וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יורוליג: מכבי תל אביב ניצחה את ריטאס וילנה 71:78

מכבי ת”א חזרה מפיגור 14 בדרך ל-71:78 על ריטאס. רייס, סמית’ והיקמן בלטו, הפסד של קובאן יבטיח את המקום הראשון

עריכה: טל רזניק

אחרי פתיחה מגומגמת לעונה האירופית שלה, התקרבה הערב (חמישי) מכבי תל אביב מרחק נגיעה מהבטחת המקום הראשון של בית ד' ביורוליג, כשגברה על ריטאס וילנה 71:78. עתה ימתינו הצהובים לתוצאת המשחק מחר בין פנאתינייקוס למדורגת שנייה בבית, קובאן, כשהפסד של הרוסים יבטיח לקבוצתו של בלאט את המקום הראשון. אם קובאן תנצח, יצטרכו הצהובים לגבור במחזור האחרון על אותה פנאתינייקוס כדי להבטיח לעצמה את ראשות הבית.

שחקן מכבי תל אביב טייריס רייס. יוסי ציפקיס
יכולת מצויינת. רייס/יוסי ציפקיס

החדשות הטובות מבחינתו של בלאט הגיעו עם המשך היכולת הטובה של טייריס רייס, שנראה מלא בביטחון עצמי. רייס נעזר בדווין סמית' וריקי היקמן שהוציאו גם הם לפועל בהתקפה, ויחד עם שון ג'יימס שחזר מפציעה ויכולת טובה של טיוס, הצהובים נראים במגמת שיפור מתמדת לקראת השלב הבא. הליטאים, שכבר מזמן איבדו סיכוי להעפיל לשלב הטופ 16 וניצחו רק משחק אחד העונה ביורוליג דווקא פתחו נהדר ונראו כאילו הם בדרכם הבטוחה להחזיר מעט מכבודם כשטסו ליתרון 3:17 מהמם. אלא שמכבי לא נבהלה, בלאט שלח את רייס אל הפרקט והגארד ענה עם יכולת התקפית מצויינת שהובילה את המהפך ובסופו של דבר העניקה לצהובים את הניצחון.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
שחקני מכבי תל אביב. יוסי ציפקיס
נראים מוכנים לטופ 16. רייס, בלו, אינגלס והיקמן/יוסי ציפקיס

רבע 1

הצהובים נראו לא בפוקוס בפתיחה, ומנגד ברבאוסקס ודאודל הטיסו את הליטאים ליתרון, כשמתפרצת של פלאסיוס הטיסה את האורחים ליתרון 1:9. הצהובים פשוט לא הצליחו למצוא את הטבעת, איבדו עוד ועוד כדורים וראו את לידקה מגדיל את היתרון של ריטאס עד ל-3:17 מדהים. שון ג'יימס, שחזר מפציעתו, נכנס לקול תשואות הקהל ומיד הגיב עם סל ועבירה, וג'אמפ של דייויד בלו סייע לצהובים להקטין ל-19:11 בסיום הרבע הראשון.

שחקן מכבי תל אביב יוגב אוחיון מול ריטאס וילנה. יוסי ציפקיס
לא הופיעו לרבע הראשון. אוחיון/יוסי ציפקיס

רבע 2

טייריס רייס פתח את הרבע השני עם שלשה פנויה, ושלוש זריקות עונשין מוצלחות של היקמן צימקו את הפער ל-19:17 בלבד. רייס המשיך ביכולת הטובה שלו, ויחד עם ג'יימס השלים את המהפך של הצהובים והעלה אותם ליתרון 23:24. רייס לא רק קלע, אלא גם הוליך נהדר מתפרצת נהדרת של מכבי אותה סיים סמית', ועבירה בלתי ספורטיבית על טיוס בניסיון דאנק, ומיד לאחר מכן סל ועבירה של סמית' הורידו את מכבי תל אביב ביתרון 32:37 אל המחצית.

מאמן מכבי תל אביב דיוויד בלאט לצד דייויד בלו. יוסי ציפקיס
שיחרר את הניצרה. בלו/יוסי ציפקיס

רבע 3

בלו עלה חם מאוד לרבע השלישי ועם שני ג'אמפים מוצלחים העלה את מכבי ליתרון 9. ריטאס לא איפשרה למארחים לברוח כשמתפרצת של ברבאוסקס צימקה ל-45:42 בלבד. סייבוטיס צלף שלשה גדולה, אבל טיוס עשה צרות בצבע של הליטאים ויחד עם נקודות של היקמן צמח היתרון הצהוב שוב ל-9. סייבוטיס צלף שלשה גדולה, אבל טיוס עשה צרות בצבע של הליטאים ויחד עם נקודות של היקמן צמח היתרון הצהוב שוב ל-9. דווין סמית' סיים את הרבע בסטייל עבור מכבי כשסל ועבירה שלו הוריד אותה ביתרון 51:61 בסיום הרבע השלישי.

שחקן מכבי תל אביב שון ג'יימס מול שחקן ריטאס וילנה חואן פלאסיוס. יוסי ציפקיס
הקהל הריע לו כשעלה על הפרקט. ג'יימס מול פלאסיוס/יוסי ציפקיס

רבע 4

דאודל וסונגיילה פתחו את הרבע האחרון עם שני דאנקים שצימקו ל-4 בלבד והזכירו להצובים שהמשחק עוד לא גמור. רייס העיר את חבריו עם סל ועבירה וירטואוזי, ומיד לאחר מכן הוסיף חדירה מצויינת כדי לקבוע 60:68. ריטאס עוד הצליחה לצמק מעט, אך טיוס נתן שואו לאוהדים עם ההאלי-אופ הקבוע שלו, והיקמן החזיר את היתרון ל-10, שתי דקות לסיום. פלאסיוס שוב צימק, אבל סמית' הבטיח את הניצחון עם ג'אמפ מוצלח ומכבי ניצחה 71:78.

שחקן ריטאס וילנה זביאן דאודל מול שחקן מכבי תל אביב ג'ו אינגלס. יוסי ציפקיס
נתנו פייט, אבל לא הצליחו להשיג את הניצחון השני במפעל. דאודל מול אינגלס/יוסי ציפקיס

סטטיסטיקה

קלעו למכבי תל אביב: טייריס רייס 14 (4 מ-8 לשתיים, 1 מ-5 לשלוש, 6 אסיסטים), דווין סמית' 14 (6 מ-7 לשתיים), ריקי היקמן 14 (5 מ-7 לשתיים, 5 ריבאונדים, 3 אסיסטים, 3 איבודים), דייויד בלו 11, שון ג'יימס 9, אלכס טיוס 9 (7 ריבאונדים), יוגב אוחיון 4, ג'ו אינגלס 2 (7 ריבאונדים), סופוקליס שחורציאניטיס 1 (4 דקות). סילבן לנדסברג שותף (דקה) ולא קלע.

קלעו לריטאס וילנה: זביאן דאודל 16, סטפונס בבראוסקס 12, חואן פלאסיוס 11, דריוש סונגיילה 9 (3 מ-11 מהשדה, 9 ריבאונדים), ריינאלדס סייבוטיס 9 (6 אסיסטים), טאוטבידאס לידקה 7, מרטינאס גצ'ביצ'יוס 5, סטיבן ילובאץ 2. מילנקו טפיץ' שותף ולא קלע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully