וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נדב זילברשטיין: "עוד מוקדם לדבר על אליפות"

24.11.2013 / 21:37

מאמן נס ציונה חגג את הניצחון על האלופה. נואלס: "לא מפחדים מאף קבוצה". פרנקו זעם על מנהלת הליגה: "איימו עלינו"

מי היה מאמין שבפתיחת המחזור השמיני של ליגת העל בכדורסל תתפוס דווקא עירוני נס ציונה, העולה החדשה, את המקום הראשון בטבלה? אלא שהחבורה של נדב זילברשטיין, שכשלה בשני משחקיה האחרונים הוכיחה הערב בפעם המי יודע כמה העונה שהיא אינה גימיק כשגברה על האלופה, מכבי חיפה 69:80 וכי יש לה עוד לא מעט שאיפות עד תום העונה.

נדב זילברשטיין מאמן עירוני נס ציונה. מגד גוזני
ברגע שהפסיקו לעשות שטויות, ניצחו את המשחק. זילברשטיין/מגד גוזני

"מכבי חיפה קבוצה יוצאת מהכלל", החמיא נדב זילברשטיין בסיום. "המשחק הלך לצד שלנו ברגע שהפסקנו עם כל השטויות בהגנה ושמרנו כמו שאנחנו יודעים לשמור. אף קבוצה העונה לא עברה מולנו את ה-75 נקודות". על העובדה שהסתדרו ללא טפירו בסיום אמר המאמן: "מדברים הרבה על הספסל שלנו. יש לנו ספסל מצוין עם שחקנים מאוד מחויבים שמוכנים בכל רגע לקפוץ למגרש ולשחק. אנחנו באים באותם אנרגיות ובאותה רמת מוכנות גם נגד הקבוצות האחרות, כמו שניצחנו את הגדולות בהפרשים קטנים, יכלנו להפסיד, וככה מול הקטנות שהפסדנו יכולנו לנצח. סמכתי על רובי בוסטיין וזה השתלם".

על השאיפות של הקבוצה אמר זילברשטיין: "נורא מוקדם לדבר על אליפות. בשבוע הבא יש לנו מלחמת עולם באשדוד שזה משחק מאוד קשה. נתכונן למשחק הזה בהתאם. הניצחונות וההפסדים מראים שאין חוקיות. הליגה הזו משוגעת וכולם מנצחים את כולם. אנחנו צריכים לבוא בשבוע הבא ולשמור הגנה כמו שעשינו בחצי השני".

כוכב נס ציונה הערב, פרסטון נואלס שסיים עם 20 נקודות אמר: "חזרנו העונה מהרבה פיגורים. היינו בפיגור בתל אביב וחזרנו גם. אנחנו לא מפחדים מאף קבוצה פה ובטח לא עם הקהל הביתי שלנו. האמנו בעצמנו ואני שמח מאוד". על העובדה שהם חזרו ללא טפירו שיצא לקראת הסיום בחמש עבירות: "יש לנו גארד מחליף מצוין שקוראים לו רובי בוסטיין והוא סחב אותנו לניצחון הזה. אני חושב שהאולם בנס ציונה הוא הכי ביתי בליגה ויהיה לקבוצות קשה לשחק פה".

מאיר טפירו הוסיף: "אנחנו מראים אופי. גם כשהפסדנו היינו בשליטה. עכשיו הצטרפו אלינו שחקנים לסגל ויש לנו רוטציה יותר גדולה. אני מאמין שאם נשתפר בהתקפה אנחנו נהיה קבוצה שמאוד קשה להתמודד מולה. על היציאה שלו בחמש עבירות: "ניסיתי להימנע מהעבירה החמישית, וזה היה מאוד מאכזב אבל אני שמח שהחברים עשו את העבודה". על החיזוק של דיימון סימפסון ורובי בוסטיין: "בחצי הראשון דיימון החזיק אותנו בחיים וברבע האחרון בוסטיין קלע שלשות שניצחו לנו את המשחק. יש פה אווירה שמזכירה לי את ירושלים של פעם. החיבור פה לקבוצה ולעיר הוא מדהים".

דיימון סימפסון שחקן נס ציונה מול בן רייס שחקן מכבי חיפה. מגד גוזני
חיזוק משמעותי. דיימון סימפסון/מגד גוזני

דני פרנקו, מאמן מכבי חיפה אמר בסיום: "איבדנו את המשחק כבר בחצי הראשון. לא שיחקנו כמו שאנחנו רגילים לשחק. לא ניצלנו את האתלטיות שלנו והפיסיות בצבע. לא הלכנו מספיק לקו כמו שאנחנו רגילים. צריך לתת קרדיט לנס ציונה, הם שיחקו טוב מאוד וניצלו את הסבלנות שלהם. אנחנו לא הוצאנו לפועל טוב ברבע האחרון. אף אחד לא שמח אצלנו בקבוצה, אבל כולם מבינים ששיחקנו במחצית השנייה לא מספיק טוב ואנחנו נלמד מזה ונלך קדימה".

על האולם בו התקיים המשחק אמר פרנקו: "יש פה מגרש נהדר עם אווירה כיפית. צריך להגיד שלא זילזלנו בנס ציונה, ראינו מה שהם עשו במשחקים קודמים". על היכולת החלשה של מורן רוט: "מורן הוא בנאדם. כשבאים ושורקים לו פעמיים משיכה והוא מרגיש שמחפשים אותו ולא שורקים לו אז זה קורה שהוא מתחמם. כולם מכירים את מורן. גם למורן רוט יכול להיות משחק אחד קצת פחות טוב".

על העובדה שיצטרכו לשחק נגד ברק נתניה ביום שישי הקרוב בשעה 13:00, פחות מ-40 שעות מאז סיום המשחק ביורוקאפ הוסיף המאמן: "אנחנו לא רצינו לשחק את המשחק נגד נתניה ביום שישי, אנחנו לא צריכים לשחק אותו ביום שישי. טיפל בזה מי שטיפל, הביע את דעתו, הובהר לנו שזה נוגד את תקנון המשחקים. ביקשנו מועד חלופי בפגרת היורוקאפ או הגביע. חשוב לכדורסל הישראלי שעוד קבוצה ישראלית תנסה לעבור סיבוב שלב באירופה".

פרנקו המשיך וסיפר: "אנחנו משחקים עם סקופיה וריגה במשחקים הקרובים, וברגע שבמהלת הבינו שאנחנו רציניים אז פשוט איימו עלינו באיומים שלא במקום. מכבי חיפה מועדון שהבעלים שלו מסתכל הרבה מעבר למשחק אחד או שניים. מדי פעם אנחנו צריכים קצת עזרה והתחשבות אבל לצערי הרב אנחנו נאלץ בכוח להופיע ביום שישי ולנצח את המשחק הזה, גם אם על פניו זה לא חוקי".

דונטה סמית' שחקן מכבי חיפה. מגד גוזני
הלך לאיבוד בשני הרבעים האחרונים. סמית'/מגד גוזני

תגובת מנהלת ליגת העל על דבריו של פרנקו:

"משחק ההשלמה ביום שישי נדרש מסיבה אחת ויחידה - אי התייצבות מכבי חיפה למשחק הליגה הראשון של העונה מול ברק נתניה במועד המקורי ובקשתה להתחשבות עקב מסע משחקים לארצות הברית כאשר המנהלת וברק נתניה מצידה הסכימו להתחשב, להזכירכם, מסע משחקיה של חיפה לארצות הברית זכה לביקורת נוקבת על ידי התקשורת ועל ידי יושבי ראש רבים בליגת העל מאחר והקבוצה נעדרה מגביע ווינר ומהמחזור הראשון.

מאחר ואנו נמצאים כבר בעיצומה של העונה ולאחר המחזור השמיני, הגיע הזמן להשלים את המשחק, המועדים השונים שהוצעו בחודש האחרון להשלמת המשחק לא התאימו למכבי חיפה כאשר לכל מועד שהוצע, והוצעו רבים מאוד, חיפה סירבה באמתלה כלשהי וביקשה לדחות את המשחק לחודש פברואר, דחייה שאינה מקובלת על ידי המנהלת ואינה מקובלת על ידי ברק נתניה אשר לה משחק חסר הפוגע במיקומה בטבלה.

לפני כשבוע סוכם בפגישה במנהלת בין יושבי ראש מכבי חיפה ואליצור נתניה על קיום המשחק ביום שישי הקרוב. לאחר שנקבע המשחק ליום שישי, קיבלה חיפה אפשרות לבחור לשחק את משחקה במחזור התשיעי מול גלבוע/גליל ביום שני, אך בחרה לשחק ביום א'.

יש לציין כי גם קבוצת הפועל מגדל ירושלים שיחקה ביום רביעי וביום שישי בצהריים וזאת בשל אילוצי לוח המשחקים אשר נכפו על הקבוצות המשחקות באירופה. המנהלת עד עתה התחשבה ככל האפשר במכבי בזן חיפה אבל כשמדובר במשחק שנגרר מהמשחק הראשון, וביריבה שנפגעת מאי קיום המשחק, אין לנו ברירה אלא לקיימו ביום שישי הקרוב.

כפי שכבר צוין, מנהלת הליגה התבקשה על ידי מאמני הליגה, בפגישה בה נכח גם דני פרנקו, להוסיף משחקים לליגה, סגן יו"ר מכבי בזן חיפה ארנון שירן אשר היה חבר בוועדה אשר בחנה את שיטת המשחקים היה בעד השיטה החדשה המוסיפה שני מחזורי ליגה, למרות שהובהר לו מספר פעמים שקבוצתו תאלץ לשחק בעומס משחקים בשל תוספת המשחקים ליורוקאפ.

מנהלת הליגה רואה בחומרה את התופעה הפושה בזמן האחרון בה מאמנים מעבירים ביקורת על המנהלת, במקום להתעסק באימון קבוצתם. קשה להבין את טענותיו של דני פרנקו , אשר יכול לבוא בטענות רק להנהלת קבוצתו".

דני פרנקו מאמן ברק נתניה. מגד גוזני
יכולים לבוא רק לעצמם בטענות. פרנקו/מגד גוזני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully