וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ננו גינזבורג מונה למאמן נבחרת צ'כיה

29.11.2013 / 10:16

מינוי מכובד מאוד למאמן הישראלי בן ה-50 שיאמן את הנבחרת שסיימה במקום ה-13 ביורובאסקט אחרי 3 שנים מוצלחות בנימבורק

ננו גינזבורג מונה הלילה (בין חמישי לשישי) למאמן נבחרת צ'כיה בכדורסל. המאמן הישראלי, שהוביל את נימבורק בשלוש השנים האחרונות לאליפות ולהישגים מרשימים ביותר ביורוקאפ, בליגה האדריאטית ובליגת ה-VTB, מונה במקומו של המאמן פבל בודינסקי, שהוביל את הצ'כים למקום ה-13 באליפות אירופה האחרונה. גינזבורג ישמש על תקן מנהל מקצועי של הנבחרות הצעירות הצ'כיות, תפקיד מקביל לזה של אריק שיבק באיגוד הכדורסל.

"זה הזמן לבצע שינויים בשיטת האימון של הנבחרת הלאומית שלנו", נכתב בהודעה לעיתונות מטעם האיגוד הצ'כי, "הנבחרת תודרך כעת על ידי מאמן במשרה מלאה, כמו נבחרת הנשים. הידע המקצועי והניסיון של רונן בכדורסל הצ'כי היו מרכיב חשוב בהחלטה למנותו".

מאמן נימבורק ננו גינזבורג. Sebastian Borowski, GettyImages
מינוי מכובד מאוד. גינזבורג/GettyImages, Sebastian Borowski

גינזבורג בן ה-50 החל את קריירת האימון שלו במחלקת הנוער ברמת השרון ובמקביל שימש כעוזר מאמן בבני הרצליה. בדצמבר 2000 החליף את חנוך מינץ כמאמן בני הרצליה. בעונה לאחר מכן לקח את רמת השרון מהליגה הלאומית והעלה אותה לליגת העל, ורשם שנתיים טובות עם הקבוצה בליגה הראשונה. בעונת 2004/5 מונה למאמן בני השרון, ובעונה שלאחר מכן אימן בגבעת שמואל.

בעונת 2006/7 יצא לראשונה לצ'כיה כעוזרו של מולי קצורין, ושימש בתפקיד 4 שנים. בעונת 2010/11 החליט קצורין לעזוב לאיגוד הכדורסל וגינזבורג קיבל את התפקיד וביצע אותו בהצלחה יתרה, כשמלבד שלוש זכיות בדאבל הצ'כי הוביל את הקבוצה כמעט לכניסה ליורוליג, לרבע גמר היורוקאפ ולניצחונות מרשימים בליגת ה-VTB על צסק"א מוסקבה וחימקי מוסקבה.

נבחרת צ'כיה, שהתפרקה מצ'כוסלובקיה הגדולה שהייתה חלק גדול בהצלחות של הכדורסל האירופי לאורך השנים, העפילה 3 שנים לאליפות אירופה מאז שהצטרפה לפיב"א בשנת 1993. באליפות אירופה סיימה במקום ה-11, ב-2007 סיימה במקום ה-15, וב-2013 סיימה במקום ה-14. הנבחרת זכורה מהניצחון המשכנע שלה בפראג על ישראל ב-21 הפרש, שכמעט ועלה לנבחרת הישראלית בעלייה לאליפות עצמה. בין השחקנים הבולטים בנבחרת נמצאים יאן וסלי מוושינגטון וויזארדס, לובוש בארטון מפואנלברדה, פטר בנדה מנימבורק ויירי וולש הותיר מאסטודיאנטס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully