וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיכום סיבוב: לימונד שחקן הסיבוב, זילברשטיין המאמן

22.12.2013 / 8:00

וואלה! ספורט מסכמת סיבוב בליגת העל: הגארד של הפועל תל אביב קוטף את תואר ה-MVP, לנס ציונה נציגות מכובדת ברשימה. וגם: שחקן ההגנה, השחקן המשתפר, התגלית והאכזבה הגדולה

שחקן הסיבוב: רביב לימונד (הפועל תל אביב)

המספרים: 18.3 נקודות, 4.3 ריבאונדים ו-4.3 אסיסטים ב-33.6 דקות בממוצע למשחק.

כשרביב לימונד חתם הקיץ בהפועל תל אביב היה נדמה כי מדובר בעוד תחנה במסע הארוך שלו בכדורסל שלנו, אבל אחרי סיבוב אחד אפשר לומר שאחרי הרבה תחנות מבוזבזות, הפעם יש לו בית. מבט לטור הסטטיסטי מספר את רוב הסיפור. מקום שלישי בטבלת מלך הסלים, כשהוא מחזיק ברצף של 13 משחקים מהעונה שעברה בספרות כפולות, 56 אחוז מחוץ לקשת, 51 אחוזים ל-2 נקודות ו-18.9 נקודות מדד. בנוסף ההצלחה המקצועית של הפועל תל אביב, שמוצאת את עצמה בתום הסיבוב הראשון במקום השלישי, גבוה בהרבה מאיפה שהתקציב שלה ממקם אותה, ולא מעט בזכות העונה הנהדרת של לימונד.

אלא שההצלחה של השחקן שגדל בנתניה אינה נמדדת רק במספרים, אלא גם בחיבור להפועל ולארז אדלשטיין. הג'ינג'י כבר אימן את לימונד בנבחרות הצעירות ובהפועל ירושלים, אבל הפעם החיבור חזק מתמיד, כששחקן נבחרת ישראל מתאים בצורה מושלמת לשיטת המשחק של האדומים ולאופי של הקהל. אם המומנטום הזה עוד ימשיך, מי יודע איפה, אם בכלל, הפועל תל אביב תעצור העונה.

רביב לימונד שחקן הפועל תל אביב. אדריאן הרבשטיין
חיבור מושלם לקבוצה ולמאמן. רביב לימונד/אדריאן הרבשטיין

השחקן הזר: דונטה סמית' (מכבי חיפה)

המספרים: 16 נקודות, 7.8 ריבאונדים ו-6 אסיסטים ב-35.5 דקות בממוצע למשחק.

הסיבה היחידה שהפורוורד של הירוקים לא זכה בתואר שחקן הסיבוב, היא הנפילה של הקבוצה שלו בחלק האחרון ללא מורן רוט. על זה שסמית' הוא השחקן הטוב ביותר בישראל אין עוררין. הוא חזר הקיץ למכבי חיפה למרות שלא רצה בכך, ועל הדרך גרם לכך שבראד גרינברג יוגלה להפועל ירושלים. הפתיחה שלו מבחינה מקצועית הייתה סבירה, אלא שאז הגיעה פרשת הציוץ שבה יצא נגד הנהלת הירוקים ומאז הוא רק הלך והתקדם. במחזורים 4-8 רשם 18.6 נקודות, 8.4 ריבאונדים ו-4.8 אסיסטים. ביורוקאפ הוא לקח על עצמו לא מעט משחקים, כשהניצחון הביתי המרשים על בנביט החזקה רשום לא מעט על שמו.

בעונה הבאה מכבי חיפה תצטרך למצוא במקומו של סמית' פורוורד אחר שיסחוב את העגלה, אבל עכשיו, דווקא כשהירוקים סובלים ממכת פציעות קשה, ומשחקים ללא מורן רוט ובריאן רנדל, החשיבות שלו במכלול הירוק רק עולה. בינתיים הוא לא הצליח לסחוב אותם על הגב לניצחונות בלי החברים שלו, וזה יהיה המבחן הגדול שלו עד לחזרתם של השניים.

דונטה סמית' שחקן מכבי חיפה. מגד גוזני
השחקן הטוב ביותר בישראל, ללא עוררין. דונטה סמית'/מגד גוזני

מאמן הסיבוב: נדב זילברשטיין (עירוני נס ציונה)

במהלך ההכנה לעונה וגם במשחקי ההכנה היו כאלה שסימנו את עירוני נס ציונה כאחת המועמדות לירידה לליגה השנייה. במקרה הטוב, העריכו מומחי הכדורסל, ימצאו עצמם הכתומים נלחמים על המקום השמיני. סיבוב אחד בתוך העונה והקבוצה של נדב זילברשטיין נמצאת במקום השני, כשעל הדרך היא מנצחת את מכבי תל אביב, הפועל ירושלים ומכבי חיפה באולם החם בעיר, ואת הפועל חולון והפועל תל אביב בחוץ. אמנם סגל השחקנים שנאסף לו בעיר הקטנה הוא נהדר, אבל את רוב הקרדיט ניתן למאמן בעונת הבכורה שלו בליגה הראשונה. לא מעט משחקים ניצחה נס ציונה על הבאזר או בסיום של קאמבק הירואי. אז נכון שיש לו את מאיר טפירו בקבוצה, אבל גם לטפירו יש את מי שנותן לו את הכדור ביד.

מאמן עירוני נס ציונה נדב זילברשטיין. יוסי ציפקיס
מעטים נתנו לנס ציונה שלו סיכוי. נדב זילברשטיין/יוסי ציפקיס

חמישיית הסיבוב:

מורן רוט (מכבי חיפה)

המספרים: 13.6 נקודות, 5.4 אסיסטים, 2 ריבאונדים ב-26.9 דקות בממוצע למשחק.

עד לפני שלושה שבועות מכבי חיפה הייתה מועמדת הוודאית להגיע לגמר סל שנה שנייה ברציפות, אלא שכעת התמונה השתנתה, ולא מעט בגלל הפציעה של מורן רוט. הרכז, שהגיע אחרי עונה מתסכלת במכבי תל אביב, רשם פתיחת עונה פנטסטית, כשהוא מנהל העבודה של חבורה מוכשרת מאוד שהתאספה לה בכרמל. דני פרנקו נתן לרוט את המפתחות, בדיוק כפי שעשה בתקופתם בחולון, והוא החזיר לו עם נקודות, אסיסטים והרבה שכל, אלא שאז הוא נפצע, חיפה נשארה בלי בעל בית, ומי יודע איפה תעצר הנפילה שלה.

רביב לימונד (הפועל תל אביב)

ראו שחקן הסיבוב

דונטה סמית' (מכבי חיפה)

ראו השחקן הזר של הסיבוב

טיילר האניקאט (עירוני נס ציונה)

המספרים: 15.5 נקודות, 9.6 ריבאונדים, 3.2 אסיסטים ו-2.2 חטיפות ב-35.3 דקות בממוצע למשחק.

אחרי שפרגנו למאמן של נס ציונה, הגיע הזמן גם לתת קרדיט לגניבה של העונה. את השם של האניקאט הכירו חובבי הכדורסל האמריקאי בתור פוטנציאל ענק, כזה שאמור להצליח גם ב-NBA, אלא שזה לא קרה. כשהוא הגיע לליגת העל, הרבה גבות הורמו, אבל מהר מאוד היה ניתן להבין שזאת תקלה, וסיכוי לא קטן שנראה אותו בעונה הבאה בשידורים באמצע הלילה. הפורוורד מ-UCLA הגיע כשחקן די מפוזר, אלא שבמהלך העונה ידע לתת לצד האתלטיות המרשימה מאוד שלו, גם משחקים יותר אחראיים. העובדה שמדובר בשחקן שהוא קצת בוסר, רק פותחת את התיאבון לגבי מה שהוא יכול להציג בעתיד.

ג'וש דאנקן (הפועל ירושלים)

המספרים 14.8 נקודות (90.5 אחוזים מהעונשין), 6.7 ריבאונדים ואסיסט ב-28.8 דקות בממוצע למשחק.

גם בעונה שעברה נכנס הפורוורד-סנטר של ירושלים לחמישיית הסיבוב והעונה, וזה לא מפתיע שהוא פה שוב פעם. דאנקן הוא שחקן שעשה קפיצת מדרגה בשנים שלו בישראל, וגרם ללא מעט קבוצות להבין שהוא יכול להשפיע בצורה ישירה על תוצאת המשחק. את הקליעה שלו כולם הכרנו גם מאשדוד, אבל נדמה שהיכולת שלו להתפוצץ על הפרקט התפתחה, כשלא מעט פעמים ראינו אותו מטביע העונה בצורה מרשימה. הפועל ירושלים פתחה את העונה רע מאוד, אבל לא מעט בזכות היציבות של האיש הגדול שלה היא יצאה מזה לסיבוב ראשון טוב מאוד.

ג'וש דאנקן הפועל ירושלים. מגד גוזני
הנציג של הפועל ירושלים, שנה שנייה ברציפות. ג'וש דאנקן/מגד גוזני

שחקן ההגנה: אנדודי איבי (בני הרצליה)

המספרים: 12.7 נקודות, 9.7 ריבאונדים, 2.6 חטיפות ו-2.5 חסימות ב-31.3 דקות בממוצע למשחק.

בני הרצליה רושמת עד כה עונה לא טובה, ביחס לציפיות שלה, גם בגלל העליות והירידות של הסנטר הניגרי שחזר העונה לישראל. כשאיבי טוב, וזה קרה לא מעט פעמים, הוא טוב בעיקר בצד ההגנתי, כשלא מעט פעמים הצליח לתסכל את השחקנים הגבוהים של הקבוצה היריבה. האגרסיביות שלו מתבטאת ביכולת לעצור שחקן באחד על אחד, גם בחסימה, גם בחטיפה וגם בעבודה פיזית מרשימה. הבעיה היחידה, אולי של כל הרצליה, זה שכל אותם דברים לא מגיעים על בסיס קבוע.

שחקן בני הרצליה, אנדודי איבי, מול שחקן מכבי תל אביב, שון ג'יימס. קובי אליהו
אין סלים קלים. אנדודי איבי שומר/קובי אליהו

התגלית: אבירם זליקוביץ' (בני הרצליה)

המספרים: 9.2 נקודות, 2 ריבאונדים ו-1.5 אסיסטים ב-18.6 דקות בממוצע למשחק.

עד אמצע הסיבוב, היה נדמה שדווקא עוז בלייזר מהרצליה יזכה בתואר, אלא שאז הגיע אחד מכוכבי הליגה הלאומית רשם סדרה של ארבעה משחקים שהותיר את חברו לקבוצה מאחור. לזליקוביץ' יש את החבילה כולה, קליעה טובה מבחוץ, יכולת הגנתית סבירה, אגרסיביות כשהוא רוצה ומחסור בפחד. כשלנתונים הללו מצרפים את הרצון של אפי בירנבוים לקדם שחקנים צעירים, מקבלים עונת פריצה, לשחקן שהיו כבר כאלה שחשבו שלא יגיע לליגה הראשונה.

מאמן בני הרצליה אפי בירנבוים עם אבירם זליקוביץ'. ברני ארדוב
פורח אצל מאמן שרוצה לקדם צעירים. אבירם זליקוביץ' עם אפי בירנבוים/ברני ארדוב

השחקן המשתפר: שלומי הרוש (הפועל חולון)

המספרים: 10.6 נקודות, 3.3 ריבאונדים ו-2.5 אסיסטים ב-29 דקות בממוצע למשחק.

הגארד של הסגולים נכנס לרשימה למרות תחרות קשה מצד שון דאוסן ממכבי ראשון לציון ונמרוד טישמן מגלבוע/גליל. הרוש חסה בצילו של מורן רוט בשנתו הראשונה בליגת העל, וכבר בעונה שעברה היה טוב יותר, אלא שדווקא בחוק הרוסי, בזכותו הוא מקבל עוד 7 דקות בממוצע למשחק, הוא פורע את השטרות. בכמה מהמשחקים הוא היה השחקן המצטיין של חולון, כשהשיאים הגיעו במשחקי הבית מול נס ציונה, מכבי אשדוד והפועל אילת. ההצלחה שלו מדהימה עוד יותר כשמתייחסים לעובדה שבתחילת העונה התחזקה חולון בשני גארדים ישראלים דומיננטיים – גוני יזרעאלי ויחזקאל סקוורר, שעל שניהם הרוש מאפיל.

שחקן הפועל חולון שלומי הרוש. מגד גוזני
פורע את השטרות בחולון. שלומי הרוש/מגד גוזני

האכזבה: מכבי ראשון לציון

אם קיים בית ספר שילמד מאמנים כיצד לבנות קבוצות, ילמדו שם דרך מכבי ראשון לציון איך לא בונים קבוצה. הכתומים, בעלי התקציב החמישי או השישי בליגה, שדחו אפשרות לשחק באירופה לפני שנתיים כי הם רוצים רק יורוליג או יורוקאפ, התרסקו בצורה מבישה. מתן חרוש הגיע אחרי שרוני בוסאני נטש, ומנסה כל הזמן לסתום חורים בספינה הטובעת. אז ראשון כבר הייתה במקום האחרון, והצליחה לנצח את הרצליה ואילת כדי לצאת ולנשום קצת אוויר, אבל החורים עוד קיימים, ולא בטוח שיהיה ניתן לתקן אותם בזמן.

מתן חרוש מאמן מכבי ראשון לציון. ניב אהרונסון
מנסה לסתום חורים בספינה הטובעת. מתן חרוש/ניב אהרונסון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully