Marcio Jose Sanchez, AP
באוקלנד לא ישכחו את ההצגה של פולס/AP, Marcio Jose Sanchez

קרוליינה ואריזונה (דודי כפרי)

להגיד שקנזס סיטי הצליחה מעל הציפיות יהיה אנדרסטייטמנט. מעונה של שני ניצחונות לפתיחה של 0:9? להגיע למצב של ווילד קארד מובטח מראש וכמעט גם שבוע חופש? אין ספק שמדובר בהצלחה. סימני השאלה סביב פילדלפיה היו גדולים מאוד. האם ההתקפה המהירה של צ'יפ קלי ואורגון באמת תעבוד במקצוענים? אחרי הזכייה בבית, התשובה ברורה. נכון, מייקל ויק לא יכול להוביל התקפה כזאת, אבל ניק פולס עשה קפיצה ענקית השנה במקומו.

בקרוליינה יש פתאום את ההגנה הכי טובה בליגה דרומית לסיאטל. קאם ניוטון התבגר, למד לקבל החלטות נכונות ושידרג את עצמו מדי משחק. אחרי פתיחה מהוססת, הפנת'רס רצו קדימה כולל ניצחונות על ניו אינגלנד, ניו אורלינס ובסן פרנסיסקו. ואריזונה? שירים את היד מי שחשב שהם יסיימו עם מאזן ניצחונות דו ספרתי? שיצביע זה שהימר שאריזונה תהיה זו שתעצור את סיאטל ותנצח אותה אצלה בבית? בלי יותר מדי כוכבים ובלי הייפ, או קוורטרבק, אריזונה הגיעה עד לשבוע האחרון עם צ'אנס להיכנס לפלייאוף.

בקנזס סיטי כבר היה את הכישרון ואילו פילדלפיה לא הייתה מספיק יציבה השנה. אבל אני לא יכול לבחור בין קרוליינה לאריזונה ולכן, הפרס הלך לשתיהן.

לארי פיצג'רלד אריזונה קרדינלס. Michael Perez, AP
יכולת מצוינת בבית קשה. לארי פיצג'רלד ואריזונה/AP, Michael Perez

קנזס סיטי (תומר ספירשטיין)

הייתה לי התלבטות. בכל זאת, ניק פולס נתן עונה שאף אחד לא ציפה שהוא ייתן. בשנתו השנייה בליגה הוא חצה את רף 4,000 היארדים (הכולל), סיפק 27 מסירות לטאצ'דאונים לעומת שני איבודים בלבד והוביל את האיגלס לפלייאוף. עם זאת, מהצד השני של הליגה נמצאת קנזס סיטי. עם מאמן חדש על הקווים (אנדי ריד), קוורטרבק שכולם כבר קברו (אלכס סמית') ולולא אחד בשם פייטון מאנינג, יכול להיות שהיינו מדברים על הצ'יפס בתור המקום הראשון בחטיבה. להזכירכם, הם פתחו את העונה במאזן 0:9 וגם אם הם יפסידו בפלייאוף כבר בסיבוב הראשון, בהחלט אפשר לסמן את הצ'יפס בתור הפתעת העונה.

  • עוד באותו נושא:
  • NFL 2013

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully