וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שני בליגת העל: שון ג'יימס חוזר לסגל מכבי תל אביב

8.12.2013 / 16:28

הקפטן הצהוב ישחק מול ראשון לציון (20:30, ספ' 5), דווין סמית' מחוץ לסגל. בכורה לכדיר מול חולון, נס ציונה-הרצליה

המחזור העשירי בליגת העל יגיע מחר (שני) לסיומו עם ארבעה משחקים נוספים. במוקד המחזור יעמוד המשחק בין מכבי תל אביב, שניצחה רק חמישה משחקים מתשעה מחזורים עד כה, למכבי ראשון לציון המתאוששת. הראשונה בטבלה, עירוני נס ציונה, תארח בביתה את בני הרצליה. הפועל חולון תארח באולם הפחים את הפועל אילת, במדיה יערוך אלישי כדיר את הופעת הבכורה. בקרב תחתית תארח גלבוע/גליל את מכבי אשדוד.

שחקן מכבי תל אביב שון ג'יימס. ברני ארדוב
חוזר לסגל. שון ג'יימס/ברני ארדוב

מכבי תל אביב - מכבי ראשון לציון (20:30, ספורט 5)

הניצחון החשוב של מכבי תל אביב על לוקמוטיב קובאן העלה את הצהובים לסיבוב השני ביורוליג, אבל בליגה המצב של מכבי רחוק מלהיות טוב. השחקנים של דיוויד בלאט הפסידו בשבוע שעבר להפועל ירושלים, והם עומדים על ארבעה הפסדים בתשעה מחזורים, רק במקום הרביעי. במכבי יכולים להיות מרוצים מהעובדה ששון ג'יימס, שלא שיחק בשלושת המחזורים האחרונים בשל פציעה, צפוי לחזור לסגל, ומי שלא יתלבש למפגש מול ראשון לציון מהתחתית הוא דווין סמית'.

עד לפני שבועיים הכתומים היו כבר עם רגל וחצי בליגה הלאומית אחרי שהפסידו בקרב התחתית למכבי אשדוד, אלא שאז הצליחו לנצח את בני הרצליה והפועל אילת ועלו מעל הקו האדום. בראשון לציון דיברו במהלך השבוע האחרון על רוחות חדשות שהגיעו יחד עם הסנטר ג'יימס תומאס ועוזר המאמן שמוליק ברנר, ומאמנים שניתן להמשיך במגמה במשחקים הקרובים.

המספר הנוסף

3 - נקודות חסרות לגיא פניני כדי לעבור את קני בארלו ולעלות למקום ה-40 בקלעי מכבי תל אביב בכל הזמנים

15 - ריבאונדים קטף ג'יימס תומאס במחזור האחרון, ריבאונד אחד יותר ממה שלקח ריקרדו מארש בכל משחקיו בראשון לציון.

64 - נקודות בלבד קלעה מכבי תל אביב במשחק הבית האחרון שלה נגד מכבי ראשון לציון בעונה שעברה, התוצאה הנמוכה ביותר שלה מאז פיינל פור 2007/8.

יעמוד למבחן: שון ג'יימס. שלושה משחקים בחוץ הוכיחו עד כמה חשוב הקפטן של מכבי תל אביב לקבוצה, ומול ראשון לציון הוא יוכל לבחון את כושר המשחק שלו מחדש.

גיא פניני שחקן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
3 נקודות מקני בארלו. גיא פניני/ברני ארדוב

הפועל חולון - הפועל אילת (19:45, פריצות בספורט 5)

התבוסה הקשה שספגה הפועל חולון בשבוע שעבר גרמה לראשי המועדון לרצות לצרף את הפורוורד אלישי כדיר ששוחרר מהפועל ירושלים, אך לבסוף מי שזכתה בו הייתה היריבה שלה למשחק הקרוב. בחולון לא היו מרוצים מהיכולת ההגנתית וההתקפית בהפסד להרצליה, כשבסיום המשחק נעמדו האוהדים וקיללו את השחקנים והמאמן ליאור ליובין. מתחילת העונה לא רשמה הקבוצה שני הפסדים או שני ניצחונות רצופים, והם מקווים שלפי הסדר הזה יוכלו לנצח בבית את קבוצת הצמרת מהדרום.

כאמור, מי שזכתה בכדיר היא הפועל אילת, שצפויה לוותר על שירותיו של אנטון קזרנובסקי עם הגעתו של השחקן מירושלים. הקבוצה של עודד קטש מגיעה למשחק לאחר שני הפסדים, כשאם את ההפסד ביד אליהו למכבי תל אביב הם עוד קיבלו, את איבוד היתרון מול מכבי ראשון לציון וההפסד הביתי כבר התקשו יותר להסביר בעיר הדרומית. באילת יקוו לתרומה גדולה יותר מצידו של ניצן חנוכי, שלא קלע ב-32 דקות בשבוע שעבר.

המספר הנוסף

9 - פעמים הגיעה הפועל אילת לאולם הפחים בעונה הסדירה, ניצחה בשלושה מפגשים בלבד.

12 - נקודות קלע אלישי כדיר במדי הפועל ירושלים נגד הפועל חולון העונה.

26 - נקודות קלע גוני יזרעאלי במחזור הפתיחה, מאז שותף בחמישה משחקים נוספים והוסיף 24 נקודות.

יעמוד למבחן: אלישי כדיר. הפורוורד שהגיע מהפועל ירושלים הצטרף לסגל של עודד קטש כדי לעזור לאילתים לעשות את קפיצת המדרגה, ויצטרך לנפק קבלות כבר מהמשחק הראשון.

אלישי כדיר הפועל ירושלים. ניב אהרונסון
בכורה במדי אילת. אלישי כדיר/ניב אהרונסון

עירוני נס ציונה - בני הרצליה (19:40, פריצות בספורט 5)

הקאמבק הנדיר שרשמה נס ציונה מול מכבי אשדוד הוביל את הקבוצה של נדב זילברשטיין למקום הראשון בטבלה ושם חותמת רשמית על פתיחת העונה הנהדרת של העולה החדשה. למרות הקאמבק הנהדר בנס ציונה לא אהבו את המחצית הראשונה שבה התפרקה הקבוצה, ומקווים שבבית מול בני הרצליה יוכלו להציג את סגנון המשחק שלהם לאורך דקות ארוכות יותר. מי שיחזור לסגל של הכתומים הוא פרסטון נואלס שפספס את המשחק האחרון בשל מחלה.

עם שלושה הפסדים רצופים הגיעה בני הרצליה למשחק הבית האחרון מול הפועל חולון, אלא שאז הציגה את משחק ההגנה הטוב ביותר שלה העונה עד כה, ספגה 61 נקודות, וחזרה לנצח. בקבוצה היו מרוצים מאוד מההשתלבות של הפורוורד החדש דווין ברוילס שקלע 16 נקודות במחזור האחרון, ומההצגה ההגנתית של אנדודי איבי. מנגד בהרצליה קיטרו על ההתנהגות של הסנטר הניגרי, שלא שומר על עקביות מאז תחילת העונה ועושה לא מעט בעיות לצוות המקצועי.

המספר הנוסף

11 - נקודות, היה ההפרש בו ניצחה הרצליה את נס ציונה במפגש היחיד ביניהן בכל הזמנים, בגביע המדינה בעונה שעברה.

15.6 - נקודות בממוצע למשחק לאבירם זליקוביץ' בשלושת המשחקים האחרונים.

80 - נקודות חסרות למאיר טפירו כדי להגיע ל-5,000 נקודות בקריירה.

יעמוד למבחן: דיימון סימפסון. ההצגה המרשימה של הסנטר של נס ציונה הייתה בין החלקים המשמעותיים בקאמבק של השבוע שעבר, וכדי לנצח בבית קבוצה כה אגרסיבית כמו הרצליה, הוא יצטרך להיות בשיאו מהפתיחה.

שחקן עירוני נס ציונה מאיר טפירו. יוסי ציפקיס
בנס ציונה ימשיכו בחגיגות? מאיר טפירו/יוסי ציפקיס

הפועל גלבוע/גליל - מכבי אשדוד (19:35, פריצות בספורט 5)

חוסר היציבות ממשיך לאפיין את העונה של הקבוצה מגן נר. דווקא כשהיה נדמה שהשחקנים מגן נר מתרסקים לעבר התחתית, הגיע הניצחון המדהים בשבוע שעבר על מכבי חיפה בחוץ שהרחיק אותם מעט מהמקום שמוביל לליגה השנייה. בקבוצה היו מרוצים מאוד מהיכולת של קני בוינטון, שנמצא בחודש מבחנים במקומו של ג'ראלד רובינסון הפצוע, ולא מן הנמנע, שימשיך גם אחרי חזרתו של הרכז שפתח את העונה. בקבוצה עדיין מתלבטים האם להעלות את ההצעה על יובל נעימי, שכמעט והגיע לגן נר לפני כחודש.

גלבוע/גליל תצרף בימים הקרובים את הסנטר אנטון קזרנובסקי מהפועל אילת עד לסיום העונה. השחקן ששיחק בעונה שעברה בהפועל גליל עליון מהליגה הלאומית, היה בדרכו החוצה מהקבוצה של עודד קטש לאחר שצירף את אלישי כדיר, ובגלבוע/גליל החליטו לקלוט אותו. מי שיעזוב את הקבוצה מגן נר הוא אנטון שוטבין, שמנהל מגעים מתקדמים עם עירוני נהריה, מצמרת הליגה הלאומית, והוא אמור לחזק אותה.

במכבי אשדוד ניסו לייצב את השורות בשבוע שעבר כשצירפו את יוני ניר וזאק רוזן, וכבר היו קרובים לנצח במשחק הבכורה שלהם מול עירוני נס ציונה כשהובילו ב-29 הפרש ברבע השלישי, אך קרסו והפסידו בהארכה. באשדוד לא מתכוונים לוותר למרות הירידה למקום האחרון וצירפו השבוע את הפורוורד האמריקאי אר טי גווין במקומו של ריאן פירסון, שעדיין נמצא בקבוצה אבל לא יתלבש למשחק. באשדוד שוחחו השבוע עם השחקנים כדי להמנע מקריסה מנטאלית ויקווו להפתיע במשחק החוץ.

המספר הנוסף

8 - אסיסטים מסר נמרוד טישמן בשבוע שעבר בניצחון על מכבי חיפה, שיא קריירה לרכז המוכשר.

8 - מפגשי ליגה סדירה נערכו עד היום בין הקבוצות, המאזן: 4:4.

25 - נקודות לזאק רוזן בהופעת הבכורה שלו באשדוד, שיא קריירה וארבע נקודות יותר ממה שקלע בכל משחקיו בירושלים העונה.

יעמוד למבחן: אר טי גווין. הפורוורד החדש של מכבי אשדוד שיחק בכמה מקבוצות הצמרת של הכדורסל האירופי, והוא אמור להיות השחקן שיסחוב את הקבוצה של נתי כהן לדרך חדשה.

נתי כהן מאמן מכבי אשדוד. ברני ארדוב
ימנע ממשבר? נתי כהן/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully