וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עולם הספורט נפרד מנלסון מנדלה: "רוחו מרחפת בגן עדן"

ספורטאים רבים ביכו את מותו של נשיא דרום אפריקה לשעבר. עלי ספד בעצב: "עכשיו רוחך האצילית חופשיה לנצח". בולט: "הלוחם הגדול בתולדות האנושות". רונאלדו: "תודה לך מאדיבה"

מותו של נשיא דרום אפריקה נלסון מנדלה אמש (חמישי) היכה גלים גם בעולם הספורט. מנדלה, הנשיא השחור הראשון של דרום אפריקה ומי שהקדיש את חייו למאבק באפרטהייד, מת לאחר הידרדרות ממושכת במצבו הבריאותי.

מוחמד עלי, שמנדלה היווה עבורו מקור השראה, ספד לו בעצב: "יש בי היום יגון כבד. הוא לימד אותנו מהי מחילה אמיתית. חייו היו מלאי משמעות ותקווה - תקווה לעצמו, למדינתו ולעולם כולו. הוא העניק השראה לאחרים לעשות את מה שנראה כבלתי אפשרי. הוא עזר לאלפים להסיר מחסומים מנטליים, סוציאליים וכלכליים שהחזיקו בהם כבני ערובה. הוא גרם לעולם להבין שכולנו אחים, לא משנה מה צבע העור שלנו".

נלסון מנדלה במהלך גביע העולם בדרום אפריקה. GettyImages
אף אחד לא נשאר אדיש למותו. מנדלה בהופעתו הפומבית האחרונה, בגביע העולמי ביוהנסבורג/GettyImages

עלי המשיך: "מה שאזכור ממנו זה את האדם שהוא היה - איך הלב, הנשמה והרוח שלו לא הושפעו כלל וכלל על ידי חוסר צדק גזעי או כלכלי. הוא היה רוח שנולדה חופשייה, שנועדה לרחף מעל הרקיע. היום, רוחו מרחפת בגן עדן. עכשיו הוא חופשי, לנצח".

נשיא פיפ"א ספ בלאטר הגדיר את מנדלה כ"אחד ההומניסטים הגדולים של זמננו, ובנוסף לזה גם חבר קרוב שלי". בלאטר נפרד ממנדלה ואמר: "אני והוא חלקנו את אותם רעיונות לגבי הכוח עצום שיש בכדורגל. שנינו חשבנו שאפשר לחבר דרכו בין אנשים, לעשות שלום ולגרום לחברות, ללמד ערכים סוציאליים וחינוכיים".

טייגר וודס נזכר בפגישה האחת והיחידה שלו עם מנדלה, בשנת 1998, מיד אחרי הזכייה הראשונה שלו במאסטרס. וודס הגיע אז לטורניר בדרום אפריקה ופגש יחד עם אביו את מנדלה. "זו הייתה אחת החוויות הגדולות ביותר שלי בחיים. האיש הזה היה פשוט ענק, יחיד בדורו. אני לא חושב שמישהו מאיתנו היה יכול לשרוד את תקופת השבי שלו בצורה כזאת, ועוד לצאת ממנה אחר כך צנוע ונחוש כמו שהוא היה כששוחרר".

האצן הג'מייקני יוסאין בולט. רויטרס
"הלוחם הגדול בתולדות האנושות". בולט/רויטרס

עוד ציוצים של ספורטאים ברחבי העולם

יוסאין בולט: "אחד מבני האדום הגדולים ביותר בכל הזמנים, הלוחם הכי גדול בתולדות האנושות. הלוואי שנשמתך תנוח בשלום".

כריסטיאנו רונאלדו: "תודה לך מאדיבה על המורשת שלך, ועל הדוגמה שלך. תמיד תישאר איתנו".

עמנואל אדבאיור: "נלסון מנדלה הוא המנהיג המדהים ובעל ההשראה הגדולה ביותר בכל הזמנים. הוא השאיר מורשת שתיזכר במשך מאות שנים".

וינסנט קומפאני: "אין מילים לתאר את האלוהות שהבאת לעולם הזה, עצוב לראות אותך עוזב. ההשראה שלי, הגיבור היחיד שאי פעם היה לי".

גארי ליניקר: "האדם הגדול ביותר על כדור הארץ מת. נוח בשלום על משכבך נלסון מנדלה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גם הוא התרגש. רונאלדו עם מנדלה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully