וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראשון בליגת העל: האלופה מארחת את גלבוע/גליל

30.11.2013 / 17:49

מכבי חיפה תנסה להמשיך במומנטום מול הקבוצה מגן נר. אילת-ראשל"צ, הרצליה-חולון (20:00, ספ' 5), אשדוד-נס ציונה

המחזור התשיעי בליגת העל ייצא מחר (ראשון) לדרך עם ארבעה משחקים, כשהמשחק המרכזי של המחזור בין הפועל ירושלים למכבי תל אביב ייערך רק ביום שני. האלופה ומוליכת הטבלה, מכבי חיפה, תארח את גלבוע/גליל למשחק שלישי תוך חמישה ימים ותקווה לרשום ניצחון נוסף. הפועל אילת, שהריצה הנהדרת שלה נעצרה מול מכבי תל אביב, תארח את מכבי ראשון לציון מהתחתית. בני הרצליה, אחרי שלושה הפסדים רצופים, תארח את הפועל חולון הלא יציבה. מכבי אשדוד, שצירפה השבוע את זאק רוזן ויוני ניר, תקווה לרשום ניצחון מול קוטלת הענקים מנס ציונה.

כמדי שנה, הרב גלויברמן וחבריו מחב"ד ועמותת "יד ביד" יערכו טקסי הדלקת נרות לפני משחקי ליגת העל מחר בהשתתפות שחקנים מכל אחת מהקבוצות. כמו כן קבוצות הליגה קיבלו הנחייה לנגן שירים של אריק אינשטיין בחימום שלפני המשחקים.

שחקן הפועל ירושלים ליאור אליהו. ברני ארדוב
מתחממים לקראת המפגש בינו לבין מכבי תל אביב. ליאור אליהו/ברני ארדוב

מכבי חיפה - הפועל גלבוע/גליל (19:45, פריצות בספורט 5)

הקבוצה של דני פרנקו התחילה בצורה יפה את רצף המשחקים הקשה שלה, כשניצחה את סקופיה ביורוקאפ ביום רביעי והמשיכה עם ניצחון נאה על ברק נתניה בחוץ אתמול. הירוקים מגיעים למשחק מהמקום הראשון בטבלה, ביתרון של ניצחון אחד על הדולקות אחריה: מכבי תל אביב, הפועל אילת, הפועל ירושלים ונס ציונה. הירוקים ירצו לעבור את המבחן הלא פשוט בשלום, כשדגן יבזורי, ששיחק בחמש העונות האחרונות בגן נר, צפוי לחזור ולשחק אחרי שנח במשחק בנתניה.

בגלבוע/גליל הבינו שללא מחליף זמני לג'ראלד רובינסון הקבוצה לא צפויה לנצח והחליטה לצרף במהלך השבוע את הגארד קני בוינטון ששוחרר מברק נתניה. בצוות המקצועי יבחנו את הגארד המוכשר, אך הם צפויים לשחררו בתום החודש, לאחר שבחוזהו של רובינסון אין אפשרות יציאה. השחקנים מהגלבוע ינסו לסיים את הרצף הלא טוב שעובר עליהם, לאחר שהפסידו שלושה מארבעת המשחקים האחרונים בכל המסגרות, כולל הפסד חוץ בליגה הבלקנית במהלך השבוע האחרון.

המספר הנוסף

3 - משחקים שיחקו כל אחת מהקבוצות בשבוע שעבר.

15.5 - נקודות בממוצע למשחק קולע סטו דגלאס בשני המשחקים האחרונים.

91 - נקודות בממוצע למשחק קולעת העונה חיפה בבית.

יעמוד למבחן: קני בוינטון. אחרי שלא הרשים במדי ברק נתניה, יצטרך הגארד הצעיר להוכיח את עצמו מול שרון דרוקר כדי שבסיום חודש המבחן ישקלו בחיוב בקבוצה את אופציית השארתו בסגל.

דגן יבזורי שחקן מכבי חיפה. מגד גוזני
יחזור לתפקד נגד האקסית? דגן יבזורי/מגד גוזני

הפועל אילת - מכבי ראשון לציון (19:35, פריצות בספורט 5)

אכזבה גדולה הייתה בקבוצה הדרומית אחרי איבוד היתרון הגדול נגד מכבי תל אביב וההפסד שהוריד את השחקנים של עודד קטש מהמקום הראשון. באילת מקווים לחזור לדרך הניצחונות מול היריבה מהתחתית, והמאמן עודד קטש ועוזרו עידן אבשלום צפו בכתומים במשחק הניצחון שלהם על בני הרצליה באמצע השבוע. באילת מעוניינים לצרף את אלישי כדיר מהפועל ירושלים, אך שחקן נבחרת ישראל הודיע לקבוצתו כי אין בכוונתו לעזוב, והוא מעוניין להלחם על מקומו בסגל. ניצן חנוכי, ששיחק בשלוש השנים האחרונות בראשון לציון, יהיה אחד מאנשי המפתח. הגארד ששיחק הקיץ בנבחרת ישראל, התחתן השבוע.

הרבה מאוד אוויר השתחרר ביום שלישי במכבי ראשון לציון אחרי הניצחון הביתי מול בני הרצליה שעצר רצף של שישה הפסדים וקירב את הקבוצה לחבורת הקבוצות שנמצאות מעט מעליה. בראשון לציון היו מאוד מרוצים מהיכולת שהציג בריאן הופקינס, לאחר שהגארד האמריקאי קלע 31 נקודות באחוזים טובים, והתוכניות להחלפתו נדחו בשלב הזה. מי שלא נמצא בכושר טוב הוא הגארד דרור חג'ג', שקיבל רק דקות מועטות בניצחון על הרצליה, ובעיר היין מקווים שיחזור לעניינים בקרוב.

"אחרי שעשינו צעד גדול מבחינתנו, אנחנו רוצים להתקדם צעד אחד נוסף לכיוון הקבוצה שאנחנו רוצים ויכולים להיות ולנצח את המשחק ביום ראשון מול הפועל אילת", אמר עוזר המאמן שמוליק ברנר: "אני מאוד שמח שהגעתי למועדון, יש לנו גברים בחדר ההלבשה ועכשיו המשימה היא להמשיך להפוך אותם ליחידה אחת מלוכדת יותר. זה אומנם לא פשוט ולוקח זמן אנחנו בכיוון הנכון".

המספר הנוסף

8 - פעמים נפגשו ביניהן הקבוצות בעונה שעברה. המאזן: 3:5 לאילת.

20.4 - אסיסטים בממוצע למשחק מוסרת הפועל אילת, הכי הרבה בליגת העל.

74 - שלשות זרק טזמין מיטשל בעונת 2011/12 במדי הפועל חולון. העונה אחרי שמונה מחזורים, הוא לא לקח שלשה אחת.

יעמוד למבחן: דרור חג'ג'. הגארד הותיק חזר הקיץ לראשון לציון והעלה את רף הציפיות מהקבוצה. מלבד שני משחקים טובים נגד נס ציונה וברק נתניה הוא רחוק משיאו, ובראשון לציון צריכים אותו חד כדי להפתיע באילת.

מאמן הפועל אילת עודד קטש. קובי אליהו
הקבוצה שלו מוסרת הכי הרבה אסיסטים בליגה. עודד קטש/קובי אליהו

בני הרצליה - הפועל חולון (20:00, ספורט 5)

שלושה הפסדים רצופים ופתאום השקט והחיוכים שהיו בבני הרצליה אחרי פתיחת העונה המרשימה נעלמו כלא היו. הקבוצה של אפי בירנבוים מוצאת את עצמה אחרי שמונה מחזורים עם שלושה ניצחונות בלבד, ובעיצומו של רצף הפסדים, כולל אחד לקבוצה שבמקום האחרון מראשון לציון, ויודעת שהפסד נוסף אחד והם מתקרבים מאוד לאזור המסוכן. בהרצליה צפויים לתת הזדמנות גדולה יותר לגארד האמריקאי דווין ברוילס שהגיע בסוף השבוע שעבר במקומו של כריס וורן הפצוע, אך קיבל רק שתיים וחצי דקות ביום שלישי.

השינויים שביצעו בהפועל חולון עמדו במבחן ראשון מוצלח ביום שני נגד מכבי אשדוד, כשסקוטי ריינולדס, הגארד החדש שנרשם במקומו של אנתוני גודס, קלע 21 נקודות ב-26 דקות בלבד. בינתיים החליטו בחולון לשחרר את גודס מהקבוצה עוד קודם למשחק, ובקבוצה מקווים לרשום לראשונה העונה רצף של שני ניצחונות ולהתחיל בטיפוס לעבר צמרת הטבלה.

המספר הנוסף

3 - הפסדים רצופים לבני הרצליה.

4.9 - נקודות יותר קולע העונה שלומי הרוש מאשר בעונה שעברה (10.9 לעומת 6).

5 - שלשות ללא הצלחה זרק מייקל אומה במחזור האחרון, לאחר למעלה מ-50 אחוזים בשבעת המשחקים שקדמו לכך.

יעמוד למבחן: אבי בן שימול. בבני הרצליה מחפשים מנהיג שיעצור את הסחף אליו נכנסו, והגארד שפתח יוצא מן הכלל את העונה יצטרך לשמש ככזה מול הקבוצה החזקה מחולון.

אבי בן שימול שחקן בני הרצליה מול אפיק ניסים שחקן הפועל אילת. ברני ארדוב
יוציא את הרצליה מהמשבר? אבי בן שימול/ברני ארדוב

מכבי אשדוד - עירוני נס ציונה (19:40, פריצות בספורט 5)

ההפסד להפועל חולון בשבוע שעבר הכריע את סוגיית החיזוק של מכבי אשדוד שצירפה השבוע את זאק רוזן מהפועל ירושלים ויוני ניר מהפועל תל אביב. השניים, ביחד עם משה מזרחי ועמית ביר-כץ, יתנו למאמן נתי כהן בסיס רחב יותר במשחק הביתי הקריטי נגד נס ציונה, לאחר שבמשחקים האחרונים המאמן הצעיר היה צריך להסתדר עם סגל דל במיוחד. באשדוד ממשיכים לחכות לחזרתו של גל איתן, שנפצע רגע לפני פתיחת העונה, ולפי ההערכות עשוי להיות כשיר בעוד שבועיים.

אחרי שפתיחת העונה הנהדרת שלהם נעצרה עם הפסדים לגלבוע/גליל וברק נתניה, הוכיחה עירוני נס ציונה בשבוע שעבר שהיא עשויה מחומר מיוחד כשרשמה בביתה את הפסדה השני העונה בלבד של מכבי חיפה. בנס ציונה מקווים לרשום באשדוד ניצחון ראשון העונה מול הקבוצות הקטנות כביכול, לאחר שמתחילת העונה ניצחו רק את הגדולות - מכבי והפועל תל אביב, הפועל ירושלים, מכבי חיפה והפועל חולון. מי שעשוי להחמיץ את המשחק הוא הגארד פרסטון נואלס שלא התאמן בימים האחרונים בשל שפעת.

המספר הנוסף

5.3 - נקודות הפרש מנצחת נס ציונה את הרבע השלישי, קבוצת הרבע השלישי הטובה בליגה.

6 - זרי פרחים תעניק מכבי אשדוד לאנשי נס ציונה שהיו אצלה בעונה שעברה - המנהל המקצועי עופר ברקוביץ', שאימן באשדוד, עוזרו ליאור רוזן, הפיזיורתפיסט רפי ברודצקי והשחקנים דיימון סימפסון, דניאל גור אריה ורובי בוסטיין.

84.8 - נקודות בממוצע למשחק סופגת אשדוד, הכי הרבה מבין קבוצות הליגה.

יעמוד למבחן: זאק רוזן. הגארד המתאזרח עזב את הפועל ירושלים לאחר שלא קיבל הזדמנות, ובאשדוד הוא כבר צריך להוכיח שמקומו האמיתי הוא על הפרקט בליגת העל ולא על הספסל.

נתי כהן מאמן מכבי אשדוד. ברני ארדוב
זכה השבוע לחיזוק משמעותי. נתי כהן/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully