וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גזענות באיטליה: תמונות של אנה פרנק במדי רומא

אוהדי לאציו תלו שלטים ותמונות ברחבי העיר של הנערה היהודייה כדי לעצבן את אוהדי רומא. רבת העיר מגנה: "זה תמרור אזהרה לכולנו"

עוד מקרה מזעזע של גזענות שמעורב בספורט, הפעם באיטליה: אוהדי לאציו חיפשו דרך להקניט את אוהדי רומא, יריבתם השנואה, ולכן הם החליטו לתלות ברחבי הבירה האיטלקית תמונות של אנה פרנק כשהיא לובשת את חולצת רומא. חשוב להדגיש שלא מתוכנן בזמן הקרוב מפגש בין שתי הקבוצות, והפעם הבאה ששני המועדונים הללו ייפגשו תהיה רק ב-9 בפברואר.

בימים האחרונים זוהו ברחבי רומא מדבקות שנתלו בכל פינה, על רמזורים ושלטים. זו לא הפעם הראשונה שהערות אנטישמיות עולות במסגרת היריבות בין שתי הקבוצות. מי שהתייחסה לעניין היא הרבה ברברה איילו, שסיפרה: "אירוע דומה של שימוש בתמונתה של אנה פרנק היה ב-2005 כשאז הוצב הסלוגן: 'אנה פרנק לא הולכת לכתוב יותר, אבל היא תקנה קצת סבון'".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"זה נותן לגיטימציה לדברי שטנה אנטישמיים ואמירות שליליות כלפי יהודים". תמונתה של אנה פרנק במדי רומא/מערכת וואלה!, צילום מסך

לדבריה של ברברה, המקרה האחרון הוא "תמרור אזהרה מכיון שהוא נותן לגיטימציה לדברי שטנה אנטישמיים ואמירות שליליות כלפי יהודים. זה מגיע אמנם בספורט, אבל זה עדיין מסוכן כפי שתמיד היה. זה קרה אמנם לפני שמונה שנים, ועכשיו אנחנו רואים את זה שוב בכל רחבי העיר. קיימת עלייה באנטישמיות בכל רחבי אירופה, ואני מאמינה שזה נובע בחלקו מהאינטרנט, שבמשך שנים גרם לתופעה להיות חמורה יותר".

מספר גולשים ברשת האינטרנט העלו את התמונות הללו גם בחשבון הטוויטר שלהם כדי לגנות את האירוע, ומיד קיבלו תגובות רבות על כך. "אנחנו בשנת 2013? במדינה מתורבתת?", ו"אני לא בטוח אם זה חולני או טפשי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully