וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרלו אנצ'לוטי: "לגארת' בייל נוח יותר בצד ימין"

אנצ’לוטי מרוצה מהתפקוד של הוולשי בקישור ב-1:4 המוחץ של ריאל על גלאטסראיי. ארבלואה: ”הראנו שאנחנו לא תלויים ברונאלדו או באלונסו”. וידאל על השלושער ב-1:3 של יובנטוס בקופנהאגן: ”הכדור יהיה מתנה לבן שלי”. גיגס מאושר מההצגה בגרמניה: ”הכל התחבר לנו”

חובבי הכדורגל האירופי קיבלו הערב (רביעי) מחזור משחקים מופלא בליגת האלופות עם לא פחות מ-36 שערים בשמונה משחקים - המחזור השני הכי פורה בהיסטוריה. במוקד, עלתה ריאל מדריד עם 1:4 על גלאטסראיי, בעוד יובנטוס נעזרה בשלושער פנטסטי של ארתורו וידאל כדי לנצח את קופנהאגן 1:3 ולהישאר בחיים. ההצגה של הערב היתה שייכת למנצ'סטר יונייטד, שהפכה לקבוצה האנגלית הראשונה שמבקיעה חמישייה על אדמת גרמניה עם 0:5 אדיר על לברקוזן. הנציגה השניה של העיר הסתפקה ברביעייה ב-2:4 על ויקטוריה פלזן, כשפריס סן ז'רמן התקשתה לפני שגברה על אולימפיאקוס 1:2. במשחק שפתח את הערב, ניצחה באיירן מינכן 1:3 את צסק"א מוסקבה ושברה את שיא המפעל, עם ניצחון עשירי רצוף בצ'מפיונס.

שחקני יובנטוס ארתורו וידאל, מרטין קאסרס. Claudio Villa, GettyImages
ערב היסטורי עבורו. וידאל חוגג עם קאסרס/GettyImages, Claudio Villa

"המופע של וידאל: השלושער מול קופנהגן מקרב את יובנטוס לשמינית", הייתה הכותרת ב"גאזטה דלו ספורט", ששיבח את הביאנקונרי על ניצחונם הראשון העונה בליגת האלופות. הגברת הזקנה ניצחה 1:3 את קופנהגן ועלתה למקום השני בבית ב' כשלה 6 נקוקודת. במחזור הסיום תתארח יובנטוס אצל גלאטסראיי ותוצאת תיקו תספיק לה כדי להעפיל לשמינית הגמר.

"זה השלושער הראשון בקריירה שלי", אמר ארתורו וידאל הנרגש לאחר המשחק, בו כבש פעמיים מהנקודה הלבנה והוסיף עוד שער נגיחה. "אני לוקח את הכדור הביתה, זאת מתנה לבן שלי, אני אראה לו ששיחקתי במשחק הזה. אנחנו מצפים לתינוקת ככה שאני שמח מאוד".

הצ'יליאני הנפלא של יובה הוא שחקן מפתח במערך של אנטוניו קונטה. "אני חושב שזה בזכות זה שאני תמיד שמח", הוסיף וידאל, "אני יודע כמה זה חשוב לי ללבוש את החולצה של יובנטוס, ואני תמיד מנסה לתת הכול. עדיין לא שיחקתי כשוער, אבל אולי המאמן יבחן אותי בתפקיד", הוסיף בהומור, "אין הרבה פערים כדי שאחתום על חוזה חדש, אולי אחתום מחר או מחרתיים, אני מחכה למועדון".

זלאטן איברהימוביץ' שחקן פריס סן ז'רמן כובש מול אולימפיאקוס. רויטרס
השאיר את ג'ורג' וואה מאחור. זלטאן/רויטרס

כמה מספרים מהערב הנהדר הזה

* המספר המרשים מכולם: 36 שערים, המחזור השני הכי פורה בתולדות ליגת האלופות. הראשון, אגב, היה ב-1 באוקטובר, 1997, אז הובקעו לא פחות מ-44 גולים.

* ארתורו וידאל השווה שיא מפעל עם ארבעה פנדלים מוצלחים בעונה אחת, והרגל עוד נטויה, כמו שאומרים. ליאונל מסי עשה זאת ב-2011/12.

* השער האחרון של ארבלו ארבלואה בריאל מדריד עד הערב? לפני לא פחות משלוש שנים, מול אייאקס.

* סרחיו ראמוס הורחק בפעם השלישית בקריירה בליגת האלופות, והשתווה לשישה שחקנים אחרים במקום השני. היחיד שמקדים את ראמוס וחבריו - אדגר דאווידס, שראה את הכרטיס האדום ארבע פעמים במפעל.

* על אף ההרחקה, ריאל מדריד רשמה משחק 30 ברציפות עם שער זכות, ובכך שברה את השיא של ברצלונה, שכבשה 29 פעמים ברציפות בין נובמבר 2009 ומרץ 2012.

* ואם בשבירת שיאים של ברצלונה עסקינן, הרי שבאיירן מינכן גם כן ניפצה שיא של הקטלאנים, כשרשמה ניצחון עשירי רצוף בליגת האלופות. לבארסה היו תשעה כאלה בין 2002 ו-2003.

* סרחיו אגוארו הפך לשחקן השני בלבד שכובש לפחות שישה שערים עבור קבוצה אנגלית במפעל (הראשון - רוד ואן ניסטלרוי בעונת 2004/05). כמו כן, השער הערב היה ה-12 שלו בתשעת המשחקים האחרונים.

* זלאטן איברהימוביץ' שבר את שיאו של ג'ורג' וואה עם שמונה שערים עבור פריס סן ז'רמן במפעל. זה היה אגב, משחקו ה-100 בליגת האלופות.

* אנטוניו ולנסיה המשיך את הרצף המרשים שקבע עוד בוויגאן: בכל פעם שהוא מבקיע עבור קבוצה אנגלית, היא לא מפסידה. בסך הכל, הרקורד מראה 24 נצחונות ותוצאת תיקו אחת מ-25 משחקים.

* מנצ'סטר יונייטד עצמה הפכה לקבוצה הראשונה בתולדות הכדורגל האנגלי שמבקיעה חמישייה על אדמת גרמניה.

* השדים האדומים אף השוו את ניצחון החוץ הגבוה ביותר של קבוצה אנגלית במשחק חוץ בליגת האלופות (צ'לסי עשתה זאת ב-1999, עם 0:5 על גלאטסראיי).

סרחיו אגוארו שחקן מנצ'סטר סיטי כובש. רויטרס
12 שערים ב-9 משחקים. אגוארו/רויטרס

אלופת אירופה באיירן מינכן נותרה הקבוצה המושלמת היחידה בליגת האלופות, לאחר שניצחה במשחק המוקדם הערב (רביעי) 1:3 בקור הרוסי את צסק"א מוסקבה. היה זה הניצחון העשירי ברציפות של באיירן בליגת האלופות, ובכך היא קבעה שיא חדש במפעל.

המאמן פפ גווארדיולה חגג את ההישג של באיירן מינכן: "10 ניצחונות רצופים באירופה זה משהו מאוד מיוחד. לא היה משחק קל היום, אבל הקבוצה הגיבה היטב. אני מאוד גאה, במיוחד כי השגנו את הניצחונות שלנו בסגנון כל כך דומיננטי".

אריאן רובן הוסיף: "זה הישג פנטסטי לנצח 10 משחקים ברציפות, במיוחד אם לוקחים בחשבון ששיחקנו גם נגד ברצלונה ודורטמונד. אנחנו אומרים לעתים קרובות שאנחנו לא משחקים עבור השיאים הללו, אלא כדי לזכות בתארים. יש לנו קבוצה גדולה ואני גאה להיות חלק ממנה. היו היום תנאים לא פשוטים והיה מאוד קר, אבל אנחנו מקצוענים והתמודדנו עם זה יפה".

אריאן רובן חוגג שער עם שחקני באיירן מינכן. Alexander Hassenstein, GettyImages
לא התרגשו גם מהקור. אריאן רובן/GettyImages, Alexander Hassenstein

"יש חיים בלי כריסטיאנו" נכתב בכותרת של ה"מארקה" הספרדי. ריאל מדריד הסתדרה בקלות גם בלי כריסטיאנו רונאלדו הפצוע. סרחיו ראמוס אומנם הורחק כבר בדקה ה-26, אבל הבלאנקוס, שמצויים בכושר מצוין, הביסו 1:4 את גלאטסראיי. אלברו ארבלואה כבש שער ראשון אחרי שלוש שנים והוסיף בישול. בסיום הוא אמר: "המחצית השנייה שלנו הייתה מצוינת. המאמן שלנו פגע בול עם השינוי הטקטי. הרבה אנשים אומרים שאנחנו תלויים בצ'אבי אלונסו או בכריסטיאנו, אבל הראנו שאנחנו יודעים לנצח גם עם שחקנים אחרים". אגב, אחרי השער של ארבלואה, צ'אבי אלונסו שהתחמם נראה צוהל על הקווים.

בייל הוצב באגף הימני של הקישור ומאמנו קרלו אנצ'לוטי התייחס לתפקודו: "הוא יותר מסוכן אם הוא משחק בצד ימין כי יותר נוח לו לבעוט מהצד הזה. אני חושב שיותר נוח לו לשחק בעמדה הזאת".

מנצ'סטר יונייטד בשלב הבא אחרי המשחק הטוב ביותר שלה העונה, ניצחון 0:5 בגרמניה על לברקוזן החזקה. ריאן גיגס, ששוב הוביל את יונייטד וסיפק בישול נהדר לשער החמישי של נאני, סיכם: "המהירות שלנו הייתה המפתח לניצחון. הרגנו אותם בעזרת ההתקפות המתפרצות שלנו והיה לי עונג לשחק מאחורי הרביעייה הקדמית. הכול התחבר לנו במשחק הזה והיינו יכולים לכבוש עוד יותר, אבל אסור להיות גרידי". המנג'ר המאושר דייויד מויס הוסיף: "זה המשחק הכי טוב שלנו מאז שאני הגעתי לכאן. השערים יקבלו את הכותרות, אבל עשינו הגנה מצוינת".

גם היריבה העירונית מנצ'סטר סיטי נהנתה מערב התקפי מוצלח וסמיר נאסרי, שכבש את השער השני ב-2:4 הביתי מול פלזן, סיכם: "אנחנו צריכים להגן טוב יותר, כי היריבות יהיו יותר ויותר קשות. ננסה לשמור על רשת נקייה בהמשך, בעיקר במשחקי הבית. היה קשה, ידענו שאין ימים קלים בליגת האלופות, אבל הכי חשוב זה שניצחנו בבית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully