וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשיפה: הנושאים עליהם מבקשים ברקת, אנגלידיס ובן זקן לשלוט

2.12.2013 / 11:10

מסמך "19 הסעיפים" אותן דורשות המתנגדות לקיים ברוב מוחלט הגיע לוואלה! ספורט. המשמעות: כל החלטה ללא הסכמת השלושה תיפסל

במהלך הימים האחרונים מתנהלת מאחורי הקלעים מלחמה בין ראשי הקבוצות בעניין האחריות של מנהלת הליגה על קשת רחבה של תחומים החל מהקמתה, בינואר 2014. כפי שפורסם בוואלה! ספורט, תנאי הסף של הקבוצות המתנגדות להסכם – הפועל באר שבע של אלונה ברקת, מ.ס אשדוד של ג'קי בן זקן ומכבי תל אביב של ג'ק אנגלידיס, היה לרכז את הכוח של הקבוצות הגדולות במנהלת. רשימת הסעיפים בהם מבקשים השלושה לשלוט נחשפת כעת, ולא רק היא, אלא גם ההחלטה להוציא את נציגי ההתאחדות מהדירקטוריון וכן את נציגי ההתאחדות מהמנהלת (המחיקות במסמך במקור).

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
רשימת הסעיפים נחשפת/מערכת וואלה!, צילום מסך

על פי אותם סעיפים שמתפרסמים בהמשך, ההחלטות שלא יוכלו להתקבל ברוב של 12 קבוצות ליגת העל (כלומר, כל החלטה שלא תהיה מוסכמת על השלושה, לא תעבור) הן: מינוי בעלי תפקידים בכירים, שינויי תקנון, שינוי בהוראות ההסכם הזה, בעלי זכויות חתימה, תשלום או קבלת כספים בסכום של מעל מליון שקל, התקשרות למכירת זכויות שידור, התקשרות עם הטוטו, התקשרות עם יועצים חיצוניים, לוחות משחקים, חלוקת כספים בין הקבוצות, השקעות, הקמת חברות בת, העברות זכויות, אישור תקציב, בעירת הנהלה, גיוס הון, הקצאת מניות, מכירה של שימוש בנכסי החברה ושינוי תחומי פעילות החברה.

גורם בהתאחדות לכדורגל הגיב הבוקר על חשיפת המסמך ואמר: "העובדה שהשלושה מבקשים רוב של 12 קבוצות בעד כל החלטה יוצרת מצב בו הן ישלטו על הכדורגל, במקום שכל הקבוצות ישלטו בו. ראוי להבהיר שההתאחדות לכדורגל כלל לא צד בעניין ולא מעניין אותה מה תהיה חלוקת הקולות בין הקבוצות".

בקרב המתנגדים טוענים כי ההחלטה לגבי 12 הקבוצות קשורה לחישוב הבא: קבוצות ליגת העל יהיו 14 נציגים במנהלת (24 קולות), ללאומית 16 נציגים (16 קולות) ולהתאלדות שני נציגים (ארבע קולות), ובסך הכל 48 קולות. מינימום של הסכמת 12 נציגי ליגת העל יהווו 24 קולות ובכל מקרה הן תקבלה רוב. "אנחנו מנסים להעביר כל החלטה בשליטת הקבוצות הגדולות. לא יכול להיות שנציגי הלאומית, שנמצאים בידיים של לוזון וההתאחדות, יוכלו לעשות כרצונן. כל החלטה לטובת הקבוצות הקטנות, כמו למשל הקפאת ירידות או הגדלת מספר העולות בלאומית, תתקבל. זה יכול לגרום לאסון ספורטיבי"], הודו הבוקר, בטרם נחשף המסמך. בהתאחדות לכדורגל אמרו היום כי "מדובר בשקר. האינטרס היחיד שבגללו המתנגדים (ברקת, בן זקן ואנגלי דיס) דורשים רוב של 12 קולות הוא לשלוט במנהלת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully