וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחליק האמריקאי האגדי בריאן בויטנו יצא מהארון

השטף נמשך ובויטנו, שזכה במדליית הזהב באולימפיאדת החורף ב-88' אחרי קרב בלתי נשכח הודיע: "אני קודם כל אתלט"

בתקופה האחרונה מחליטים לא מעט ספורטאים, חלקם בכירים יותר וחלקם פחות, לחשוף את עצמם אחרי שנים רבות ולצאת מהארון בצורה פומבית. בין השמות הזכורים היו כמובן שחקן ה-NBA ג'ייסון קולינס, כדורגלן נבחרת ארצות הברית רובי רוג'רס והקופץ למים הבריטי הצעיר, טום דיילי. הערב (חמישי), הצטרף אליהם ספורטאי אמריקאי אגדי: המחליק על הקרח בריאן בויטנו.

בויטנו עלה לגדולה במהלך שנות ה-80'. הוא זכה ארבע פעמים רצופות באליפות ארצות הברית, פעמיים באליפות העולם ובעיקר, במדליית הזהב באולימפיאדת החורף ב-1988 בקלגארי הקנדית, ב"קרב הבריאנים", אחד הרגעים הגדולים ביותר בתולדות ההחלקה על הקרח, בו גבר על האליל המקומי בריאן אורסר.

בריאן בויטנו מחליק על הקרח 1994. AP
בריאן בויטנו בשיאו/AP

ההכרזה של בויטנו מגיעה יומיים בלבד לאחר שהוכרז שהוא יהיה חלק מהמשלחת האמריקאית לאולימפיאדת החורף הקרובה בסוצ'י, לשם יגיע בין היתר לצד שתי ספורטאיות לסביות מוצהרות שצורפו אף הן למשלחת, טניסאית העבר בילי ג'ין קינג ושחקנית ההוקי קרח קייטלין קהאו. נשיא ארצות הברית ברק אובמה החליט לשלוח ספורטאים גאים עם המשלחת האמריקאית ולא את בכירי מדינתו כחלק מהמחאה שלו על מדיניות רוסיה כלפי הומוסקסואלים.

בהצהרה שמסר אמר בויטנו: "להיות הומוסקסואל זה רק חלק אחד ממי שאני. קודם כל, אני אתלט אמריקאי וגאה לחיות במדינה שמעודדת שוני, פתיחות וסובלנות. בתור אתלט, אני מקווה שנוכל להישאר מרוכזים ברוח המשחקים, שחוגגים הישגים ספורטיבים של אנשים מכל המדינות. היה לי את הכבוד לייצג את המדינה בשלוש אולימפיאדות חורף".

בסאות'פארק דאגו להאדיר את בריאן בויטנו מזמן:

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully