וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסכם המנהלת נחתם, מכבי ויתרה על הדרישה לרוב בהצבעות

3.12.2013 / 14:12

פרטי ההסכם כבר נחשפים: 17 נציגים במנהלת, שניים בלבד ללאומית. יוקם דירקטוריון שיכלול שישה נציגים ובו שני נציגים לקבוצות גדולות וקטנות

צילום ועריכה: יוסי ציפקיס

עכשיו אפשר לברך על המוגמר: הסכם המנהלת סוכם היום בין נציגי קבוצות ליגת העל והלאומית וייחתם בשעות הקרובות לאחר שטיוטות ההסכם יאושרו על ידי עורכי הדין של ההתאחדות והקבוצות. המשמעות: לאחר הסיכום בנושא הזה, תסכים מכבי תל אביב, כמו גם הפועל באר שבע ומ.ס אשדוד, לחתום על הסכם השיווק ובכך יעברו בקרוב כל הכספים המגיעים לקבוצות מהטוטו. ההסכם הזה הוא בשורה בעיקר בשביל הקבוצות הקטנות, שעתידן הכלכלי מובטח בשל העברת הכספים, ולא מפתיע איש מאנשי ההתאחדות שהיו בטוחים עוד שלשום שזה ייחתם בעקבות מינויו של עופר עיני לתפקיד המגשר.

יעקב שחר אמר בסיום: "כל הנושאים שהיו במחלוקת סוכמו על דעת כולם. עורכי הדין ינסחו עכשיו את ההסכמות על הכתב. אפשר לצאת לדרך". עמוס לוזון: "אחרי הניסוח המשפטי ייחתם הסכם המנהלת והסכם השיווק ייצא לדרך. הכל סגור". ג'ק אנגלידיס הוסיף: "אני חושב שאני מרוצה. יש הסכמות וזה טוב לכולנו".

לפי שניגע בפרטי ההסכם, ראוי לחזור קצת אחורה, למה שאירע החל מתחילת השבוע. מכבי תל אביב, ובראשה ג'ק אנגלידיס, חברה לאלונה ברקת וג'קי בן זקן ודרשה רוב של 75 אחוז או לפחות 12 קולות מתוך 14 בליגת העל, כדי לקבל החלטות הקשורות למנהלת. פרטי הסכם "19 הסעיפים" שאותן דרשו הקבוצות נחשף אתמול בוואלה! ספורט ובעזרתו ביקשו המתנגדים להוציא את נציגי ההתאחדות מהדירקטוריון וכן את נציגי ההתאחדות מהמנהלת.

בנוסף, על פי אותם סעיפים שהתפרסמו בהמשך, ההחלטות שלא יוכלו להתקבל ברוב של 12 קבוצות ליגת העל (כלומר, כל החלטה שלא תהיה מוסכמת על השלושה, לא תעבור) נוגעות בין היתר מינוי בעלי תפקידים בכירים, שינויי תקנון, שינוי בהוראות ההסכם, בעלי זכויות חתימה, תשלום או קבלת כספים בסכום של מעל מליון שקל, התקשרות למכירת זכויות שידור, התקשרות עם הטוטו, התקשרות עם יועצים חיצוניים, לוחות משחקים, חלוקת כספים בין הקבוצות, השקעות, הקמת חברות בת, העברות זכויות, אישור תקציב, בעירת הנהלה, גיוס הון, הקצאת מניות, מכירה של שימוש בנכסי החברה ושינוי תחומי פעילות החברה. כאמור, מאז מונה יו"ר ההסתדרות עופר עיני למגשר בנושא. הוא שוחח עם בכירי ההתאחדות ומשרד הספורט ויצר פתח להסכם. עוד שלשום העריכו בהתאחדות כי ההסכם ייחתם עד יום רביעי, מה שאכן קרה לבסוף.

ג'ק אנגלידיס נציג בעלי מכבי תל אביב מציג את המשרדים החדשים של המועדון. ברני ארדוב
מצאו את הפשרה. אנגלידיס/ברני ארדוב

ועכשיו, לפרטי ההסכם: כפי שפורסם הבוקר בוואלה! ספורט, מכבי תל אביב ויתרה על דרישתה לרוב בהצבעות (75 אחוז, או 12 מליגת העל) ובתמורה לכך סוכמו הפרטים הבאים: המנהלת הרחבה תכלול 17 נציגים, מהם 14 נציגי ליגת העל, שניים בלבד ללאומית ונציג אחד להתאחדות לכדורגל (ההתאחדות תקבע מי הוא יהיה). בנוסף, יוקם דירקטוריון, מעין הנהלה בכירה שכוללת בתוכה ששה נציגים בשנה הראשונה (שני נציגי הקבוצות הגדולות, שניים לקטנות, יו"ר מנהלת ונציג התאחדות) ושבעה בשניה. מי יהיה השביעי? נציג מהליגה הלאומית. כל החלטה, למעשה, תתקבל ברוב רגיל של תשעה קולות מתוך 17 של נציגי המנהלת הרחבה.

עוד לפני הישיבה, בהתאחדות לכדורגל תקפו את הניסיון של בן זקן לשכנע חלק מראשי הקבוצות שלא להסכים למתווה הנוכחי, שכולל 28 קולות לנציגי ליגת העל, 16 ללאומית וארבע קולות להתאחדות. "אף אחד לא הכריח את הקבוצות לשים נציג של ההתאחדות במנהלת, אבל בטח שלא בן זקן יקבע מה יקרה. עם אנגלידיס לא כולם הסכימו, אבל הוא יודע לעשות דברים בצורה מכובדת ויודע איך להביע את עמדתו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

(עדכון ראשון: 9:57)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully