וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבנת: "מרכז הפועל גוזר קופון על חשבון הקבוצות"

שרת הספורט דיברה בדיון על התיקון להצעת חוק להעברת כספים ישירות לקבוצות. המרכז הודיע כי יוותר על דמי הטיפול

ועדת החינוך של הכנסת התכנסה היום (שני) לדיון בתיקון להצעת חוק להעברת כספים ישירות לקבוצות. שרת הספורט לימור לבנת טענה כי מרכז הפועל "גוזר קופון" מדי שנה בגובה 3.5 אחוזים מכספי התמיכות, המיועדים לקבוצות ומועברים אליהם מהטוטו-ווינר וזאת בנוסף לארבעה אחוזים מסך רווחי הטוטו, המועברים מדי שנה למרכזים.

"מדובר בכ-1.3 מיליון ש"ח בשנה", אמר השרה, "בחשבון די פשוט נראה כי במשך 7-8 שנים, מרכז הפועל, שמצהיר כי אינו גוזר קופון על חשבון הקבוצות, לקח לעצמו תקורה בגובה של כעשרה מיליון ש"ח, כספים שהיו מיועדים וצריכים להגיע לקבוצות".

שרת הספורט לימור לבנת. קובי אליהו
המאבק נמשך. לבנת/קובי אליהו

בעקבות דברים אלה, הודיע בוועדה מנכ"ל מרכז הפועל, יורם אורנשטיין, כי החל מהשנה הבאה המרכז יוותר על דמי טיפול אלה בגובה של 3.5 אחוזים, המנוכים מדי שנה מסך כספי התמיכות, המיועדות לקבוצות. אורנשטיין אמר: "השירותים שאנחנו כמרכז מעניקים לא תלויים בתשלום תקורה ולכן אנו מבטלים אותה. ביום כזה חשוב שחברי הכנסת וועדת החינוך יקשיבו היטב לקולות העולים מהשטח".

מנכ"ל מרכזי מכבי, נאור גלילי, הוסיף: "החוק של לימור לבנת פוגע בקבוצות הקטנות, בספורט בפריפריה ובכל אותם מתנדבים שהגיעו לספורט מאהבה ומרצון לתרום למען הקהילה. שרת הספורט צריכה להביט בעיניים של ראשי הקבוצות מהפריפריה ולהסביר להם איך הם ימשיכו לקיים את המועדון שלהם כאשר ההקצבות יגיעו מהטוטו אחת לחודש או פעם ברבעון. זה נוח לשרה להפוך את המרכזי לנושא המרכזי, אבל האמת היא שהקבוצות עצמן כבר הביעו את דעתם ועובדה ש-90 אחוז מהן ממשיכות להעביר את ההקצבות דרך המרכזים בזמן שיש להן את זכות הבחירה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully