וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המבחן הסטטיסטי של חרארדו מרטינו

ב-30 משחקים יש למאמן בארסה 84 אחוזי הצלחה, שני הפסדים בלבד ו-91 שערי זכות. ואיך זה נראה בקבוצות הקודמות שאימן?

בספרד טטה מרטינו עדיין נחשב לחידה גדולה. אמנם הוא מוביל את ברצלונה עם רקורד מרשים, אבל הפרשנים בספרד ממשיכים לנסות ולתהות על קנקנו של המחליף של טיטו וילאנובה ובין השאר התפרסם היום (שבת) ניתוח סטטיסטי של הישגי המאמן הארגנטינאי בהשוואה לקבוצות הקודמות שבהן עבד.

מאמן ברצלונה חרארדו מרטינו. רויטרס
משאיר אבק לעצמו. חרארדו מרטינו/רויטרס

כידוע, מרטינו כבר רשם ציון דרך משמעותי כאשר הפך למאמן עם פתיחת העונה הכי טובה בהיסטוריה של בארסה כשרשם שבעה ניצחונות רצופים. הוא זכה בסופרקאפ הספרדי, הוביל את בארסה לראשות הבית המוקדם בליגת האלופות, הוא צועד בראשות הליגה הספרדית וגם בגביע הספרדי הקבוצה שלו עושה חיל.

אף קבוצה קודמת של מרטינו (הוא אימן שבע קבוצות ואת נבחרת פרגוואי) לא השיגה כל כך הרבה נקודות כמו ברצלונה בתקופתו, ולא כבשה כל כך הרבה שערים. כמה? למרטינו יש 24 ניצחונות בכל המסגרות, ארבע תוצאות תיקו ושני הפסדים. בסך הכול ברצלונה הבקיע עד כה 91 שערים וספגה 21 (הפרש שערים מדהים של 70+).

אנדרס אינייסטה שחקן ברצלונה כובש בפנדל. David Ramos, GettyImages
"הקשר איתו היה טוב מההתחלה". אנדרס אינייסטה/GettyImages, David Ramos

למי שהספיק לשכוח, בארסה סבלה לפני מספר שבועות ממיני משברון. זה קרה אחרי שני הפסדים רצופים לאייאקס בליגת האלופות ולבילבאו בליגה, אבל זה לא הפריע לבארסה לצאת מזה מהר מאוד. נכון להיום, לברצלונה יש 84 אחוזי הצלחה תחת הארגנטינאי, כשעד היום השיא של מרטינו היה 74 אחוז באינסטיטו.

בקבוצות האחרות שאימן, למרטינו היו אחוזים נמוכים יותר. כך למשל בסרו פורטניו היו לו 71 אחוזי הצלחה כשהקבוצה כבשה 53 שערים ב-30 מחזורים. בליברטאד, בקדנציה השנייה, הוא נהנה מ-65.5 אחוזים ו-57 שערים, בניואל'ס היו לו 64 אחוז ו-38 שערים בלבד ובקדנציה הראשונה בליברטאד הקבוצה שלו כבשה 64 שערים ונהנתה רק מ-60 אחוזי הצלחה.

ומה יש לשחקנים להגיד על המאמן המצליח? אנדרס אינייסטה: "הקשר של הסגל עם טטה היה טוב מההתחלה. הוא אדם טוב ואיש כדורגל נהדר. הוא יודע בדיוק איך השחקנים מרגישים".

ובלי קשר, בברצלונה מתכוננים ליום שאחרי עזיבה של ויקטור ואלדס שכבר הודיע שלא ימשיך מעבר לעונה הנוכחית בבארסה. אינייסטה נשאל גם על כך, ואמר: "אין בכלל ספק שאני אבכה כשואלדס יילך. אנחנו רק צריכים לקוות שנזכה בתארים העונה כדי שהוא יילך בחיוך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully