וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאומית: גליל ניצחה במשחק העונה ועלתה למקום הראשון

הקבוה של ברתנא ניצחה 94:97 בהארכה את נהריה והדיחה אותה מהפסגה. ניצחון בכורה להוד השרון, גם יבנה ואשקלון ניצחו

ברני ארדוב

המחזור השמיני בליגה הלאומית בכדורסל נסגר הערב (שלישי) עם דרמה ענקית ולא מעט הפתעות. במוקד עמד כמובן משחק העונה בין עירוני נהריה, שהוליכה את הטבלה ערב המחזור, לבין הפועל גליל עליון. בסיום הצליחה הקבוצה של זיו ברתנא לנצח 94:97 בהארכה ולעלות אל המקום הראשון. מי שעוד חגגה הערב היא מכבי הוד השרון, שהשיגה ניצחון ראשון העונה עם 83:90 על עפולה. יבנה ניצחה בחוץ את מכבי באר יעקב, מגדל העמק חזרה מקרית אתא עם ניצחון משלה ורמת גן גברה על רמת השרון.

שחקן הפועל גלבוע/גליל עליון, אבישי גורדון. נמרוד סונדרס
ראשונים, ובצדק. גורדון/נמרוד סונדרס

עירוני נהריה - הפועל גליל עליון 97:94 (בהארכה)

משחק העונה של הליגה הלאומית הבטיח הרבה, וכמה שהוא קיים. בפתיחה היה נדמה כי ההתמודדות הזו תהיה חד צדדית, כשנהריה תפסה פיקוד ושייטה ליתרון 9 במחצית. גליל סירבה לוותר, והדהימה עם ריצת 9:22 ברבע האחרון בראשותו של לאבו. המהפך הושלם שתי דקות לסיום כשזלץ חדר היטב והעלה ל-78:79. נהריה עוד קיבלה את ההזדמנות לעלות ליתרון, אבל איבדה כדור בצורה שלומיאלית, וזלץ קבר שתיים מהקו, 14 שניות לסיום כדי להעלות ל-3 את יתרון האורחים. הפעם הגיע תורה של גליל לעשות שטויות כשברתנא בחר שלא לעשות עבירה וחטף שלשה מדותן ששלחה את המשחק להארכה.

אסנטי עוד העלה את המארחים ליתרון עם שלשה גדולה, אבל אז הגיע הרגע הגדול של ניב שטראוס הצעיר, שצלף את שלשת הניצחון שקבעה את תוצאת המשחק. גליל הפעם שלחה את נהריה אל הקו, הובר החטיא את הראשונה, וגם את השנייה בכוונה ואפילו הצליח לזרוק שלשה, אבל היא הלכה החוצה. דייויד לאבו סיים עם דאבל דאבל של 29 נקודות ו-10 ריבאונדים, אריק ארטלי היה עצום עם 16 ו-18 ריבאונדים. את קלעי נהריה הוליכה לאוסון עם 29 ו-12, ונייט מילר עם 27, 7 ריבאונדים ו-7 אסיסטים.

מכבי הוד השרון - הפועל עפולה 83:90

גבירותיי ורבותיי, אחרי שבעה מחזורים ארוכים ללא ניצחון, רשמה הערב בשעה טובה הקבוצה של עידן פלדה את ניצחונה הראשון העונה, ועשתה זאת בסטייל על עפולה החזקה. הוד השרון תפסה פיקוד על המשחק ברבע השני אחרי 9:23. עפולה הצליחה להפוך אבל נכנעה בסיום להופעה ענקית של רביב פיטשון, ושלשה של איתי גרינבוים דקה לסיום העניקה יתרון 4 למארחים אותו הם כבר לא שמטו. פיטשון סיים עם 26 ו-10 ריבאונדים, לואיס ג'ונסון סייע עם 15 ו-17 ריבאונדים. את עפולה הוליך ג'ף אלן עם משחק ענק של 32 נקודות ו-8 ריבאונדים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
שחקן מ.כ. הבקעה איתי גרינבוים. דרור עינב
סוף סוף. גרינבוים/דרור עינב

מכבי באר יעקב - אליצור יבנה 93:90

באר יעקב דווקא פתחה טוב את המשחק, אבל נתקעה על 8 נקודות בלבד ברבע השני וירדה אל המחצית בפיגור 11. האורחים התעוררו לאחר ההפסקה והשלימו את המהפך ברבע האחרון, אבל קורנליוס ודוידי שמרו את יבנה קרובים, ובמצב של שווייון, 10 שניות לסיום צלף ג'קסון שלשה גדולה. לואיס החזיר מיד עם סל מהיר בצד השני, אבל דוידי קבר שתיים מהקו, 7 שניות לסיום והמארחים לא הצליחו למצוא את השלשה המיוחלת. דרור דוידי סיים משחק ענק עם 26 נקודות, 7 אסיסטים ו-5 ריבאונדים כשדארין וויליאמס מסייע עם 24 ו-6 ריבאונדים. את באר יעקב הוליך ג'סטין בייקר עם 24.

אליצור רמלה - אליצור אשקלון 95:76

ברכות לקבוצה של אבנר יאור, שאחרי חמישה הפסדים בששת המשחקים האחרונים שלה, סוף סוף הצליחה להשיג ניצחון שהעלה אותה מעל לקו האדום. דווקא המארחים פתחו בסערה ועלו ליתרון דו ספרתי ברבע הראשון, אבל אז נכנס גרג טונדיק לפעולה, והטיס את אשקלון ל-8:26, ומשם הקבוצה הדרומית לא הביטה לאחור. טונדיק היה גדול עם 29 נקודות ו-19 ריבאונדים, קייסי מיטשל תרם 22. לבאר יעקב: אור איתן 18.

גארד עירוני עפולה דרור דוידי. יותם רונן
משחק ענק. דוידי/יותם רונן

רמת השרון - עירוני רמת גן 92:88

המאוחים רצו להיצמד לצמרת, אבל נפלו דווקא בבית מול הקבוצה ההפכפכה של רמת גן. האורחים ברחו ברבע השלישי עם ריצת 17:29, ורמת השרון לא הצליחה לחזור. אנטון רובינסון הוליך את רמת גן עם 17 נקודות ו-15 ריבאונדים, שון דניאל רשם משחק טוב עם 16 ועמית תמיר הוסיף 15 ו-7 ריבאונדים. רמת השרון קיבלה משחק ענק מג'וש אלכסנדר עם 28 ו-12 ריבאונדים.

עירוני קרית אתא - הפועל מגדל העמק 102:98

משחק סופר דרמטי באתא נגמר דווקא עם ניצחונם של האורחים מהתחתית. מגדל העמק כבר הוליכה בבטחה ברבע האחרון ב-17 הפרש, אך ראתה את המארחים מקצצים את ההפרש עד לנקודה בלבד, שתי דקות לסיום. למזלה של העמק, היה לה את גיא כהן שצלף שלשה חשובה, חצי דקה לסיום והוסיף עוד נקודות מהקו, ושלשה של תורג'מן על הבאזר רק צימקה מעט את הפער. גילברטו קלאבל הצטיין בשורות המנצחים עם 22 ו-7 ריבאונדים, אנתוני גורלי רשם 20. מייריק פרג' היה טוב בקרית אתא עם 21 נקודות, 7 ריבאונדים ו-6 אסיסטים שלא הספיקו.

שון דניאל שחקן הפועל חולון. מגד גוזני
ניצחון חוץ חשוב. דניאל/מגד גוזני
3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully