וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיוויד בלאט: "סופו היה אדיר, בשביל זה הבאנו את טיוס"

28.11.2013 / 21:58

מאמן מכבי ת"א החמיא לשחקניו אחרי הכוכב האדום: "היה כיף, החבר'ה עשו את העבודה". על ספסולו של היקמן: "הוא לא בעניין"

עריכה: טל רזניק

מכבי תל אביב הבטיחה הערב (חמישי) את העלייה לשלב הטופ 16 של היורוליג עם ניצחון חוץ 76:78 על הכוכב האדום בלגרד. הצהובים - היום במדים כחולים - אולי קצת נבהלו מאולם "פיוניר" המאיים בבירת סרביה ואחרי מחצית ראשונה צמודה כמעט ואיבדו יתרון 18 נקודות ברבע האחרון, אבל לאחר סיום דרמטי הצליחו לצאת עם הניצחון החשוב. שבוע אחרי ההפסד הביתי לקוצ'ה ויטוריה והמתח הרב שהוא גרם, נדמה שדיוויד בלאט ושחקניו יכולים לקחת נשימה עמוקה ולהירגע.

מאמן מכבי תל אביב, דיוויד בלאט. AP
במחזור הבא: מאבק על ראשות הבית. בלאט/AP

"היה ערב כדורסל יוצא מן הכלל", אמר מאמן מכבי תל אביב, דיוויד בלאט. "אפשר לדבר הרבה על חמש הדקות האחרונות. עשינו פה משהו, קשה לשחק פה. אנחנו עשינו שלוש פעמים וידאו לפני המשחק, הראינו את ה-38 נקודות שנתנו להם במשחק הראשון שבאו כתוצאה מריבאונד התקפה ומאיבודי כדור. אנחנו עובדים על כל הנושאים של איבודים וריבאונד". על המשחק הבא נגד קובאן אמר בלאט: "יש לנו משחק קטן ביום שני נגד ירושלים וביום חמישי הבא יהיה לנו מאבק על ראשות הבית. היה כיף היום, החבר'ה עשו את העבודה".

בלאט אף התייחס לחסרונו של הקפטן שלו, שון ג'יימס: "שיחקנו היום בלי שון, הקפטן שלנו ואחד השחקנים החשובים בסגל, בגלל הפציעה בגב, וגם דיוויד בלו היה חולה ולא התאמן איתנו הבוקר ובכל זאת עלה לשחק. סופו נתן משחק אדיר, סיים את המהלכים פשוט נפלא מתחת לסל, ואלכס טיוס היה האקס הפקטור. טיוס נתן את המשחק הכי גדול שלו במכבי, ובדיוק בשביל כל הדברים שהראה היום על המגרש - ריבאונדים, אתלטיות, לחימה וחסימות - הבאנו אותו למכבי".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
שחקן מכבי תל אביב, סופוקליס שחורציאניטיס במשחק נגד הכוכב האדום בלגרד. AP
משחק אדיר. שחורציאניטיס/AP

בלאט המשיך ואמר: "באנו מוכנים ונחושים להביא ניצחון אחרי ההפסד הביתי בשבוע שעבר, ואני שמח שניצחנו והבטחנו רשמית את המקום שלנו בטופ 16 - שזו אחת המטרות העיקריות שלנו בטווח הקצר. במשך 35 דקות שיחקנו יוצא מן הכלל - מהדקות הטובות שהיו לנו השנה - ולמרות הקושי בסיום, בעזרת כמה פעולות טובות השגנו ניצחון חשוב ומתוק".

על האולם הביתי מאוד בו נערך המשחק אמר המאמן: "האווירה כאן בבלגרד מחשמלת, הקהל מאוד תשוקתי, תומך בקבוצה שלו בצורה בלתי רגילה. גם כשהקבוצה שלו בפיגור גדול הוא לא מוותר ולא מרפה לרגע, וזה מקשה מאוד על היריבה". על מעמדו של ריקי היקמן אמר המאמן: "לא העליתי אותו בחמישייה כי הוא לא בעניין, וכשחקן מקצועני הוא צריך לחזור לעצמו דרך עבודה קשה, הגנה ודקות טובות כי האחרים יכולים לעשות את העבודה".

שמעון מזרחי התייחס גם הוא לאולם המיתולוגי שבבלגרד: "לפני המשחק סיפרתי לכל השחקנים כמה מיוחד המגרש הזה עבור מכבי תל אביב ואת המשמעות האדירה שלו. סיפרתי להם על ההתרגשות הגדולה שלי כשאני צועד כאן גם היום, 36 שנה אחרי. אז הגענו לאולם פיוניר בבלגרד לגמר ההיסטורי של 1977 בפסח עם מצות, והפעם הגענו בחנוכה עם חנוכיות. אני שמח שהשחקנים הציגו משחק הקרבה וזכו בניצחון, ואפילו התוצאה היתה כמעט זהה לגמר הגדול של 1977".

דייויד בלו, שכמעט והפסיד את המשחק עבור הצהובים עם החטאת קליעת עונשין אמר: "זה היה משחק מאוד קשה ופיזי. האווירה כאן באולם ההיסטורי של פיוניר מדהימה. הניצחון שהשגנו מאוד חשוב עבורנו הן מבחינת הטבלה והן כבונה ביטחון. שיחקתי היום גם בעמדה 5 והייתי צריך להיות מאוד קשוח בסיום. כל היום הרגשתי רע מאוד וסבלתי מחולשה, צמרמורות וכאבי גרון, אבל לא היה סיכוי שאוותר על המשחק. אנחנו שמחים על ההישג ומסתכלים כבר קדימה, למאבק הגדול הבא, ביום שני במלחה".

שחקן מכבי תל אביב, אלכס טיוס. GettyImages
בשביל זה הביאו אותו למכבי. טיוס/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully