וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיוויד בלאט: ”עם הקבוצה הזו יש תמורה לאגרה”

5.12.2013 / 23:00

מאמן מכבי תל אביב סיכם בחיוך עוד ניצחון דרמטי, והוסיף: "אני לא אשן הלילה מרוב אדרנלין". בדרך הוא שלח גם החמיא לפניני ושלח עקיצה לשחקנים הישראלים

צילום: יוסי ציפקיס

מכבי תל אביב עלתה הערב למקום הראשון בבית ד' של היורוליג בזכות ניצחון דרמטי 73:75 על לוקומוטיב קובאן. הצהובים כבר הוליכו בהפרש של 11 נקודות ברבע האחרון, אבל קפאו ואפשרו לרוסים לחזור. קובאן אמרה תודה רבה וביצעה מהפך, אולם כאן מכבי התעוררה, נטלה את היתרון מחדש וניצחה בדרך לפסגת הבית. במכבי תל אביב ינסו להכשיר את שון ג'יימס למשחק בחמישי הבא נגד ריטאס וילנה כשבקבוצה אופטימיים שתוך מספר ימים הוא יחזור לעניינים.

מכבי תל אביב גברה 73:75 על קובאן

דיוויד בלאט מאמן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
עוד איבוד יתרון דו ספרתי, עוד ניצחון בשניות הסיום. בלאט ומכבי תל אביב/ברני ארדוב

דיוויד בלאט תיאר עוד ערב דרמטי שעבר על מכבי תל אביב: "היינו בפיגור שש נקודות שתי דקות לסיום, הכול נראה אבוד, אבל עם כמה מהלכים גדולים - שלשות של פניני ובלו - חזרנו למשחק והכנסנו את הכדור פנימה לסופו שעשה סל חשוב. עם הקבוצה הזו יש תמורה לאגרה. הלכתי לעשות בדיקות דם ואמרו לי שאני חייב לעשות בדיקת מאמץ. הרגשתי שיש לי דופק 240".

על המשחק עצמו אמר המאמן: "גם במשחק הראשון נגד קובאן נלחמנו על הריבאונד, אבל אנחנו סובלים מזה לאחרונה. אנחנו עובדים על זה, מנסים לדבר על זה, אבל בסופו של דבר השחקנים עצמם מחליטים כמה הם רוצים להשקיע וכמה הם רוצים את הכדור כדי להשיג את הכדורים האבודים. המטרה שלנו הייתה להוריד את האחוזים המצוינים שלהם לשתיים, אבל בחצי הראשון הם קלעו שמונה שלשות. בסופו של דבר הקבוצה הזו תנצח אותך משתיים".

על הסיומים הדרמטיים הוסיף בלאט: "אלה שבאים רואים משחקים צמודים ומלחיצים. בשביל זה אנשים משלמים כסף, לבוא, ליהנות ולהתרגש. לי זה יותר קשה והייתי שמח שהכול היה הולך קל. היום אני לא אשן מהאדרנלין והקושי של הניצחון. קובאן קבוצה מצוינת כי היא לא הפסידה אף משחק חוץ ביורוליג. היום אנחנו במקום הראשון בזכות כי ניצחנו אותה פעמיים וניצחנו שישה משחקים. אפשר להגיד שביורוליג אנחנו נותנים עונה מצוינת". לשאלה מתי מכבי תל אביב תדע להרוג משחקים, הוסיף בלאט: "זה יקרה כשנקבל את כולם בריאים ושלמים ובשיא כושרם. בחלק נכבד מהמשחקים שאיבדנו יתרון ניצחנו וזה אומר משהו. יש לנו עוד עבודה, אנחנו צריכים לבחון את העניין ולעומק כדי לפתור את זה כי בהמשך לא יהיה לנו את הלוקסוס במהלך אחד או שניים לנצח. אני לוקח את האחריות על כך עליי".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
גיא פניני שחקן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
"כנראה שהעונה הזו נולדה להיות כזו שכל ניצחון בה הוא כמו לידה". גיא פניני/ברני ארדוב

על היריבה אמר בלאט: "מגיע לשחקנים שלנו הרבה קרדיט על מה שהם עשו היום. אני לא בטוח שמכבי ולוקומוטיב הן מעל לפנאתינייקוס ולבוראל מבחינת רמה. זהו אחד הבתים הקשים מבחינת המפעל ורואים את זה לפי התוצאות. הבית הזה יכול לחזק אותנו עתידית בגלל שהתמודדנו במשחקים צמודים ומאתגרים".

על טייריס רייס אמר בלאט: "טייריס היה בחצי הראשון בסדר גמור, בחצי השני פחות טוב. הוא לא זה שאחראי לחזרה שלהם למשחק, אבל היו לנו שלוש החלטות לא במקום. רייס לא היה חלק מזה, אבל הוא היה שם בזמן הדקות הלא טובות של המשחק".

בלאט התייחס גם לגיא פניני ועקץ שחקן אחר שרק אפשר לנחש למי הוא מתכוון: "זה סימפטום של המדינה והכדורסל הישראלי שכולם רוצים משהו, כולם עושים הכול מכלום ושואלים. גיא פניני לא היה בכושר הכי טוב, אבל הוא לא אחד שרץ ושולח את אבא או אמא שלו כדי לדבר איתי ועם אשתי. הוא בא לאימון, מגיע מוקדם למגרשים ועובד. הוא ביקש מהעוזרים לעבוד איתו לפני ואחרי אימונים. פניני התנהג כמו מקצוען וחיפשתי להכניס אותו. הוא לקח את ההזדמנות בשתי ידיים ולא עזב את זה. הוא לא קיבל כלום בחינם, אלא דרך עבודה. היו לו הרבה סיבות לוותר ולבוא בגישה לא טובה, אבל הוא עשה את ההיפך, לקח את הכול בזכות ואני גאה בגיא. כמובן שאני לוקח גם עליי שזה לא קרה מקודם יותר עם גיא פניני".

יוגב אוחיון שחקן מכבי תל אביב יושב לצד מאמנו דיוויד בלאט. ברני ארדוב
"המטרה היא קודם כל בליגה הישראלית ביום שני". יוגב אוחיון/ברני ארדוב

גיא פניני שסיים עם תשע נקודות אמר: "כנראה שהעונה הזו נולדה להיות כזו שכל ניצחון בה הוא כמו לידה. אחרי מלחה אמרתי שאנחנו צריכים לדעת להרוג משחקים, וגם היום לא עשינו את זה. הובלנו והם עשו ריצה, עלו לשש הפרש, נהיה לחץ אצלנו השחקנים וההיכל עם כל האווירה. אני שמח שהראינו הרבה אופי".

יוגב אוחיון שפגש את הקבוצה שבה אמור היה לשחק הוסיף: "אנחנו מאוד מרוצים, אבל העובדה עוד לא הסתיימה. המטרה היא קודם כל בליגה הישראלית ביום שני".

שחקני מכבי תל אביב חוגגים יוגב אוחיון, ג'ו אינגלס. ברני ארדוב
אף אחד לא יודע למה יש פערים ברמות בין ראשון לחמישי. שחקני מכבי תל אביב חוגגים הערב/ברני ארדוב

ג'ו אינגלס: "אחרי שהפסדנו בירושלים, ידענו שאנחנו חייבים לנצח. זה היה משחק מפתח על המקום הראשון. קשה לשחק בלי שון ג'יימס. למרות שהוא כבר לא משחק עשרה ימים, אנחנו עושים את ההתאמות. אני מקווה שהוא יחזור בקרוב. זה לוקסוס לשחק עם שלושה גבוהים. אנחנו מתכוננים וחושבים אותו דבר ליורוליג ולליגה. אני לא יודע מה הבעיה שלנו בליגה הישראלית, אבל אנחנו צריכים לתת את הכול. אנחנו מאמינים בקבוצה ובצוות האימון. ביום ראשון קצת חסר לנו מזל והיום היה לנו קצת מזל. זה תהליך והקבוצה הזו יכולה ללכת רחוק".

טייריס רייס: "זה ניצחון גדול עבורנו. ההפסדים בתחילת השבוע נותנים לנו תמריץ לשחק חזק. אנחנו צריכים לדאוג ממה שקורה לנו בליגה. אם הייתה לי תשובה מה הבעיה, לא היינו מתקשים. באופן אישי זו שנה קשה עבורי ואני צריך להמשיך לעבוד קשה".

ריצ'רד הנדריקס שחקן לוקומטיב קובאן עם הכדור, מאחוריו סופוקליס שחורציאניטיס שחקן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
התגעגע לבלאט. ריצ'רד הנדריקס/ברני ארדוב

ריצ'רד הנדריקס, שפגש את האקסית, אמר: "זה היה משחק שכבר היה בידיים שלנו, אבל עשינו כמה טעויות בהגנה וזה ברח. זה הפסד קשה מאוד בשבילנו ומתסכל. מכבי זו קבוצה טובה וצריך לתת לה קרדיט. החזרה ליד אליהו? זה הביזנס. אנחנו קבוצה שעובדת קשה. יש לנו חדר הלבשה חיובי. בלאט? תמיד טוב לראות אותו. הוא מאמן מצוין".

סייע בהכנת הכתבה: אוהד שוירמן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully