וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטבול: מעלה מעלה מעלה

7.12.2013 / 9:00

שש קבוצות רוצות להבטיח מקום בפלייאוף כבר במחזור ה-14, במוקד: סן פרנסיסקו - סיאטל, ניו אורלינס - קרוליינה

ארבעה מחזורים בלבד נותרו לעונת 2013 והשבוע אנחנו כבר אמורים לקבל כמה הכרעות. בסדרה הראשונה, סינסינטי תפגוש את אינדיאנפוליס למשחק חשוב עבור שתיהן, ניו אינגלנד מול קליבלנד, פילדלפיה וניק פולס הרותח מחכים לדטרויט, קנזס סיטי רוצה לעצור את הנפילה בוושינגטון ואילו בולטימור האלופה מארחת את מינסוטה. במרכז הסדרה השנייה, פייטון ודנבר נגד טנסי, סן דייגו מול הג'איינטס וסן פרנסיסקו במשחק גדול מול סיאטל. בסאנדיי נייט ממתק בדמות ניו אורלינס נגד קרוליינה בקרב על ה-NFC דרום ובמאנדיי נייט שיקגו ודאלאס בעוד משחק על כל הקופה. בהימורים עשינו 7 מ-13 חלש ולצד ההימור הכושל על יוסטון אנחנו על 120 מ-191 (62.8 אחוז). מה נראה השבוע?

קולין קפרניק סן פרנסיסקו פורטי ניינרס. Marcio Jose Sanchez, AP
בפעם הקודמת הוא חטף מסיאטל. קפרניק/AP, Marcio Jose Sanchez

ראשון, 20:00: פילדלפיה - דטרויט, FOX
ראשון, 20:00: ניו יורק ג'טס - אוקלנד, METV
ראשון, 23:00: סן פרנסיסקו - סיאטל, FOX
ראשון, 23:05: דנבר - טנסי, 5+ לייב ו-HD
ראשון, 23:15: סן דייגו - ניו יורק ג'איינטס, METV
שני, 3:30: ניו אורלינס - קרוליינה, 5+ לייב ו-HD
שלישי, 3:30: שיקגו - דאלאס, FOX

דז בריאנט דאלאס קאובויס. Elsa, GettyImages
הקאובויס חייבים ניצחון. דז בריאנט/GettyImages, Elsa

20:00

סינסינטי (4:8) - אינדיאנפוליס (4:8)

שתי הקבוצות המסקרנות הללו בהחלט עשויות להיפגש בפלייאוף הקרוב ואולי המנצחת כאן עוד תזכה לארח את המשחק ההוא, אם אכן יתממש. הבנגאלס, אחרי הניצחון הגדול בסן דייגו, בפער שני משחקים בראשות ה-AFC צפון. הקולטס לא מרשימים כלל לאחרונה, אבל ידעו לצאת בשלום מהמשחק נגד טנסי והפער שלהם בדרום כבר עומד על שלושה משחקים. השאלה הגדולה היא האם אנדרו לאק מסוגל בכושרו הנוכחי להתמודד מול ההגנה הקשוחה של סינסי, שעדיין לא הפסידה בבית העונה בחמישה משחקים. הקולטס יזכו בבית עם ניצחון או הפסד של טנסי.

ההימור: הוא לא. סינסינטי

גרין ביי (6:1:5) - אטלנטה (9:3)

ההתלבטות הכי גדולה בויסקונסין בשבוע החולף הייתה האם לנסות להכשיר את ארון רוג'רס להמשך העונה או לתת לו להתגבר על הפציעה. הרבה תלוי בסיכויי ההעפלה לפלייאוף של האורזים, שלא ניצחו חמישה משחקים רצופים ואחרי ההשפלה שחטפו בדטרויט בחג ההודיה רואים את הבית בורח להם. הפאלקונס גם בעונה מחפירה, אבל הם לפחות ניצחו בהארכה בבפאלו בשבוע שעבר ועצרו רצף של חמישה הפסדים. מאט פלין ינסה לנצל את ההגנה החלשה של אטלנטה כדי לא לחזור על המשחק הגרוע שלו מהמחזור הקודם. מאט ריאן, שממשיך להפציץ יארדים בקצב מסחרר, יקווה לעשות אותו דבר מול האין הגנה של גרין ביי.

ההימור: עד שמאט פלין לא יוכיח אחרת, לא נלך איתנו. גם לא מול אטלנטה. פאלקונס

ניו אינגלנד (3:9) - קליבלנד (8:4)

עוד משחק בינוני ועוד משחק בינוני והפטריוטס, כהרגלם, ממשיכים לנצח וממשיכים לדרוס כל מה שזז ב-AFC מזרח. ניו אינגלנד תעלה לפלייאוף עם ניצחון לצד הפסד של בולטימור ותזכה בבית בפעם החמישית ברציפות עם ניצחון והפסד של מיאמי. החבורה של טום בריידי מחזיקה במאזן 0:6 ביתי העונה בעוד הבראונס עומדים על אחד מחמש בחוץ והפסידו את כל שלושת המשחקים האחרונים שלהם, כולל מול ג'קסונוויל בבית לפני שבוע. לקליבלנד יש הגנה מעולה ואת ג'וש גורדון, שנמצא בכושר מטורף, אבל מי שיהמר על קליבלנד בפוקסבורו הוא או מאוד אמיץ או מאוד מטורלל או שניהם ביחד. ברנדון ווידן פצוע, ג'ייסון קמפבל/קיילב הני/אלכס טאני/כל קוורטרבק גרוע אחר אמור לפתוח.

ההימור: בקיצור, ניו אינגלנד

ג'וליאן אדלמן ניו אינגלנד פטריוטס מול לרון לנדרי ניו יורק ג'טס. GettyImages
מישהו רוצה להמר נגד הפטריוטס במשחק הזה? ג'וליאן אדלמן/GettyImages

ניו יורק ג'טס (7:5) - אוקלנד (8:4)

העונה של הג'טס נגמרה לה בשבועות האחרונים. הסילונים הפסידו שלושה משחקים רצופים ובשני האחרונים שמו שלוש נקודות על הלוח בכל משחק. בשבוע שעבר לרקס ריאן נמאס והוא החליף את ג'ינו סמית' במאט סימס במחצית, אבל סמית' צפוי לפתוח גם הפעם. הג'טס מחזיקים בהגנת הריצה הטובה בליגה והם יפגשו את התקפת הריצה החמישית בטיבה, כאשר מאט מגלוין, שעושה עבודה סבירה אבל הפסיד את שני המשחקים האחרונים צפוי להמשיך לפתוח.

ההימור: הג'טס לא הפסידו משחק ביתי מול אוקלנד מאז 1996. גם הפעם לא. ניו יורק

פילדלפיה (5:7) - דטרויט (5:7)

משחק סופר חשוב בעיר האחווה, שם לאף קבוצה פשוט אסור להפסיד. האיגלס בכושר מצוין והדברים אמורים בעיקר לגבי ניק פולס, שפשוט מסרב לעצור ועומד על 0:19 במאזן הטאצ'דאונים/איבודים העונה. פילי ניצחה ארבעה משחקים רצופים וערב המחזור היא צמודה לדאלאס בראשות ה-NFC מזרח. בבית הצפון, הליונס התאוששו משני הפסדים רצופים, הביסו את גרין ביי והם ביתרון משחק על פני שיקגו, אבל שום דבר לא גמור שם. התקפת הריצה של האיגלס שנייה ביארדים בליגה, הגנת הריצה של דטרויט שלישית. הולך להיות חם בקור של פילדלפיה.

ההימור: עד שלא יוכח אחרת, ניק פולס. ופילי

פיטסבורג (7:5) - מיאמי (6:6)

הסטילרס ניצחו את הדולפינים בכל חמשת המפגשים האחרונים בין הקבוצות ולא הפסידו להם בבית מאז 1990, אבל הם מגיעים אחרי הפסד כואב לבולטימור בחג ההודיה, שהשאיר אותם כמעט בודאות מחוץ לפלייאוף גם העונה. בפיטסבורג עסקו כל השבוע בפרשת מייק טומלין וההפרעה שלו לג'קובי ג'ונס והמאמן אף התנצל על ההתנהגות וכעת תנסה פיטסבורג לפחות לשמח מעט את הקהל מול היריבה מפלורידה, שהשיגה ניצחון נאה בניו יורק על הג'טס, אבל גם המרדף שלה אחרי ניו אינגלנד נראה אבוד.

ההימור: הדומיננטיות של פיטסבורג במפגש הזה תימשך

בן רות'ליסברגר פיטסבורג סטילרס. David Richard, AP
העונה של פיטסבורג כבר אבודה? רות'ליסברגר/AP, David Richard

טמפה ביי (9:3) - בפאלו (8:4)

מפגש לא מרתק בעליל במערב פלורידה. הבאקנירס נעצרו בשבוע שעבר אחרי שלושה ניצחונות, כאשר ההתקפה שלהם לא הצליחה לעשות שום דבר מול קרוליינה ומייק גלנון רשם את המשחק החלש ביותר בקריירה הקצרה שלו. הבילס המשיכו להיות מעולים בלהפסיד משחקים בצורה מטופשת ונכנעו בטורונטו לאטלנטה אחרי הארכה. ההתקפה של הקבוצה עובדת לא רע לאחרונה תחת אי ג'יי מנואל וכל משחק הוא הכנה ושיפור לקראת העונה הבאה.

ההימור: טמפה עדיין בכושר טוב יותר. באקנירס

וושינגטון (9:3) - קנזס סיטי (3:9)

כל זכר לפתיחה הקסומה של הצ'יפס מתחיל להיעלם. בשלושת השבועות האחרונים עמדה קנזס סיטי בפני מבחנים גדולים ובכולם היא כשלה, עם שלושה הפסדים רצופים, שניים נגד פייטון ודנבר (מה שדי גמר את ה-AFC מערב) ועוד אחד מול סן דייגו ופיליפ ריוורס. הפעם היא לא פוגשת קוורטרבק ברמה של שני הקודמים, אבל רוברט גריפין השלישי, אחרי ארבעה הפסדים, כולל אחד מתסכל מאוד לג'איינטס עם טעות שיפוט, רוצה לעצור את הרצף השלילי וינסה להוביל שוב את התקפת הריצה הטובה בליגה מול ההגנה של קנזס סיטי, שאחרי פתיחה היסטורית קרסה במשחקים האחרונים.

ההימור: הצ'יפס חוזרים לנצח ויעלו לפלייאוף אם זה אכן יקרה ובולטימור או מיאמי יפסידו

בולטימור (6:6) - מינסוטה (8:1:3)

האלופה תצליח להעפיל לפלייאוף? הניצחון הקריטי על פיטסבורג בחג ההודיה היה השני ברציפות של העורבים והשאיר אותם חזק במאבקים על ה-AFC צפון והווילד קארד. כעת, במשחק ביתי שלישי ברציפות, אסור להם למעוד בשום אופן, בטח לא מול קבוצה שכבר גמרה את העונה ועדיין לא ניצחה בחוץ העונה. הווייקינגס הפתיעו את שיקגו ביום ראשון החולף והתקפת הריצה המעולה שלהם בראשות אדריאן פיטרסון תנסה להתמודד עם הגנת הריצה החזקה של בולטימור. כריסטיאן פונדר הפצוע בספק גדול, כך שמאט קאסל עשוי לפתוח.

ההימור: בולטימור פשוט חייבת לנצח והיא תעשה זאת

אנדי ריד מאמן קנזס סיטי צ'יפס. Steve Revere, GettyImages
הצ'יפס חייבים ניצחון. אנדי ריד/GettyImages, Steve Revere

23:05-23:25:

דנבר (2:10) - טנסי (7:5)

הברונקוס אומנם הפסידו משחק בפוקסבורו שכבר היה להם בידיים, אבל משני הצדדים שלו הם השיגו ניצחון כפול על קנזס סיטי וכנראה סגרו את ה-AFC מערב לטובתם. עכשיו המטרה היא להבטיח סופית את המקום בפלייאוף וזה יקרה עם ניצחון או עם הפסד של מיאמי או בולטימור. פייטון עוד לא הפסיד בבית העונה והוא יקווה להתמודד בהצלחה במפגש מול הגנת המסירה השביעית ביארדים בליגה ולהמשיך במסע שלו לעבר השיאים העונתיים ביארדים וטאצ'דאונים. אריק דקר, שחוזר ממשחק של ארבעה טאצ'דאונים, יהיה שם כדי לסייע. בגלגולה הנוכחי, טנסי ניצחה רק פעם אחת את דנבר בארבעה מפגשים ופייטון מחזיק מולה במאזן 5:13 לאורך הקריירה.

ההימור: לא כוחות בכלל. דנבר

אריזונה (5:7) - סנט לואיס (7:5)

הריצה המצוינת של אריזונה נעצרה בשבוע שעבר עם הפסד לפילדלפיה אחרי ארבעה ניצחונות, אבל הקרדינלס עדיין בתמונת הפלייאוף ונאבקים בין היתר בסן פרנסיסקו, אותה יארחו במחזור האחרון. כדי שהמשחק הזה באמת יהיה על כל הקופה, אריזונה חייבת לא למעוד מול היריבה החלשה ביותר בבית, שבעצמה ראתה איך התקופה החיובית שלה שכללה שתי הצגות גדולות מול אינדיאנפוליס ושיקגו נקטעת עם הפסד לניינרס. במשחק הראשון בין הקבוצות העונה, סנט לואיס ניצחה בבית במחזור הפתיחה ולמעשה היא ניצחה את הקרדינלס בכל שלושת המפגשים האחרונים בין הקבוצות.

ההימור: לא הפעם. אריזונה

סן דייגו (7:5) - ניו יורק ג'איינטס (7:5)

שתי הקבוצות עדיין לא ויתרו על התקווה באופן סופי, אבל נראה שבקרוב מאוד גם זה יגיע. הצ'ארג'רס הפסידו בבית לסינסינטי ונדמה שהניצחון הגדול בקנזס סיטי היה יוצא הדופן, שכן הם עם ארבעה הפסדים בחמישה משחקים. הענקים דווקא עומדים על חמישה ניצחונות בשישה משחקים ומחפשים נס. המאזן בין הקבוצות עד היום עומד על 5:5, כאשר סן דייגו ניצחה את שני המשחקים האחרונים ולא הפסידה לג'איינטס מאז 1998.

ההימור: לניו יורק יש אופי מוזר כזה והיא תנצח בדרום מערב קליפורניה

סן פרנסיסקו (4:8) - סיאטל (1:11)

אין יותר מדי קבוצות בליגה שיש להן "את המספר" של הניינרס כמו שיש לסיהוקס בשנה האחרונה. שני המפגשים האחרונים בין הקבוצות הסתיימו ב-16:71 כולל לסיאטל, אבל שניהם היו באצטדיון של הסיהוקס ואילו בבית, סן פרנסיסקו ניצחה את סיאטל בכל ארבעת המפגשים האחרונים. הסיהוקס נראים כמו הקבוצה הטובה בליגה. הם ניצחו שבעה משחקים רצופים, כולל 7:34 ענק על ניו אורלינס בשבוע שעבר. ההגנה שלהם חזקה, ההתקפה מצוינת והם יבטיחו את אליפות ה-NFC מערב כמו גם שבוע חופש במקרה של ניצחון. הניינרס מציגים אף הם משחק הגנה וריצה מצוינים, אבל קולין קפרניק עדיין לא מזכיר במאת האחוזים את היכולת שלו מהעונה שעברה. סן פרנסיסקו אומנם ניצחה שני משחקים רצופים, אבל היא מתקשה מול הגדולות העונה.

ההימור: הכבוד ישחק כאן תפקיד. סן פרנסיסקו לוקחת

שחקן סיאטל סיהוקס ראסל ווילסון. AP
מסוגל לנצח גם בקנדלסטיק? ראסל ווילסון/AP

ניו אורלינס (3:9) - קרוליינה (3:9), בין ראשון לשני, 3:30

הסיינטס חטפו מכה בסיאטל וכנראה איבדו את ההזדמנות לסיים ראשונים בחטיבה, אבל בבית הסיפור שונה והם במאזן 0:6 העונה. עכשיו מגיע הקרב הגדול באמת של הקדושים, שפתאום מוצאים את הפנת'רס במאזן זהה לזה שלהם ב-NFC דרום. קרוליינה לוהטת עם שמונה ניצחונות רצופים ולא ברור מי מסוגל לעצור אותה הוא לחדור את ההגנה הזו. אולי דרו בריס, שצריך להתאושש ממשחק חלש ולא שגרתי. שתי הקבוצות ייפגשו פעם נוספת בעוד שבועיים בשארלוט והבית הזה, כמו גם המיקומים בפלייאוף, יושפעו מאוד משני המשחקים האלה. הפנת'רס ניצחו את שני המפגשים בין הקבוצות בעונה שעברה. כל אחת מהקבוצות יכולה לעלות לפלייאוף כבר השבוע, אבל תזדקק לניצחון ולהפסדים מצד מספר קבוצות אחרות.

ההימור: ניו אורלינס מסוגלת לעשות את זה. סיינטס

שיקגו (6:6) - דאלאס (5:7), בין שני לשלישי, 3:30

הדובים וג'וש מקאון הפסידו שני משחקים רצופים ונותרו מאחור במאבק מול דטרויט על ה-NFC צפון. דאלאס לעומת זאת, בשוויון עם פילדלפיה בראשות ה-NFC מזרח למרות הגנה מזעזעת והיא מגיעה אחרי שני ניצחונות ואחרי שבוע וחצי מנוחה מאז חג ההודיה. שיקגו ניצחה בשני המפגשים האחרונים בין הקבוצות, כולל 18:34 בחוץ בעונה שעברה.

ההימור: היא תעשה זאת גם הפעם. שיקגו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully