וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זמן לפרק מסגרות: הקבוצות שחייבות לבצע טריידים ב-NBA

שגיא רפאל

17.12.2013 / 15:55

קווין לאב יכול להפוך את הקליפרס לקונטנדרית, גולדן סטייט חייבת מנהל משחק ליד קרי וקליבלנד צריכה שחקן שביחד עם קיירי אירווינג יביא אותה לפלייאוף. עונת הטריידים נפתחת ושגיא רפאל מנתח חמש קבוצות שצריכות שינוי כדי להוציא משהו מהעונה הזאת

קצת יותר מרבע עונה מאחורינו, ותמונת הליגה מתחילה להתבהר. במזרח, 38-40 ניצחונות בעונה יספיקו בשביל להיכנס לפלייאוף, אבל על הנייר המפגש בין הפייסרס וההיט בגמר המזרח נראה בטוח כרגע כמו זריחת השמש, כיוון ששתי הקבוצות בשלוש רמות מעל היריבות שלהן. במערב, לעומת זאת, גם מאזן חיובי לא יבטיח השתתפות בפלייאוף, אבל שש קבוצות רואות עצמן כקונטנדריות להגעה לגמר ה-NBA, ובלתי אפשרי לחזות מי תהיינה השתיים שתגענה לגמר המערב. לגבי חלק מהקבוצות הבעיות התבהרו. אז לכבוד פתיחת תקופת הטריידים, הנה חמש קבוצות שצריכות שינוי בזמן הקרוב כדי להוציא משהו טוב מהעונה הזאת.

ווגל: "אנחנו צריכים ללקק את הפצעים ולראות מה לשפר"

הפסד בית ראשון לאינדיאנה, לברון דרס, קובי חרק

צפו: "לברון ג'יימס ארנה" נחנך באוהיו

לוס אנג'לס קליפרס

מה היא צריכה? קשיחות בצבע. צ'ארלס בארקלי חוזר ואומר שבעיניו הקליפרס הם לא קונטנדרים. קבוצה לא יכולה להיות קונטנדרית אם שני האנשים הכי קשוחים הם הרכז והמאמן. הקבוצה צירפה בשבוע שעבר את סטיבן ג'קסון הוותיק, אבל הוא לא יפתור את הבעיה שיש בצבע. דיאנדרה ג'ורדן ובלייק גריפין מצוינים, אך לא מספקים את הקשיחות הדרושה כדי לעצור את חיות הצבע של הליגה. ריאן הולינס, אנטואן ג'יימסון וביירון מאלנס לא עושים את השינוי הדרוש מהספסל.

מה היא יכולה לעשות? הקליפרס צריכים מנהיג קשוח בצבע, ואולי זה הזמן להפתיע את כולם ולסחור בבלייק גריפין. הערך הכספי של גריפין גדול מהערך שלו למאזן. הוא מביא שואו, הוא מביא קהל, הוא לא מביא ניצחונות, כלומר לא לבדו. אחד הרעיונות המעניינים שהעלה העיתונאי ביל סימונס הוא טרייד של גריפין תמורת לאב. לאב יספק לקליפרס יתרונות התקפיים ברורים, הוא ריבאונדר ענק ויביא המון קשיחות. בצד של מינסוטה, הם מקבלים כוכב חתום לחמש עונות קדימה, ולא יאבדו יותר מדי מהאטרקטיביות של הקבוצה. אם יגיעו למצב שהם חייבים לסחור בלאב, קשה לראות אותם מקבלים תמורה טובה יותר.

מה הסיכון שהיא לוקחת? פול וריברס לא בנויים לדשדש בסיבוב הראשון בשלב הזה של הקריירה. הם רוצים אליפות, וההנהלה צריכה לגבות את זה.

פורוורד לוס אנג'לס קליפרס בלייק גריפין (שמאל) מול פורוורד יוסטון רוקטס עומרי כספי (ימין). AP
קשוח, אבל לא מספיק קשוח בשביל הדבר האמיתי. גריפין/AP

גולדן סטייט ווריורס

מה היא צריכה? סנטר מחליף ומנהל משחק נוסף. ג'רמיין אוניל סיים את העונה בשבוע שעבר, אחרי שעבר ניתוח לאיחוי רצועה בזרוע. מאריס ספייטס לא פקטור בהגנה, ופסטוס אזילי לא יהיה בריא לפני פברואר. במצב הנוכחי כל פעם שבוגוט יורד מהפרקט ההגנה של הווריורס מתפרקת. בנוסף, הפציעה הארוכה של אנדרה איגודלה מדגישה את המחסור של הווריורס במנהלי משחק. טוני דאגלס וקנת' בייזמור שאמורים להחליף את קרי שומרים טוב, אבל לא מסוגלים לרכז ברמת NBA, והרוקי נמניה נדוביץ' לא מוכן.

מה היא יכולה לעשות? הווריורס חייבים כצעד ראשון לדאוג למחליף ראוי לבוגוט. גבוה שמתמחה בצד ההגנתי. צעד שני יהיה להביא מנהל משחק מהספסל. טרייד שיכול למלא את שני הצרכים יהיה להביא את לוק רידנאוור ואפה אודו ממילווקי בתמורה לדריימונד גרין, קנת' בייזמור, החוזה של ג'רמיין אוניל וטרייד אקספשיין מהטרייד של ריצ'רד ג'פרסון. זה יכניס את הווריורס לתוך מס המותרות, אבל זה מחיר שהם יצטרכו לשלם על השאיפות שלהם. השמועות האחרונות הן שהווריורס מעוניינים בקייל לאורי, לא ברור עדיין מה התמורה שהם מציעים. לאורי יכול לפגוע בכימיה של הקבוצה, במיוחד אם הדקות שלו יהיו מוגבלות, ובעיית המחליף של בוגוט תישאר בעינה, אבל זו אופציה מעניינת.

מה הסיכון שהיא לוקחת? אם הווריורס לא יעשו שינוי הם צריכים לקחת בחשבון שהעומס על קרי ובוגוט הוא עצום. הם משחקים דקות משמעותיות, מה שיכול בסופו של דבר להשבית אותם, ואז גם המקום בפלייאוף בסכנה.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
שחקני גולדן סטייט ווריורס סטפן קרי (ימין) וחברו אנדרו בוגוט. AP
לא כדאי לשחוק אותם. קרי ובוגוט/AP

מינסוטה טימברוולבס

מה היא צריכה? לקבל החלטה. מינסוטה פתחה את העונה היטב. ההתקפה מתקתקת, קווין לאב חזר להיות מועמד ל-MVP, קווין מרטין מספק נקודות בצורה יעילה, והקבוצה עדיין במקום ה-13 במערב עם מאזן שלילי. ככה זה כשקבוצה לא מסוגלת לנצח משחקים צמודים. המאזן של מינסוטה במשחקים שנגמרו בארבע נקודות הפרש או פחות הוא 6 הפסדים מול 0 ניצחונות. קבוצות סוגרות את לאב ומרטין, ואין אף אחד אחר שמסוגל לקלוע בדקות ההכרעה. זה שכר לימוד של קבוצה צעירה, ויכול להיות שהקבוצה תשתפר בהמשך, אבל שעון החול שלה מתקתק: קווין לאב הופך לשחקן חופשי בעוד עונה וחצי, וספק גדול אם הזאבים יוכלו לשמור עליו. בלי קשר, מרטין מתחיל לסבול מהברכיים, ופציעה שלו תהיה מכה קשה לזאבים.

מה היא יכולה לעשות? לשים את כל הביצים שלהם בסל של קווין לאב, או לפרק את החבילה. הסגל הנוכחי לא מספיק טוב בשביל לעשות משהו משמעותי במערב החזק. גם אם יגיעו לפלייאוף מהעמדות הנמוכות, הם יתקשו להתמודד מול ההגנות החזקות של המערב. הם צריכים להביא שחקן שיעשה את ההבדל ליד לאב, או להחליט שהם בונים מחדש סביב ריקי רוביו. אין להם זמן להתקדמות איטית. אם הם מחליטים לבנות סביב לאב, רוביו הוא השחקן הכי סחיר שלהם. רוביו ושבד לפיניקס בתמורה לגוראן דראגיץ' (בהנחה שפיניקס עדיין בונה קדימה), ייתן להם אופציה שלישית אמינה בהתקפה. דראגיץ' כבר הוכיח את עצמו בפלייאוף, ויכול להחליף את ניהול המשחק של רוביו. אופציה נוספת שמינסוטה צריכה לשים לעצמה כמטרה היא ביסמאק ביומבו. חוסם טוב, שיכול לשחק ליד לאב, וגם ליד פקוביץ'. שארלוט לא משתמשת בו יותר מדי, ואפשר יהיה לנסות להשיג אותו בזול. אם הם מחליטים ללכת לבנייה מחדש, כבר פירטתי למעלה על טרייד של גריפין תמורת לאב. לא יקבלו תמורה נאה יותר.

מה הסיכון שהיא לוקחת? לאבד את לאב ללא תמורה. ככל שהזמן עובר, יהיה להם קשה יותר להעביר את לאב, שכן אף קבוצה לא תהיה מוכנה לקחת אותו בלי חידוש חוזה.

שחקן מינסוטה טימברוולבס קווין לאב. AP
לשים את כל הביצים בסל אחד. לאב/AP

דטרויט פיסטונס

מה היא צריכה? איזון וקליעה מבחוץ. לקבוצה יש שלושה שחקני פנים בחמישייה, ואפס כאלו על הספסל. בזמן שכל הליגה עוברת לסמול בול, דטרויט משחקת עם חמישייה גבוהה, ובלי שום גיבוי מהספסל. כדי להוסיף חטא על פשע אין לה אף קלע יציב שמסוגל לפתוח את הצבע עבור השלישיה הקדמית.

מה היא יכולה לעשות? להעביר את גרג מונרו. טרייד שישלח את מונרו, ביחד עם סטאקי וצ'ארלי וילנואבה לניו אורלינס תמורת ריאן אנדרסון ואריק גורדון יספק לפיסטונס את הקליעה מבחוץ שהם צריכים ויאזן את החמישייה. הם יוכלו להמשיך לשחק עם ג'וש סמית' בעמדה 3, אלא שהפעם אנדרסון ישחק בחוץ, והוא וסמית' יהיו צמד יעיל יותר. בצד של ניו אורלינס, לפי השמועות הם שוקלים להביא את זאק ראנדולף בתמורה לאנדרסון. מונרו יספק את משחק הפנים שהם מחפשים, וצעיר יותר מראנדולף. מהחוזה של גורדון הם גם ככה מנסים להיפטר. טרייד נוסף על קנטביוס קולדוול פופ יכול לספק את הגיבוי לגבוהים מהספסל.

מה הסיכון שהיא לוקחת? מונרו הופך בקיץ לשחקן חופשי מוגבל וידרוש שכר גבוה מאוד. לדראמונד יש עוד שנתיים בחוזה אבל דטרויט חייבת לחשוב קדימה, כיוון שתתקשה לעמוד בשכר מקסימום לשני שחקני הפנים ביחד עם סמית'.

גרג מונרו, דטרויט, מול ג'רמיין אוניל, גולדן סטייט. AP
טרייד עליו יכול לאזן את דטרויט ולספק לה שלל לא רע. מונרו/AP

קליבלנד קאבלירס

מה היא צריכה? לעשות משהו. הקאבלירס מוצאים את עצמם שנה אחרי שנה עם בחירות דראפט גבוהות ומבזבזות אותן על שחקנים בינוניים. הקבוצה לא מתקדמת, אבל נראה שהשנה בנוסף לחולשה הרגילה, מתווספות בעיות כימיה בסגל (היו מכות או לא היו מכות בין קיירי לווייטרס?), שחקנים שדורכים אחד לשני על האצבעות, ומאמן שלא מצליח להשתלט על הבלגן.

מה היא יכולה לעשות? הצעד הראשון יהיה לשלוח את דיון ווייטרס בטרייד. ווייטרס לא מסתדר עם קיירי, ולא מסתדר עם מייק בראון, וקליבלנד לא יכולה להרשות לעצמה שהערך שלו ירד. יש שמועות על כך שפילדלפיה מעוניינת בו תמורת אוון טרנר שבקיץ הולך להפוך לשחקן חופשי מוגבל. טרנר יכול לשחק 2 ליד קיירי, ויכול לשחק גם 3, עמדה שקליבלנד מתקשה למלא מאז נטישתו של קינג ג'יימס. הצעד השני יהיה להחליט מה היא עושה עם הפקק בעמדות הפנים. יותר מדי פוטנציאל, על מעט מדי דקות. קליבלנד צריכה להחליט עם מי היא הולכת, ולהפוך את השאר לשחקן שביחד עם קיירי יביא אותה לפלייאוף.

מה הסיכון שהיא לוקחת? לראות את העונה עולה בלהבות. קיירי כנראה יקבל חוזה מקסימום בקיץ, אבל הוא לבד לא יכול לקחת את הקבוצה לפלייאוף, וקליבלנד חייבת להפסיק לאסוף פוטנציאל, ולהתחיל לממש אותו.

קיירי אירווינג שחקן קליבלנד קאבלירס. AP
חייב מישהו שלא ידרך לו על האצבעות. קיירי אירווינג/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully