וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיט-בול: פיט קארול מוביל את סיאטל לפסגת ה-NFL

יובל קליין

8.12.2013 / 10:00

החוויה הראשונה ב-NFL לא הייתה מוצלחת, אז פיט קארול הלך למכללות, הפך למאמן ענק וחזר מהדלת הקדמית, כדי להפוך את סיאטל לקבוצה הטובה בליגה ולמועמדת הבכירה לסופרבול

המשחק שייערך הלילה (ראשון, 23:00, FOX) בין סיאטל לסן פרנסיסקו במסגרת המחזור ה-14 של ה-NFL סומן בתחילת העונה כזה שיכול להכריע את בית ה-NFC מערב. במידה מסוימת, זה עדיין נכון כי ניצחון של הסיהוקס יעניק להם את תואר אלופת הבית, בפעם השנייה בארבע שנותיו של פיט קארול כמאמן הקבוצה. אלא שגם אם סיאטל, שמחזיקה כרגע במאזן 1:11, תפסיד בחוץ ליריבה החזקה, צריך לקרות משהו מאוד יוצא דופן כדי שהיא לא תשלים את העבודה בקרוב ותיקח את הבית ואיתו, גם את יתרון הביתיות לאורך הפלייאוף כולו. סיאטל ברחה בגדול העונה ליריבה הגדולה שלה מצפון קליפורניה והיא נראית כמו המועמדת הבכירה בליגה להגיע לסופרבול.

הלילה (23:00, FOX): סיאטל מגיעה לסן פרנסיסקו

פיט קארול מאמן סיאטל סיהוקס. AP
בדרך לאליפות בית שנייה בארבע שנים, ולהרבה יותר מזה. פיט קארול/AP

סיאטל מציגה העונה פוטבול נלהב, פיזי ואטרקטיבי, שנבנה בצלמו של המאמן שלה, שהביא את דרך האימון והחיים המיוחדת שלו לקבוצה ב-2010. בניגוד להצלחה כיום, קריירת האימון של קארול לא החלה ברגל ימין ואחרי עונה אחת עם ניו יורק ג'טס ב-1994, בה השיג שישה ניצחונות בלבד וספג הפסד זכור במיוחד למיאמי דולפינס של דן מרינו, הוא פוטר. למרות הכישלון בתפוח הגדול, המוח המבריק שלו זיכה אותו בתפקיד מתאם ההגנה של סן פרנסיסקו למשך שנתיים ואז הגיעה הצעת אימון נוספת, הפעם מצד ניו אינגלנד פטריוטס, שחיפשה מישהו שייכנס לנעליים הגדולות של ביל פרסלס. אלא שהציפיות היו גבוהות מדי ולמרות שתי הופעות פלייאוף, קארול שוב פוטר.

"התפיסה אז הייתה שפיט קארול אידיאלי לאימון מכללות, אבל לא שייך לרמה המקצוענית", אמר מתאם ההגנה של קארול בימי ניו אינגלנד, סטיב סידוול. בראיון ל"ספורטס אילוסטרייטד" סיפר סידוול על האופי ועל גישות האימון הלא קונבנציונלית של קארול, שלא פחד להיות מאמן שונה מהנורמה. הוא לא היה נשאר לישון מול קלטות וידיאו במשרד, לא צעק או איים על שחקנים ולא ממש התעצבן מכל פרט קטן. במקום, קארול ניגן בפנסתר ונסע ביגואר שלו לראות סרטים. זה לא שלקארול לא היה אכפת, זו פשוט הגישה בה האמין, גישה חיובית ונהנתית. וזה התאים בדיוק ל-USC.

בשנת 2000, אוניברסיטת דרום קליפורניה (USC) חיפשה מאמן שיציל את קבוצת הפוטבול השוקעת שלה, שלא סיימה בטופ 10 של הדירוג הארצי בעשור שבדיוק עבר. למרות שקארול לא היה הבחירה הראשונה של USC לתפקיד, הוא התגלה כדבר הכי טוב שקרה לאוניברסיטה. התרבות ההוליוודית התאימה לקארול כמו כפפה ליד וההופעות, הסיפורים והחיוכים שלו במפגשים עם התקשורת גרמו לשחקנים הצעירים הכי טובים במדינה לבקש לשחק אצלו. "הדבר הכי טוב באותה תקופה היה שהם לא ביקשו ממני לשנות שום דבר בדרכים בהן אני עובד", סיפר קארול. תוך שנתיים קארול הפך את USC לקבוצת המכללות הטובה ביותר בארצות הברית והחזיר את האושר לאוהדי הטרוג'אנס, שראו את קבוצתם רושמת 34 משחקים רצופים ללא הפסד ושתי אליפויות, כאשר הם נעצרים רק עם הפסד ברוז-בול של 2006 (אולי משחק פוטבול המכללות הטוב ביותר בכל הזמנים).

ביל פרסלס. Carlos Osorio, AP
היה קשה להחליף אותו. פרסלס/AP, Carlos Osorio

למרות ההצלחה והעובדה ש-USC הפסידה רק 19 משחקים בתשע עונות תחת קארול, השהות שלו באוניברסיטה הסתיימה עם טעם רע לאחר שה- NCAAהאשים את הטרוג'אנס במתן הטבות לא חוקיות לשחקני הקבוצה, שעדיין נחשבים לתלמידי קולג' ושחקנים חובבנים, מה שאוסר עליהם לקבל כסף ומתנות. כוכבה של אותה קבוצה שרצה לשתי אליפויות רצופות היה הרץ האחורי רג'י בוש, שבדיעבד התברר שקיבל מכונית, בית וכרטיסי טיסה בלתי מוגבלים מהאוניברסיטה כדי לשכנע אותו לשחק ב- USC. בחקירותיו, קארול טען שוב ושוב שלא ידע כלום על כך ובסופו של דבר, החליט לעזוב את תפקידו באוניברסיטה בדיוק כאשר ה-NCAA החליט על עונש חסר תקדים של מחיקת עונת 2005 של USC, כולל שלילת תואר השחקן המצטיין (פרס ההייזמן) מבוש.

בניגוד לדעה לגבי יכולתו להצליח ב-NFL, אולי בכלל בגללה, קארול החליט לנסות שוב את מזלו בליגה של הגדולים. הבעלים של סיאטל והשותף להקמת מיקרוסופט, פול אלן, ראה משהו מיוחד בכריזמה של קארול ובחר לתת לו לא רק את משרת המאמן הראשי, אלא גם את תפקיד הג'נרל מנג'ר. קארול מצידו, הלך כבר בעונה הראשונה על מהפכה וערך למעלה מ-200 שינויים בסגל, מה שהספיק למאזן שלילי של 9:7, אבל גם לאליפות בית המערב וכרטיס לפלייאוף. מאז, המאמן המשיך לשפר את הקבוצה משנה לשנה והתרכז במיוחד בבחירות הדראפט, שלעיתים נראו מוזרות לפרשנים, אך כמעט תמיד הביאו תוצאות על כר הדשא.

סיאטל בנתה לעצמה הגנה טובה והרץ האחורי שלה, מרשואן לינץ', מירר את החיים ליריבות. למרות זאת, לסיהוקס היה חסר את המרכיב החשוב ביותר להצלחה ב-NFL, קוורטרבק איכותי. בסיום עונת 2011 קארול החליט להחתים את מאט פלין על חוזה גדול של 26 מיליון דולר לשלוש שנים. פלין שימש כמחליפו של ארון רוג'רס בגרין ביי למשך שנתיים ופתח רק במשחק אחד, אך באותו משחק מול דטרויט הוא זרק לשיא מועדון של 480 יארדים ושישה טאצ'דאונים. במקביל, הקבוצה החתימה את בריידי קווין לתפקיד הקוורטרבק המחליף. למרות כל ההחתמות האלה, כעבור מספר חודשים סיאטל החליטה לנצל את בחירת הסיבוב השלישי שלה בדראפט כדי לקחת קוורטרבק צעיר בשם ראסל ווילסון. הסיבה לבחירתו של ווילסון, למרות היותו "קטן מדי בשביל ה-NFL", הייתה האופי שלו. אלן וקארול כל כך התרשמו לטובה מהשיחות שערכו עם הילד בן ה-23, עד שהם לא היו יכולים שלא לבחור בו.

זו הייתה רק יריית ההתחלה לסיפור האהבה בין קארול לווילסון, סיפור שהתפתח מדי יום במחנה האימונים של הקבוצה לקראת עונת 2012. "ככל שהסיטואציה הייתה תחרותית יותר, ככה הוא היה טוב יותר", אמר המאמן על הקוורטרבק הצעיר שלו. ווילסון נהנה מוורסטיליות שאין לפלין, מכך שהוא יכול להשיג דאון ראשון לא רק דרך המסירה, אלא גם בעזרת הרגליים והריצה ומקבלת ההחלטות הבוגרת שלו למרות היותו רוקי וכל זה הרשים מאוד את המאמן. כל היכולות האלה, לצד העובדה שקארול הזדהה עם ווילסון, כיוון שלשניהם נאמר שה-NFL הוא לא המקום בשבילם, לא השאירו למאמן הרבה ברירות והוא ניגש לבעלים פול אלן וסיפר לו שהוא מתכנן לפתוח את העונה דווקא עם ווילסון בעמדת הקוורטרבקף למרות שהקבוצה השקיעה הרבה יותר כסף בשני הקוורטרבקים האחרים. אלן נתן את ברכת הדרך ובסיאטל הכריזו על ההחלטה הזו כטובה ביותר של אלן מאז המצאת ה-Windows. בעונתו הראשונה בליגה, ווילסון הוביל את הקבוצה למאזן השלישי בטיבו בהיסטוריה שלה (5:11) ולניצחון חוץ ראשון בפלייאוף מאז 1983. ווילסון השווה את שיא הרוקים בן 15 השנים של פייטון מאנינג עם 26 מסירות לטאצ'דאונים והדבר הטוב ביותר אצלו הוא השיפור משבוע לשבוע. השיא הגיע בפלייאוף, שם הקוורטרבק הוביל את הקבוצה לניצחון בסיבוב הראשון מול וושינגטון למרות פיגור מוקדם של 14:0. בסיבוב הבא הוא גם סידר לסיאטל קאמבק גדול ואת היתרון, חצי דקה לסיום המשחק מול אטלנטה, שבסופו של דבר הדיחה את הסיהוקס עם שער שדה מכריע בשנייה האחרונה.

צפו בקארול מדבר על ווילסון:

החיוכים של הצמד קארול-ווילסון רק התרחבו העונה. המאמן שמר על הגישה החיובית והכריז עם הגעתו למועדון על שלושה חוקים חדשים: הגן על חבריך לקבוצה, על ומחוץ למגרש. היה מוכן לכל דבר. אל תתבכיין או תתלונן. בימיו של קארול ב-USC לא היה נדיר לראות סלבריטאים אותם הזמין מסתובבים ליד כר הדשא, כאשר הראפר סנופ דוג והשחקן וויל פארל הפכו לאורחים קבועים באוניברסיטה. השבוע, בעוד הקבוצה אמורה להתכונן לקראת המשחק החשוב מול הניינרס, קארול החליט לעשות את מה שהוא עושה הכי טוב - לעשות שמח. הוא הזמין את הראפר דרייק לאחד מאימוני הקבוצה והזמר חילק חיבוקים למאמן וכמובן, זכה להוקרה בחשבון הטוויטר הפעיל של קארול.

למרות היותו המאמן השני הכי מבוגר בליגה (בן 62), קארול לא מפחד מהרשתות החברתיות והיה מאמן המכללות הראשון שפתח חשבון פייסבוק. כיום הוא מחזיק גם בערוץ יוטיוב, בו הוא מעלה סרטונים בהם הוא עונה לשאלות האוהדים או מראה מה קורה מאחורי הקלעים במועדון ובמיוחד את הקטעים בהם הוא עובד על שחקנים, אם זה בעזרת נחשים מגומי במיכלי השתייה או בעזרת שוטרי העיר סיאטל, שבאו לעצור בצחוק את אחד השחקנים באמצע אסיפה לקראת משחק.

בזכות השחקנים שהוא בחר והביא, פיט קארול בנה את הקבוצה הכי טובה ושלמה העונה ב-NFL. המאמן מצליח להוציא מדי יום ראשון את המיטב מכל שחקן ולמרות שהסיהוקס איבדו את מתאם ההגנה שלהם מהעונה שעברה, גאס בראדלי, שהפך למאמן ראשי בג'קסונוויל, הם לא מראים שום סימני חולשה. להיפך, המפגש ביום שני החולף, בו סיאטל דרסה 7:34 בבית את ניו אורלינס סיינטס החזקה, אשר ידועה באיכויות ההתקפה שלה, רק חיזק את מעמד הסיהוקס כאימפריה הגנתית. על כך, ועל כל כך הרבה דברים אחרים, כאן מגיע כל הקרדיט לפיט קארול, מאמן השנה של ה-NFL ואולי בקרוב גם אלוף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully