וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נדחה ערעור חולון על תוצאת משחק הגביע מול הרצליה

23.12.2013 / 16:23

בקבוצה הסתמכו על שני תקדימים שקבעה פיב"א, אבל היועץ המשפטי של האיגוד דחה את הערעור ואישר את תוצאת הסיום

הפועל חולון הגישה היום (שני) ערעור לאיגוד הכדורסל על הפסד הקבוצה במסגרת שמינית גמר הגביע נגד בני הרצליה, אך היועץ המשפטי של איגוד הכדורסל, עו"ד רונן וינברג, דחה את ערעורה. חולון הפסידה 79:73 בתום הארכה, כשההדחה לוותה בשערוריית שיפוט אחרי שסל של לורנס באוורס על הבאזר לא אושר על ידי צות השופטים, למרות שעל פי צילומי הטלוויזיה הוא נקלע במועד החוקי. בסיום המשחק חיכו אוהדים של חולון לשופטים מחוץ לאולם ואלו נזקקו לליווי משטרתי על מנת להגיע לרכביהם בשלום. האוהדים אף התעמתו עם אוהדי הרצליה וחלק משחקניה.

גורמים בחולון העריכו כי משחקה של הרצליה ברבע הגמר לא יוכל להיערך עד לדיון בערעור, אבל בהחלטת היועץ המשפטי נמסר: "גם אם נצא מנקודת הנחה כי אכן טעו השופטים שביטלו את הסל, וגם אם נצא מנקודת – ההנחה כי הסל נקלע בזמן החוקי של המשחק ואין אני קובע כי אכן טעו השופטים במקרה זה, שכן - לשיטתי הדבר אינו רלוונטי; לאור העובדה כי לא הוכח (וגם לא נטען) לקיומם של שיקולים זרים כלשהם
בקבלת החלטת השופטים (ההיפך, מקריאת הערעור עולה כי גם לטענת הקבוצה מדובר בטעות גרידא – ראה לדוגמא סעיף 2 לערעור), הרי שאני סבור שיש לאשר את תוצאת המשחק בהתאם לקבוע בטופס המשחק".

הבוקר הוציאו אנשי חולון הודעה חריפה בה נכתב: "בישיבת חירום לילית שהתקיימה לאחר המשחק הוחלט לבדוק עם היועצים המשפטיים של המועדון את האפשרות להוצאת צו מניעה לקיום משחקי רבע גמר גביע המדינה ביום חמישי הקרוב. יש קולות בהנהלת הקבוצה שמבקשים לפנות למשרד חקירות פרטי על מנת שייבדוק ויחקור את אירועי המשחק נגד הרצליה, ואת שרשרת טעויות השיפוט המגמתית שליוו אותו".

עוד נכתב בהודעה מטעמה של חולון: "למן פתיחת העונה סובלת הקבוצה מהתנכלות לא ברורה מצד אנשי המשרוקית. עד עכשיו הבלגנו מתוך אמונה שמדובר במקרה חד פעמי, אך אלו הפכו למקרים חוזרים ואף למגמה".

חבר הנהלת הפועל חולון מיקי דורסמן. ברני ארדוב
"יש קולות בהנהלת הקבוצה שמבקשים לפנות למשרד חקירות פרטי על מנת שייבדוק ויחקור את אירועי המשחק נגד הרצליה". חבר ההנהלה מיקי דורסמן/ברני ארדוב

בחולון ציינו אירועים מההפסד הביתי לעירוני נס ציונה ומהפסד החוץ להפועל ירושלים, שלטענתם הושפעו מהחלטות שיפוט. על המשחק אתמול נכתב שלבד מסל הניצחון היו מספר מקרים גבוליים נוספים, ביניהם עבירה מכוערת של אנדודי איבי מהרצליה על איתי שגב שזכתה רק לפסיקה של עבירה בלתי ספורטיבית, סל חוקי לטובת חולון שנפסל ועבירה טכנית נגד ליאור ליובין.

"איך ייתכן ששופט המשחק אסף אוברלנדר, ששפט את הקבוצה ביום חמישי האחרון, ישובץ שוב לשפוט אותה כעבור שלושה ימים?", תמהו במועדון, "טעויות קורות ויכולות לקרות, כולנו בני אדם בסופו של דבר, אך כשהדבר הופך למגמה איננו יכולים עוד לעבור על כך לסדר היום. אנחנו בהנהלת הקבוצה, כמו גם בשאר הקבוצות, עושים ימים כלילות על מנת לעשות את הטוב ביותר עבור הקבוצה והאוהדים והיינו שמחים שהשופטים שמרוויחים יפה מאוד מאותן קבוצות (אגרת שיפוט בסך 13,500 שקלים) לא ישימו את עצמם במרכז וישאירו את הבמה לשחקני הקבוצות".

בתוך כך, איגוד הכדורסל הודיע הבוקר שחולון תעמוד לדין ביום חמישי הקרוב בעקבות אירועי המשחק. בדו"ח של שופטי המשחק נכתב ש"בעת ירידתנו לחדר ההלבשה בהפסקת המשחק המשיכו אוהדי חולון לקלל ולגדף אותנו כפי שעשו לאורך המחצית הראשונה שלפני ההפסקה ולאורך המחצית השנייה שלאחריה במילים כמו ...בני זונות, אפסים, הלוואי שתשרפו, מהמרים, לא תצאו מכאן חיים ועוד. כניסתנו למעבר לכיוון חדר ההלבשה של השופטים התעכבה במספר דקות מאחר ואוהדי חולון שישבו ביציע שמעל המעבר לחדר ההלבשה, צרו על המעבר כשהם רוכנים על המעקות, ירקו עלינו וזרקו עלינו גרעינים. היריקות והגרעינים פגעו בשופטים רייניש וגוריון".

עדכון ראשון: 10:58

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully