וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יורוקאפ: מכבי חיפה ניצחה את ריגה 72:74

האלופה הישראלית שהוליכה כבר ב-19 הפרש הבטיחה מעשית את ההעפלה לשלב הבא בזכות סל ניצחון דרמטי של אופייבו

ברני ארדוב

שלושה ימים לאחר שהפסידה בליגה להפועל גלבוע/גליל, חזרה הערב (רביעי) מכבי חיפה לעצמה כשהשיגה ניצחון ביתי דרמטי, 72:74 על ריגה VEF הלטבית, והבטיחה מעשית את העפלתה לשלב הבא ביורוקאפ. האלופה הישראלית אמנם איבדה יתרון 19 מבטיח ואיפשרה ליריבתה לחולל מהפך, אבל סל ניצחון פחות משנייה לסיום של אייק אופייבו העניק לקבוצתו של דני פרנקו את הניצחון. עתה יוכלו הירוקים להתרכז בשני המשחקים האחרונים שלהם בקרב על המקום הראשון בבית מול באנביט הטורקית.

שחקני מכבי חיפה מורן רוט, אייק אופייבו. ניב אהרונסון
הציל אותם ברגע האחרון. אופייבו עם רוט/ניב אהרונסון

בפתיחה היה נדמה שהחיפאים ישייטו לניצחון קליל, כשמורן רוט הטיס את חבריו לסלים קלים, דגן יבזורי שיחרר את הניצרה והחל לצלוף מחוץ לקשת והאלופה הישראלית כבר הוליכה בבטחה ב-19 הפרש. אלא שאז הגיע רבע שלישי נוראי של הירוקים בו קלעו 11 נקודות בלבד וריגה ריחפה על ענני המומנטום כדי לחולל מהפך אדיר. דווקא כשהיה נדמה שהירוקים העייפים יאבדו את המשחק הצליחו שחקניו של דני פרנקו להתעשת, וקיבלו גם סל ניצחון גדול של אייק אופייבו, 0.7 שניות לסיום שייתן קצת שקט לחבורה הירוקה עד לשלב הבא.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך להיראות ולהרגיש מצוין, לחיות בריא ולהפחית במשקל?

בשיתוף TI SWIM
דני פרנקו מאמן מכבי חיפה. מגד גוזני
העייפות כמעט וגמרה אותם. פרנקו/מגד גוזני

מהלך המשחק

בריאן רנדל העלה את הירוקים ראשונים על הלוח, ועבירה בלתי ספורטיבית על דייויד קובילאן בצירוף נקודות ראשונות של מורן רוט העלו את המארחים ליתרון 5:15. הלטבים פשוט נראו נורא באותן דקות, לא מצאו את הטבעת אפילו מהעונשין ורוט העניש עם שלשה גדול הוחדירה שקבעה 11:24 בסיום הרבע הראשון. ריגה פתחה טוב יותר את הרבע השני עם שלשה של בראון ונקודות של יאניצ'נקוס שהורידו את ההפרש הירוק ל-9 בלבד. דגן יבזורי התעורר עם שתי שלשות גדולות והירוקים שוב ברחו, הפעם ל-22:39. יבזורי המשיך ללהוט, ודונטה סמית' הקפיץ את הקהל המקומי עם דאנק מהדהד והוריד את חיפה אל המחצית ביתרון 29:45.

שחקן מכבי חיפה בריאן רנדל. מגד גוזני
כמעט ואיבדו את כל היתרון שהם בנו. רנדל/מגד גוזני

בדיוק כמו ברבע השני, גם הפעם הלטבים פתחו בצורה טובה את הרבע ורצו ל-4:12 כשהאחים לבית משפחת ברזינס נוגסים בהפרש הירוק ושלשה של באיירמוביץ' יחד עם נקודות במתפרצת צימקו ל-6 בלבד. אופייבו העיר מעט את המארחים עם דאנק, ורנדל הוריד את חיפה ביתרון מינימלי, 48:56 בסיום הרבע השלישי. האורחים המשיכו במומנטום ופתחו את הרבע האחרון עם שלשות של יאניצ'נוקס ובראון ופתאום זה רק 58:56 לחיפה. באיירמוביץ' לא עצר, ושש דקות לסיום השלים את המהפך כשקבע 60:61. יבזורי סוף סוף חזר לעצמו עם שלשה חשובה, ופולו דאנק של סמית' החזיר את היתרון לירוקים. בראון הפגיז שלשה גדולה אבל חיפה השוותה וקיבלה כדור אחרון, 10 שניות לסיום. הכדור הלך לסמית' שהחטיא לייאפ, אבל למזלה היה לה את אייק אופייבו שעם טיפ-אין נהדר קבע 72:74 בסיום למכבי חיפה.

רוט דגן יבזורי מכבי חיפה. יוסי ציפקיס
מטווח שלשות נהדר שלו. יבזורי/יוסי ציפקיס

סטטיסטיקה

קלעו למכבי חיפה: דגן יבזורי (4 מ-5 לשלוש) ובריאן רנדל (5 ריבאונדים) 16 נקודות כל אחד, דונטה סמית' 11 (3 מ-9 מהשדה), 9 ריבאונדים, 5 חטיפות ו-4 אסיסטים, אייק אופייבו 10 ו-9 ריבאונדים, מורן רוט (4 אסיסטים ו-4 איבודים) ועידו קוז'יקרו (5 ריבאונדים) 8 נקודות כל אחד, דייויד קוביאן 5, בן רייס שיחק ולא קלע.

קלעו לריגה: כריסטפס יאניצ'נקוס 17 ו-5 אסיסטים, קנן ביירמוביץ' 15 ו-5 ריבאונדים, ארתורס ברזינס 12 ו-8 ריבאונדים, דריק ניקס ודי בראון (3 מ-10 לשלוש, 6 אסיסטים) 10 נקודות כל אחד, יאניס ברזינס 6, ארתורס סטרלנייקס 2.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully