וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראשון בליגת העל: קרב קצוות באשדוד

28.12.2013 / 15:37

מכבי אשדוד תארח את המוליכה הפועל ירושלים. הרצליה - הפועל ת"א (20:30, ספ' 5), מכ' חיפה-נתניה, אילת- גלבוע/גליל

המחזור ה-12 בליגת העל, הפותח את משחקי הסיבוב השני, ייצא מחר (ראשון) עם ארבעה משחקים. האחרונה בטבלה, מכבי אשדוד, עם המאמן אריק אלפסי על הקווים, תארח את מוליכת הטבלה, הפועל ירושלים, אחרי ההדחה הכואבת מהגביע (80:83 לאשדוד במלחה בסיבוב הראשון). הפועל תל אביב, עם הכרטיס לחצי הגמר ורצף של שישה ניצחונות, תתארח בהרצליה אצל הקבוצה של אפי בירנבוים (75:76 להפועל תל אביב בסיבוב הראשון בגן נר). האלופה, מכבי חיפה, עם רצף של שישה הפסדים רצופים, תארח את ברק נתניה מהתחתית (71:88 לחיפה בנתניה בסיבוב הראשון). הפועל אילת המשתפרת תארח את גלבוע/גליל הלא יציבה (76:80 לאילת בגן נר בסיבוב הראשון).

מאמן מכבי אשדוד אריק אלפסי. קובי אליהו
יפתיע את המוליכה בבכורה שלו בליגה? אריק אלפסי/קובי אליהו

מכבי אשדוד - הפועל ירושלים (19:45, פריצות בספורט 5)

הקבוצה מעיר הנמל נעלה לפני שבועיים את הסיבוב השני עם הפסד רביעי ברציפות, הפעם בבית להפועל תל אביב, והחליטה לבצע זעזוע כשפיטרה את המאמן נתי כהן ומינתה במקומו את אריק אלפסי. ביחד עם המאמן החדש על הקווים הפסידה אשדוד בשמינית גמר גביע המדינה ביד אליהו, והיא יודעת שהמשחקים הקרובים יהיו גורליים מאוד והפסדים בהם ישלחו את הקבוצה למאבקי השרדות עד הרגע האחרון של העונה. במשחק הראשון של אלפסי הוא נתן קרדיט מוגבר לעמית ביר-כץ הצעיר, ומעניין לראות האם ימשיך לעשות כך גם במשחק הליגה.

רצף של חמישה ניצחונות ליגה, וניצחון גביע אחד, לא הספיק להפועל ירושלים כדי לעבור את המשוכה הקשה של הפועל תל אביב, והקבוצה של בראד גרינברג לא תהיה בחצי גמר הגביע בתחילת פברואר. בירושלים היו מאוכזבים מהיכולת של לא מעט שחקנים ביום חמישי, ומקווים כי יוכלו לשים את המשחק מאחוריהם בשעה שיצאו למשחק מול הקבוצה שהיממה אותם בסיבוב הראשון במלחה. במקביל, בקבוצה ממשיכים לחפש אחר חיזוק בעמדות הגארד, כששמם של ברייסי רייט ואפיק ניסים עדיין עומד על הפרק.

המספר הנוסף

6.9 - נקודות, זהו ההפרש הממוצע בו מנצחת העונה ירושלים ברבע האחרון, מה שהופך אותה לקבוצת הרבע האחרון הטובה בליגה.

8 - משחקי ליגה סדירים נערכו עד היום בין הקבוצות. המאזן: 3:5 לטובת אשדוד.

86 - נקודות בממוצע סופגת מכבי אשדוד, הכי הרבה בליגת העל.

יעמוד למבחן: ליאור אליהו. הפורוורד הנהדר של האדומים רשם משחק רע מאוד ברבע גמר הגביע מול הפועל תל אביב, ואם ירושלים רוצה להמנע ממשבר, היא תצטרך אותו ביכולת טובה בהרבה.

שחקן הפועל תל אביב קרלון בראון מול שחקן הפועל ירושלים ליאור אליהו. ברני ארדוב
ירצה להתאושש אחרי משחק רע בגביע. ליאור אליהו/ברני ארדוב

בני הרצליה - הפועל תל אביב (20:30, ספורט 5)

ההדחה מרבע גמר גביע המדינה עצרה תקופה לא רעה של השחקנים של אפי בירנבוים, שעל אף סיבוב ראשון קצת מאכזב, נמצאים במרכז הטבלה. בהרצליה מודאגים מאוד מהפציעה בידו של אנדודי איבי, שמגבילה אותו במשחק בתקופה האחרונה, ומשפיעה לא מעט על המשחקים שלו בפרט ושל הקבוצה בכלל. איבי החסיר את רוב האימונים של הקבוצה בתקופה האחרונה, וההערכות הן שבקרוב הוא ייעדר ממשחק אחד כדי לתת לו להחלים. הקבוצה מגיעה עם מוטיבציה גדולה כדי לנקום באדומים על ההפסד הדרמטי אותו ספגו בסיבוב הראשון.

הפועל תל אביב היא הקבוצה החמה ביותר כיום בישראל. השחקנים של ארז אדלשטיין רשמו ביום חמישי עם הניצחון הנהדר על הפועל ירושלים, הישג כפול - עלייה לחצי גמר גביע המדינה וניצחון שישי ברציפות - הישג שמשתווה לרצף הנהדר מעונת 2003/4. בקבוצה מרוצים מאוד מהיכולת שמציגים השחקנים, ומאמינים שהריצה תימשך במשחק בהרצליה, אליו צפויים להגיע כ-300 אוהדים אדומים ולתת אווירה ביתית. במקביל, ממשיך אדלשטיין לעקוב אחר שוק הגארדים הזרים במטרה למצוא מחליף לוינסנט קאונסיל המאכזב.

המספר הנוסף

8 - נקודות בלבד רשם אנדודי איבי בארבעת המשחקים האחרונים שלו בשל הפציעה בכף היד.

34 - שנים עברו מאז שהפועל תל אביב סיימה סיבוב ראשון מעל מכבי תל אביב.

85.2 - נקודות בממוצע למשחק קולעת הפועל תל אביב ברצף ששת הניצחונות שלה.

יעמוד למבחן: ג'אקים דונלדסון. הפורוורד של הרצליה הוא אחד השחקנים היעילים בליגת העל, וכשחברו לקו הקדמי משחק פצוע, הוא צריך לקחת יותר על עצמו.

מאמן הפועל תל אביב ארז אדלשטיין. ברני ארדוב
הקבוצה שלו ביכולת נהדרת. ארז אדלשטיין/ברני ארדוב

מכבי חיפה - ברק נתניה (19:40, פריצות בספורט 5)

שישה הפסדים רצופים - שלושה בליגה, שניים ביורוקאפ ואחד בשמינית גמר גביע המדינה, הפכו את העונה של מכבי חיפה מהצלחה גדולה לסוג של אכזבה. הקבוצה של דני פרנקו נמצאת במשבר גדול, ותמשיך להופיע מול הקבוצה מהתחתית ללא בריאן רנדל, שעדיין לא ידוע מתי יחזור, ובלי מורן רוט, שעשוי לחזור לאימונים בעוד עשרה ימים, אך לא ישוב לשחק לפני משחק הבית נגד הרצליה. בחיפה יודעים שאם יפסידו גם לנתניה, יתרחקו בצורה משמעותית מצמרת הליגה, ויתקשו להשיג בהמשך את יתרון הביתיות בפלייאוף.

ארבעה הפסדים רצופים הרחיקו את הקבוצה של רובי בלינקו מהחלק העליון של הטבלה, וקירבו אותה בצורה משמעותית לאזור שחשבו שהיא תהיה העונה - התחתית. בנתניה דווקא היו מרוצים מהיכולת שהפגינו רוב השחקנים בהפסד לפני שבועיים למכבי תל אביב, אך יודעים שאם לא יתחילו להשיג ניצחונות בקרוב, המלחמה שלהם נגד הירידה תהיה קשה מאוד. בקבוצה הצליחו באמצע השבוע שעבר, לאחר מספר נסיונות רב, להשיג את השחרור הבינלאומי של הפורוורד אנטואן רייט, והוא יערוך את הבכורה שלו מול הירוקים ברוממה.

המספר הנוסף

10.3 - הפרש בממוצע, זהו הפיגור של מכבי חיפה אחרי הרבע הראשון בשלושת המשחקים האחרונים.

12 - מפגשים בין הקבוצות בליגה הסדירה בארבע העונות האחרונות - המאזן: 3:9 לטובת חיפה.

21.3 - נקודות בממוצע למשחק לדוואן רובינסון עד כה, מלך הסלים של ליגת העל.

יעמוד למבחן: אנטואן רייט. הפורוורד של נתניה יערוך בכורה מול הירוקים בחוץ, ובהעדרו של בריאן רנדל יוכל להפגין את הביצועים שלו ואולי לעזור לקבוצתו לרשום הפתעה גדולה.

מורן רוט שחקן מכבי חיפה. מגד גוזני
חסר מאוד לחיפה. מורן רוט/מגד גוזני

הפועל אילת - הפועל גלבוע/גליל (19:35, פריצות בספורט 5)

בהפועל אילת שמחו על הגרלת רבע גמר גביע המדינה שסידרה להם את רמת השרון, אך הם לא חלמו שההגרלה הזאת תסדר להם לא מעט דפיקות לב, כשהקבוצה מהלאומית הצליחה לחזור מפיגור 20 הפרש ולהפסיד רק בהארכה. למרות הדרמה הגדולה, אילת הצליחה להעפיל לחצי הגמר ולרשום ניצחון שלישי ברציפות והיא מגיעה עם מומנטום מסוים למשחק מול הקבוצה הלא יציבה שמנגד. מי שצפוי לפספס את המשחק הוא הגארד יובל נעימי שנפצע בברכו מול רמת השרון, ולמרות שככל הנראה לא מדובר בפציעה קשה, ינוח במשחק הנוכחי.

שרון דרוקר יקווה שבמשחקו ה-200 כמאמן בליגת העל יוכל להשיג תוצאה טובה יותר ממה שהשיגה הקבוצה שלו בתקופה האחרונה. גלבוע/גליל אמנם הגיעה לרבע גמר הגביע אחרי ניצחון יפה על רמלה מהלאומית, אך ביום חמישי הציגה יכולת רעה מאוד מול ראשון לציון והודחה. בקבוצה עדיין לא הצליחו למצוא פיתרון לסוגיית הפורוורד דארקו פשאליץ', כשדרוקר ביקש מההנהלה לשחררו ולשחק עם שני גארדים ושני שחקני פנים זרים, אך בשלב זה המהלך עדיין לא התבצע. ריק ג'קסון הנהדר סובל מפציעה בברכו, אך ישחק.

המספר הנוסף

7 - עונות ברציפות לא מצליחה גלבוע/גליל לעלות לחצי גמר גביע המדינה.

20.4 - אסיסטים בממוצע למשחק מוסרת אילת - הטובה בליגת העל בתחום זה.

199 - משחקי ליגה לשרון דרוקר. מאזנו: 91:108.

יעמוד למבחן: אפיק ניסים. כשהשמועות על מעבר אפשרי להפועל ירושלים באוויר, ינסה הקלע הנהדר להוכיח שהוא הגארד המוביל של אילת, ולהוכיח שהבאת יובל נעימי הייתה לא הכרחית.

אפיק ניסים שחקן הפועל אילת מול בני הרצליה. ברני ארדוב
ירצה להוכיח שהבאת נעימי הייתה מיותרת. אפיק ניסים/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully