וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יורוליג: מכבי תל אביב ניצחה את קובאן 73:75

מכבי תל אביב הוליכה בבטחה והתפרקה כהרגלה ברבע האחרון, אבל התאוששה ברגעי ההכרעה וניצחה בצורה דרמטית 73:75 את לוקומטיב קובאן. הצהובים שמו את ההפסד במלחה מאחוריהם, השלימו ניצחון כפול על הרוסים ועלו לראשות בית ד’. צפו בתקציר

עריכה: יותם בן דוד

לאחר ההפסד של מכבי תל אביב להפועל ירושלים בליגה, אמר מאמן הצהובים, דיוויד בלאט כי צריך להפריד בין היורוליג לליגת העל. ובכן, בדיוק את זה עשו הערב (חמישי) שחקניו של בלאט, כשגברו על מוליכת בית ד', לוקומטיב קובאן 73:75 ונישלו אותה מהמקום הראשון. מה שלא ממש השתנה הוא הקריסה הקבועה של הצהובים ברבע האחרון, כשהפעם הם איבדו יתרון 11, אבל צמד שלשות גדולות של דייויד בלו וגיא פניני ברגע האמת, והתקפה אחרונה אומללה במיוחד של קובאן העניקה לצהובים את הניצחון היוקרתי ואת המקום הראשון בבית.

שחקני מכבי תל אביב חוגגים יוגב אוחיון, ג'ו אינגלס. ברני ארדוב
התעשתו ברגע האמת. אינגלס, אוחיון ומכבי חוגגים ניצחון קשה/ברני ארדוב

הרוסים, שנחלו עד כה העונה הפסד בודד אחד - למכבי תל אביב - היו נחושים לנקום בצהובים ולעשות צעד משמעותי בדרך להבטחת ראשות הבית, ופתחו את המשחק עם מטווח שלשות נדיר. קרונוסלב סימון, סימאס יסאייטיס והאחרים היממו בכל פעם את ההגנה הצהובה. המארחים החלו להיגרר בעצמם לסגנון המשחק, ולמזלם היה להם את דייויד בלו, ג'ו אינגלס וגיא פניני שהפציצו בעצמם, וברבע השלישי הצליחו להשאיר אבק לרוסים ולעלות ליתרון 10 ברבע האחרון. אלא שאז, בדיוק כמו שקורה לה כמעט בכל משחק העונה, הלכה מכבי לאיבוד ואיפשרה לקובאן לטוס ל-4:20 משוגע ברבע האחרון, ובהיכל כבר התחילו לעכל עוד הפסד. אלא שאז הגיע תורם של האורחים לעשות שטויות, בלו ופניני התעוררו וקובאן החמיצה את ההזדמנות שלה לשלוח את המשחק להארכה עם אחת ההתקפות האחרונות המטופשות שנראו לאחרונה.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
קרונוסלב סימון שחקן לוקומטיב קובאן מאוכזב. ברני ארדוב
התקפה אחרונה תמוהה במיוחד. סימון וקובאן לא מבינים איך הם איבדו את המשחק/ברני ארדוב

רבע 1

הרוסים פתחו טוב את המשחק עם צמד שלשות של אקס הצהובים, סימאס יסאייטיס וואלרי ליחודיי. שחורציאניטיס התקשה בצבע ומהצד השני ראה את קלאנייטיס צולף שלשה נוספת שקבעה 4:11 מדהים לאורחים. דווין סמית' ויוגב אוחיון העירו את ההיכל עם נקודות צהובות, טיוס נכנס והפך ריבאונד התקפה לנקודות, ושלשה של דייויד בלו השלימה ריצת 2:14 והעלתה את הצהובים ליתרון. שחורציאניטיס המשיך את המומנטום, אבל מאריץ' צימק ל-18:17 בסיום הרבע הראשון.

סופוקליס שחורציאניטיס שחקן מכבי תל אביב קולע מעל שחקני לוקומטיב קובאן. ברני ארדוב
עשה עבודה מצויינת בצבע. שחורציאניטיס/ברני ארדוב

רבע 2

בדיוק כמו ברבע הראשון, גם את הרבע השני פתחו הרוסים עם מטווח מחוץ לקשת, כשסימון צלף פעמיים ויסאייטיס סייע לו להעלות את האורחים ליתרון 3. בלאט שלח את טייריס רייס המיושב אל הפרקט ומיד קיבל ממנו חמש נקודות רצופות שהרימו את ההיכל. מכבי יישרה קו והחלה גם היא לטווח מבחוץ כשפניני ואינגלס קובעים 30:34. המשחק המשיך להתנהל אך ורק מחוץ לקשת כשמרכוס וויליאמס מחזיר את היתרון לרוסים, ובהפסקה זה 39:40 לזכותה של קובאן.

ריקי היקמן שחקן מכבי תל אביב שומר על מנטאס קלנאיטיס שחקן לוקומטיב קובאן. ברני ארדוב
קרב שלשות מטורף. סימון מול היקמן/ברני ארדוב

רבע 3

שחורציאניטיס עלה טוב מההפסקה, היה פעיל מאוד בצבע ויחד עם - ניחשתם נכון - שלשה של אינגלס, העלה את מכבי ליתרון 43:46. האוסטרלי הוסיף גם אסיסט בהתקפה הבאה לאלכס טיוס שסיים עם סל ועבירה נהדר. בלו סידר לעצמו מצב זריקה, ועם שלשה גדולה ואחת נוספת של אינגלס הטיס את הצהובים לריצת 8:20 ויתרון 11. קובאן לא הצליחה למצוא את עצמה באותן דקות, השלשות פתאום הפסיקו להיכנס, ושלשה נוספת של אינגלס הלוהט קבעה 53:63 בסיום הרבע השלישי.

ג'ו אינגלס שחקן מכבי תל אביב מול קרונוסלב סימון שחקן לוקומטיב קובאן. ברני ארדוב
הטיס את הצהובים ליתרון דו ספרתי ברבע השלישי. אינגלס/ברני ארדוב

רבע 4

קובאן לא אמרה נואש ופתחה את הרבע האחרון עם ריצת 1:10 כשהנדריקס וסימון מצמקים ל-3 בלבד. השחקנים של בלאט, בדיוק כמו שקורה להם לא מעט העונה, לא מצאו שום דבר בהתקפה, וסל ועבירה של קלאנייטיס השלים מהפך מדהים ו-67:68 לאורחים. פניני, אינגלס ושחורציאניטיס נראו המומים ושלשה של וויליאמס קבעה 4:20 משוגע לקובאן ברבע ויתרון 6. נגמר? מה פתאום. בלו ופניני הפגיזו שלשות פנויות, והעירו את ההצובים בדרך ל-73:73. מכבי חזרה ליתרון, וסימון נשלח אל הקו אבל החטיא את שתי הזריקות. גם מכבי לא מצאה נקודות, וקובאן קיבלה את ההזדמנות להשוות, אבל קלאנייטיס הסתבך, מעד וכמעט איבד, הכדור הגיע לוויליאמס, שתי שניות לסיום שנאלץ לזרוק זריקת התאבדות שלא מצאה את הטבעת. 73:75 למכבי תל אביב בסיום.

דיוויד בלאט מאמן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
יכול לנשום לרווחה. בלאט/ברני ארדוב

סטטיסטיקה

קלעו למכבי תל אביב: סופוקליס שחורציאניטיס 15 נקודות, דייויד בלו 13 (3 מ-8 לשלוש), ג'ו אינגלס (3 מ-4 לשלוש, 7 ריבאונדים, 6 אסיסטים) וגיא פניני (3 מ-6 לשלוש) 9 כל אחד, דווין סמית' (6 ריבאונדים) וריקי היקמן 7 כל אחד, טייריס רייס 6, אלכס טיוס 5, יוגב אוחיון 4.

קלעו לקובאן: מנטאס קאלנייטיס 18 נקודות (7 ריבאונדים, 6 אסיסטים), קרונוסלב סימון 15 (3 מ-6 לשלוש), ריצ'רד הנדריקס 11 (9 ריבאונדים), ואלרי ליחודיי 9, מרכוס וויליאמס 8, אלכס מאריץ' 7, סימאס יסאיטיס 3, אנדרי זובקוב 2.

סופוקליס שחורציאניטיס שחקן מכבי תל אביב בין שחקני לוקומוטיב קובאן. ברני ארדוב
דרמה גדולה בסיום. שחורציאניטיס מול קובאן/ברני ארדוב

סטטיסטיקה קבוצתית

אחוזים ל-2

מכבי תל אביב 50% (18 מ-36)
קובאן 36% (13 מ-36)

אחוזים ל-3

מכבי תל אביב 42% (11 מ-26)
קובאן 44% (11 מ-25)

אחוזים מהעונשין

מכבי תל אביב 60% (6 מ-10)
קובאן 66% (14 מ-21)

ריבאונדים

מכבי תל אביב 39 (10 בהתקפה)
קובאן 33 (10 בהתקפה)

אסיסטים

מכבי תל אביב 19
קובאן 14

חטיפות

מכבי תל אביב 4
קובאן 6

איבודים

מכבי תל אביב 12
קובאן 9

לזכרם של ספי ריבלין, אריק איינשטיין במשחקה של מכבי תל אביב. ברני ארדוב
קיבלו את הכבוד בהיכל. ספי ריבלין ז"ל ואריק איינשטיין ז"ל/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully