וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יורוקאפ: הפועל ירושלים ניצחה את פלוישטי 69:77

הירושלמים הבטיחו עלייה לשלב הבא לאחר שסופיה הפסידה לאיגוקאה. דאנקן הצטיין (16). חיפה הובסה ע"י באנביט 95:76

אחרי שהביסה את ברק נתניה ב-27 הפרש מוקדם יותר השבוע, המשיכה הערב (רביעי) הפועל ירושלים במומנטום המצויין בו היא נמצאת כשניצחה 69:77 את פלוישטי הרומנית בחוץ ועלתה לשלב הבא של היורוקאפ לראשונה מאז 2010, עם הפסדה של אקדמיק סופיה לאיגואקה. ירושלים עתה מדורגת במקום השלישי, צמודה לקרשיאקה אותה תפגוש במחזור האחרון של הבית, כשהמנצחת במשחק תתפוס את המקום השני.

סנטר הפועל ירושלים ג'וש דאנקן (ימין) נשמר על ידי סנטר פלוישטי קטלין בורלקו. מגד גוזני
עוד משחק גדול שלו. דאנקן מול בורלאקו/מגד גוזני

מהלך המשחק

ג'ראלד לי העלה את המארחים ליתרון מוקדם, אבל ירושלים ענתה עם ריצת 0:8 כשליאור אליהו ויותם הלפרין משלבים כוחות ומעלים את קבוצתם ליתרון 5. גרינברג שלח אל הפרקט את רפי מנקו שעם הרבה ביטחון קבר ג'אמפ נאה, אבל מטווח שלשות של אלאז'י מוחמד צימק לנקודה, לפני שפרחוסקי הוריד את ירושלים ביתרון 17:21 בסיום הרבע הראשון. שיתוף הפעולה המצויין בין הלפרין לאליהו נמשך, דאנקן היה פעיל מאוד בצבע ומצא נקודות מריבאונד התקפה וסל ועבירה של הלפרין קבע יתרון 24:34. מוחמד העיר את המארחים עם שלשה חשובה וזקוביץ' כבר צימק ל-6 בלבד, לפני שדאנקן וקיצ'ן הורידו את ירושלים ביתרון 35:43 אל המחצית.

זקוביץ' הפגיז עוד שלשה בפתיחת הרבע השלישי, אבל דופרי לקח על עצמו את האחריות בהתקפה האדומה והעלה את האורחים ל-9. הלפרין מצא את דופרי להאלי-אופ נפלא, אבל מוחמד פשוט לא הפסיק להפגיז מחוץ לקשת ועם שתי שלשות גדולות צימק ל-60:53 בסיום הרבע השלישי. דופרי המשיך להיות מצויין עבור ירושלים אך מרשל עם דקות טובות ולי צימקו ל-3 בלבד. מוחמד צלף את השלשה השביעית שלו, אבל רפי מנקו הצעיר ענה עם אחת ענקית משלו, וסדרת קליעות עונשין מוצלחת של דאנקן וקיצ'ן הבטיחה את הניצחון של ירושלים, 69:77 בסיום.

קלעו להפועל ירושלים: ג'וש דאנקן 16 (5 מ-11 מהשדה) ו-9 ריבאונדים, רונלד דופרי (6 מ-8 לשתיים, 4 אסיסטים) וליאור אליהו (7 מ-14 מהשדה, 8 ריבאונדים) 15 נקודות כל אחד, דרווין קיצ'ן 11, 8 ריבאונדים ו-6 אסיסטים, ארטיום פרחוסקי 9, יותם הלפרין 6 ו-6 אסיסטים, רפי מנקו 5, חנן קולמן ויניב גרין שיחקו ולא קלעו.

קלעו לפלוישטי: אלאג'י מוחמד 23 (7 מ-12 לשלוש), ראוול מרשל 18, דראגן זקוביץ' 12, ג'ראלד לי 8 ו-10 ריבאונדים, פיליפ אדאמוביץ' 4, קטאלין בורלאקו וולאדימיר טיקה 2 נקודות כל אחד.

שחקן הפועל ירושלים רונאלד דופרי (ימין). מגד גוזני
רבע שלישי נפלא שלו. דופרי/מגד גוזני

באנביט - מכבי חיפה 76:95

שבוועת לא פשוטים עוברים על מכבי חיפה. הקבוצה של דני פרנקו, שהצליחה להבטיח את העלייה לשלב הבא ביורוקאפ כבר בשבוע שעבר, נאלצת לעבור ממשחק ליגה למשחק באירופה שללא ספק סוחט את האנרגיה משחקניו. הערב קיוו הירוקים להפתיע את באנביט החזקה ולהבטיח את המקום השני בבית, אבל ללא מורן רוט ובריאן רנדל הפצועים זה נגמר בתבוסה צורבת, שמאלץ את חיפה לשמור כוחות ולגבור על טאלין במחזור האחרון, בכדי לסיים במקום השני.

"יש לבאנביט קבוצה נהדרת, אחת הטובות ביורוקאפ", אמר מאמן מכבי חיפה, דני פרנקו. "יכולנו לשחק יותר טוב, אבל למרות שהחסרנו לא מעט שחקנים, המשכנו להילחם גם ברבע הרביעי ואני גאה על כך". דגן יבזורי, שקלע הערב 14 נקודות אמר: "הגענו לכאן קצרים עם מספר פציעות של שחקני מפתח. באנו לתת את המיטב ולנסות לנצח, אבל שיחקנו נגד קבוצה טובה באולם קשה וזה היה קשה. באנביט שיחקו מצוין ועשו הכול נכון".

שחקן מכבי חיפה, דונטה סמית'. Jose Juarez, AP
לא הסתדרו ללא רוט ורנדל. סמית'/AP, Jose Juarez

מהלך המשחק

דגן יבזורי צלף שלשה כדי להעלות את הירוקים ליתרון, אבל הטורקים הגיבו עם ריצת 0:6 בראשות ארמל קוג'ו בדרך ליתרון 5:10. חיפה לא הצליחה לעצור את צ'אק דייויס בצבע, אבל שתי שלשות של קוביאן שמרו את האורחים קרוב. דייויס המשיך ללהוט, ועם שלשה גדולה הוריד את המארחים ביתרון 19:25 בסיום הרבע הראשון. המומנטום של הטורקים נמשך גם ברבע השני, כשסמי מחייה ודייויס העלו את המארחים ל-27:39. סמית' השיב עם סל ועבירה אבל פרפליץ' תפר שלשה וארבע נקודות רצופות של דייויס הורידו את באנביט ביתרון 37:52 אל המחצית.

הירוקים פתחו רע מאוד את הרבע השלישי וחיפשו לחזור בעיקר דרך שלשות שלא נכנסו, ובאנביט ניצלה זאת עד תום כדי לרוץ ל-0:9 כשמחייה ודייויס פשוט מתעללים בהגנת האורחים ומטיסים אותם ליתרון 28 הפרש. שום דבר לא עבד לחיפאים באותן דקות, ושלשה של אוזר הורידה את באנביט ביתרון מוחץ של 51:79 לפני הרבע האחרון. כצפוי, ברבע האחרון הורידו מעט המארחים את הרגל מהגז ואיפשרו לבן רייס ולדגן יבזורי לצמק מעט, ובסיום זה 76:95 לזכותה של באנביט.

קלעו למכבי חיפה: אייק אופייבו 17 (5 מ-14 מהשדה, 6 ריבאונדים, 4 איבודים), דונטה סמית' 14 (5 מ-6 ל-2, 1 מ-3 ל-3, 5 ריבאונדים, 6 איבודים), דגן יבזורי 14, דויד קוביאן 10, בן רייס 8, עידו קוז'יקרו 7, אורי קוקיה 4 (7 ריבאונדים), תומר בן אבן 2.

בלטו בבאנביט: צ'אק דייויס 20, סמי מחיה 19, צ'בר אוזר 13, קלמן פרפליץ' 12.

דני פרנקו מאמן מכבי חיפה. ברני ארדוב
ייאלצו לעשות את העבודה בבית במחזור האחרון. פרנקו/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully