וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוסי בניון: "כבר לא פוסל אפשרות לסיים את הקריירה בישראל"

11.12.2013 / 7:10

ההצעות בקיץ? "בסין הציעו הרבה כסף. ויתרתי בגלל שיקול מקצועי". האופציה לעונה הבאה? "אם לא נעלה, גם אני וגם ק.פ.ר צריכים לחשוב מה הלאה". רדנאפ? "רצה להחתים אותי בטוטנהאם". אחרי שנים בהן טען כי לא יחזור לישראל, יוסי בניון מסביר מה עשה לו הקיץ האחרון. ראיון

יוסי בניון חשב הרבה בקיץ הזה. ההצעות לא הפסיקו לזרום, אבל ההתלבטות בנוגע להמשך הדרך לא הייתה קלה. המסלול שעשה בשנים האחרונות עבר דרך מועדונים גדולים באנגליה כמו ווסטהאם, ליברפול, צ'לסי וארסנל, והקשר ידע שבבחירה הבאה שלו אסור לו לטעות. השיקול המרכזי של בניון היה למצוא קבוצה עם יומרות. לא עוד מועדון באמצע טבלה, לא קבוצה תחתית, אלא ריגוש חדש, כזה שיהיה מסוגל להחיות אותו מחדש בכל פעם שהוא עולה על המגרש. מאז חודש מאי הוא ישב בבית וחשב, עד שהגיעה ההצעה ממלאגה. זה כמעט נסגר, ובניון כמעט חזר לקדנציה שניה בספרד, אבל בטלפון הראשון מהארי רדנאפ הוא לא חשב פעמיים. מבחנים? התרשמות? לא משנה איך תקראו לזה. אחרי שבועיים של אימונים אינטנסיביים ושופינג בלונדון, בניון חוזר לכדורגל. הפעם במדי ק.פ.ר, מסלול חיים חדש שעשוי להחזיר גם את הקשר שאוהדי הנבחרת כל כך רוצים לראות.

הארי רדנאפ: "יוסי בניון - תוספת פנטסטית לסגל"

ליוסי בניון הזדמנות מצוינת לסיים יופי של קריירה בק.פ.ר

יוסי בניון שחקן צ'לסי. רויטרס
שוב בארץ בה עלה לגדולה. בניון/רויטרס

בניון נחת כאן שלשום, כדי להסדיר עניינים ביורוקרטים אחרונים הנוגעים לאישור העבודה שלו, וזה כנראה הזמן הטוב ביותר לערוך ראיון שיסביר מה עבר עליו בחודשים האחרונים, שבעה חודשים אם תרצו, בהם לא ראה דשא. אתמול הוא הלך לבקר את החברים בישראל, ובדרך שאלנו מה עשה לו הקיץ האחרון. "עברתי הרבה דברים בחודשים האלה, אף פעם ההחלטות שלי לא היו תלויות בהצעות כלכליות אלא בשיקולים אחרים, בעיקר מקצועיים", הוא מספר בראיון גלוי לב. "רציתי לראות איפה אני רואה את עצמי מצליח. היו כמה הצעות בתקופה הזו שלא הסתדרו מכל מיני סיבות. הבטחות של אנשים מסוימים לא קויימו, אבל צריך להיות חזק בתקופות ובמצבים כאלה ולהאמין בדרך שלי עד הסוף. זה גם מה שעשיתי".

כשההצעות מצרפת, ספרד ואנגליה זרמו, בניון חיפש גם את האופציה הכלכלית הטובה ביותר עבורו. כשניסו לפתות אותו עם כסף גדול, משהו אמר לו לוותר. "את ההצעות המרכזיות כולם מכירים, אבל היו גם הצעות אחרות, של המון כסף. בעיקר מקבוצות בסין. ויתרתי כי מה שעניין אותי היה לשחק בליגה טובה באמת".

כשאמרו אנגליה, היה ברור שתלך לקבוצה לונדונית. וזה מה שקרה.

"לא שחשבתי קודם כל על לונדון לפני שחשבתי על העניין המקצועי. רציתי לבדוק איפה אני יכול להצליח יותר ממקומות אחרים ואם במקרה זה יכול להיות בלונדון, אז כמובן שזה עדיף למשפחה, במיוחד לילדים שרוצים לחזור לחברים שלהם".

ובסוף זה נגמר שם, עם חוזה לחצי עונה וסעיף יציאה בסוף העונה במקרה שלא תעלו ליגה. למה?

"המטרה של כולם זה להגיע לפרמייר ליג. אם זה לא יקרה אז גם אני וגם הם צריכים לחשוב מה הלאה. התרשמתי לטובה מהמועדון, יש שם אנשים נחמדים מאוד ולשמחתי כמה שחקנים ששיחקתי איתם בעבר נמצאים כאן. אני מכוון בעיקר לבובי זאמורה, לשוער רוברט גרין ולגארי אוניל, ככה שההתאקלמות מהירה ונוחה. אני מאמין שיש פה קבוצה שתלך עד הסוף ותעלה לפרמייר ליג, למרות שבאמת זו ליגה לא קלה בכלל".

שוער ווסטהאם רוברט גרין. Laurence Griffiths, GettyImages
חבר מווסטהאם. רוברט גרין/GettyImages, Laurence Griffiths

ספר קצת על רדנאפ. כל הקיץ הוא החמיא לך בתקשורת. לרגע היה נדמה שלא תחתום, אבל בסוף הוא הסביר שזה השחקן שהוא צריך.

"רדנאפ היה אחד השיקולים העיקריים שלי להגיע. הוא תמיד נתן הרגשה שהוא רוצה אותי ומאמין בי, זה מאמן שאתה רוצה לשחק בשבילו. בעבר דיברנו והוא ניסה להחתים אותי בטוטנהאם. זה לא יצא, עכשיו אנחנו סוגרים מעגל".

כשמדברים עם בניון על הקיץ האחרון, קשה שלא לדבר על מכבי חיפה. הצעה רשמית מיעקב שחר לא הגיעה, אבל השניים שמרו על קשר ארוך ורצוף ואחרי שהגיע לק.פ.ר, היה נראה שאם רדנאפ יוותר בניון ישוב לקדנציה נוספת אצל שחר. הם דיברו כמה פעמים בשבוע. שחר עקב והמתין להודעה, אבל היא הגיעה מעט מאוחר מדי והאוהדים יצטרכו להמתין עוד קצת לפני שיחזור לישראל. היום, מודה בניון לראשונה אחרי שנים של הכחשה, הוא שוקל חזור בעתיד לליגת העל. עד הקיץ האחרון אפילו לא שקלתי אף פעם לחזור לישראל. אבל הרעיפו עליי כל כך הרבה אהדה ואהבה שגרמו לי לחשוב אחרת", הוא מספר. "כרגע זה לא היה הרגע הנכון מבחינתי אבל זה יכול לקרות בהמשך. אני לא חושב עכשיו על זה, אבל לא פוסל את זה כמו שפסלתי בעבר. הראו לי כמה אוהבים ומעריכים אותי, אז קשה להישאר אדיש. זה אפשרי, אבל אי אפשר לדעת מה יתפתח. לא יודע עוד כמה שנים אשחק בחוץ, אני מקווה לשחק ברמות הגבוהות כמה שיותר".

אחרי שקמפיין הנבחרת נגמר, בניון ימתין בסבלנות לקמפיין הבא. הוא מבין שהוא עדיין לא השלים את המלאכה ולמרות דיבורים על אפשרות שיתמנה לעוזר המאמן בקמפיין הקרוב הוא מבהיר: "אני מקווה ומאמין שתראו אותי כשחקן נבחרת ורק בזה אני מתרכז. אני גם לא חושב שאני צריך להתעסק במי צריך להיות מאמן. זה תפקיד של ההתאחדות והשחקנים צריכים לכבד ולהיות מאחוריי כל מאמן שיהיה".

בעקבות השהות בישראל, הופעת הבכורה של בניון תידחה לשבוע הבא, אז יפגוש למשחק העונה בצמרת את לסטר, במשחק שעשוי שוב להחזיר אותו לתודעה, ואולי להסביר שוב מדוע הוא נחשב אולי לשחקן הגדול ביותר בישראל. "אני מנסה לא להיות שותף לשום דעה עליי", הוא מבהיר. "לא מתעסק במי הכי גדול ומי יותר טוב כמו שאף פעם לא התעסקתי. אני שלם ומאושר עם הדרך שעברתי עד היום בכדורגל. הראש עכשיו בק.פ.ר".

קפטן נבחרת ישראל יוסי בניון משתתף באימון מכבי חיפה. אדריאן הרבשטיין
אולי בעתיד זה יקרה. יוסי בניון בירוק/אדריאן הרבשטיין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully