וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"זה אסון לכדורגל הברזילאי, ועוד בשנה של מונדיאל"

צפו בקרב האוהדים הקשה במשחק בין ואסקו לפרנאנסה. שלושה פצועים, אחד עם שבר בגולגולת, הרבה שחקנים המומים והמון דאגות לקראת גביע העולם בקיץ הקרוב (משחקי הליגה הברזילאית משודרים בספורט 1)

צילום מסך

מחזור הסיום של הליגה הברזילאית נערך אמש (ראשון) ובסיומו נקבע כי שתיים מהקבוצות הגדולות במדינה, ואסקו דה גאמה ופלומיננזה, שחולקות ביניהן שמונה אליפויות, נשרו אל הליגה השנייה. אלא שהדבר עליו כולם מדברים הבוקר, בברזיל ובעולם כולו, איננו ההכרעות על כר הדשא אלא דווקא המהומה הגדולה שאירעה ביציעים במהלך משחק הירידה של ואסקו.

ואסקו הושפלה עם 5:1 בחוץ מול אתלטיקו פרנאנסה. כבר בדקה ה-17 הבינו אוהדי ואסקו שהדברים לא הולכים לכיוון שלהם, בעוד קבוצתם נקלעה לפיגור 1:0. בין שני מחנות האוהדים חצץ יציע ריק, אולם הגדר נפרצה בקלות ושני הקהלים החלו להילחם זה בזה, מה שגרם להפסקת המשחק לשעה ועשרים דקות. המשטרה הוזעקה והחלה לירות כדורי גומי לעבר האוהדים ובשלב מסוים אף הונחת מסוק משטרתי על כר הדשא ופינה את הפצועים.

משחקי הליגה הברזילאית משודרים בספורט 1

לואיז אלברטו מגן אתלטיקו פרנאנסה. Victor R. Caivano, AP
מירר בבכי. לואיז אלברטו, מימין/AP, Victor R. Caivano

בסופו של דבר, כאשר התפזר העשן התברר כי ארבעה אוהדים נפצעו בצורה קשה. אחד מהם, וויליאם באטיסטה, בן 19, נמצא במצב חמור והוא סובל משבר בגולגולת. שניים נוספים ספגו מכות בראשם ונמצאים בטיפול נמרץ. הרביעי כבר שוחרר מבית החולים. שלושה אוהדי ואסקו נעצרו על ידי המשטרה, כאשר אחד מהם נראה במצלמות כשהוא מכה באוהד של פרנאנסה עם מחבט.

"עוד פרק עצוב באלימות בכדורגל הברזילאי נכתב והוא מבייש את הספורט שלנו ואת המדינה, שתארח את המונדיאל ב-2014", נכתב בעצב בעיתון הגדול בברזיל, "או גלובו". בשל חוקי מדינת סנטה קטרינה, לא נכחו שוטרים באצטדיון כאשר המהומה החלה, אלא רק מאבטחים וכעת, ייתכן והדברים ישתנו על מנת למנוע מקרים דומים בעתיד. התובע הכללי של משרד הספורט הברזילאי כבר הודיע כי שתי הקבוצות יעמדו לדין.

שחקני ואסקו נראו בהלם מוחלט, הן ממה שהתחולל ביציעים והן מירידת הליגה. נשיא המועדון, רוברטו דינמיט, סירב תחילה להמשיך את המשחק: "כשממשיכים משחק אחרי דבר כזה, אין כבוד לערך חיי אדם. כולם היו מודאגים בגלל מה שקרה, לא חשבנו בכלל על ליגה ראשונה או שנייה או על מה אנחנו משחקים. אני חושב שאסור היה להמשיך את המשחק. אני מצטער שירדנו ליגה ובעיקר מצטער על כל מה שקרה ביציע. אנחנו כבר עובדים על מנת להחזיר את ואסקו למעלה, כמה שיותר מהר אני מקווה".

המגן לואיז אלברטו מירר בבכי: "הקרבות האלה ביציע עצובים, אין לי מילים. ראיתי אדם על הקרקע, אני לא יודע מה קרה איתו אחר כך. זה עוד אסון בכדורגל הברזילאי, ועוד בשנה של גביע העולם, בשנה בה כל העולם יסתכל על ברזיל. זה קשה, אני מקווה שלא קרה הגרוע מכל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully