וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בינתיים זה מספיק: שלום תקווה על מכבי תל אביב

3.12.2013 / 0:24

למרות שלושת השערים וההצגה של בן חיים, ההתקפה של מכבי תל אביב מעט חורקת לאחרונה. שלום תקווה סבור שאם הצהובים רוצים להצליח גם באירופה, הם צריכים להשתפר בחלק הקדמי

one

מכבי תל אביב לא יכלה לבקש פתיחה טובה יותר מול הפועל רעננה. פאולו סוזה וקבוצתו ידעו שמצפה להם משחק לא קל מול קבוצה ממושמעת טקטית, שלא מרבה לספוג. סוזה ידע שרעננה תצופף את מרכז ההגנה שלה, ובהכנת הקבוצה נתן הרבה מחשבה איך להביא את הכוח של מכבי תל אביב מן האגפים. לשם כך הוא הציב כמובן את טל בן חיים ואת עומרי בן הרוש באגף שמאל, ובמקביל ניסה להביא את אותו כוח גם באגף ימין, שם הציב את יואב זיו ומונס דאבור כדי להביא גם יעילות טכנית וגם את המהירות של זיו מאחור.

שחקני מכבי תל אביב חוגגים. מגד גוזני
מוזר להגיד את זה על קבוצה שכובשת שלושה שערים, אבל מכבי תל אביב לא מרשימה בהתקפה/מגד גוזני

טל בן חיים בעשר הדקות הראשונות שינה את כל המשחק, והרגיע את סוזה. המשימה הפכה לקלה הרבה יותר. צמד השערים האלו נתנו שקט לשחקני מכבי תל אביב, ושינו את כל התוכנית. יכולנו לראות אחרי הבקעת השערים את האלופה רגועה יותר. מחזיקה בכדור, שולטת, אבל לא מאיימת. הנחישות והמרץ של פתיחת המשחק נרגעו. הצהובים ירדו להפסקה שקטים, ומלאי ביטחון לקראת המחצית השנייה, וכצפוי, גם במחצית השנייה נמשכה אותה מגמה, עם שליטה של מכבי תל אביב, ושוב טל בן חיים שמצליח לפרוץ את ההגנה של רעננה במהלך מבריק, וסוגר סופית את המשחק עם השער השלישי.

למרות התוצאה המוחצת, ולמרות הבקעת שלושת השערים, עדיין אפשר לומר שהנעת הכדור של מכבי תל אביב בחלק הקדמי טעונת שיפור. זה בוודאי לא מושלם. ראינו במשחקים האחרונים, גם באירופה, שהצהובים פחות מאיימים בחלק ההתקפי, עם הרבה איבודי כדור. מכבי שולטת, מאורגנת, לוחצת, יוצאת נכון קדימה, אבל לא מספיק מאיימת, לא מספיק מסוכנת. ייתכן שפציעתו של ערן זהבי והירידה בכושר של ראדה פריצה משפיעות על היכולת של הקבוצה, אבל גם היום ראינו הרבה מאוד חוסר תיאום בחלק הקדמי. מוזר להגיד את זה על קבוצה שהבקיעה שלושה שערים, אבל גם סוזה יודע שמשחק ההתקפה של קבוצתו, למרות היכולת המצוינת של בן חיים, עדיין לוקה בחסר.

לליגה שלנו זה מספיק, כמובן. למכבי תל אביב יש את השחקן התורן, שמצליח לסחוף אותה. אבל קבוצה ששואפת להצלחה גם באירופה, חייבת הרבה יותר כוח בחלק ההתקפי שלה. במשחקים האחרונים משהו שם לא שוטף. אולי זה עומס המשחקים, אבל לסוזה יש סגל עמוק, והרוטציה שלו מאפשרת להרבה שחקנים להיות רעננים. מכבי תהיה חייבת לשפר את העניין הזה, כי לא כל משחק ייפתח עם שני שערים ב-6 דקות, וחוסר ריכוז של השוער היריב.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
שחקן הפועל רעננה עמנואל אמבולה מול שחקן מכבי תל אביב מונס דאבור. מגד גוזני
לא כל משחק ייפתח עם צמד בדקה השישית ומתנות מהשוער. מכבי/מגד גוזני

לאחרונה גם איתן טיבי עובר תקופה פחות טובה, וראינו השנה לא מעט מהלכים שגויים וטעויות מצדו, שלא מתאימות לרמתו. הטעויות לא קריטיות, כי מכבי תל אביב מספיק חזקה כדי להתגבר עליהן ולהתמודד איתן. אלו לא בעיות טכניות של טיבי. לפעמים נראה שהן מגיעות מעודף ביטחון עצמי. אם טיבי מכוון גבוה, ובהחלט יש לו פוטנציאל עוד לתרום הרבה לנבחרת ישראל ואולי אף להגיע לאירופה, כדאי שיימנע מטעויות כאלה. אין דוגמה טובה יותר להשוואה מאשר לבלם שלצדו, קרלוס גרסיה, שכמעט אף פעם לא מאבד ריכוז, ומודע למגבלותיו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully