וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי ת"א: סמית' לא בסגל מול אילת, טיוס וכהן יושאלו?

מכבי במשבר ומחכה למוליכה (20:45, 5+ לייב), הפסד יביא ל"זעזוע". בכורה בליגה לאליהו מול הפועל ת"א (18:45, ע' 1)

קובי אליהו

המחזור השמיני בליגת העל יימשך מחר (שני) עם שלושה משחקים נוספים. המשחק המרכזי של המחזור ייעדך בהדר יוסף שם הפועל תל אביב, אחרי הניצחון הגדול בדרבי, תארח את הפועל ירושלים, במדיה צפוי לערוך ליאור אליהו את הופעת הבכורה שלו בליגה. מכבי תל אביב במשבר גדול והיא תצטרך להתגבר עליו כשתפגוש את מוליכת הליגה, הפועל אילת. הפועל חולון הלא יציבה תארח את מכבי אשדוד שמגיעה בסגל חסר במיוחד לאולם הפחים.

דייויד בלאט, מאמן מכבי תל אביב. קובי אליהו
כמה לחץ יש עליו. דיוויד בלאט/קובי אליהו

מכבי תל אביב - הפועל אילת (20:45, 5+ לייב)

השבוע החולף היה אחד השבועות הקשים ביותר שעברה מכבי תל אביב בתקופה האחרונה. הצהובים הגיעו לדרבי ביום שני עם מומנטום חיובי והרגשה שהיא מתחילה להכנס לעניינים, אלא שאז עצרה אותה הפועל תל אביב, עם הפסד כואב ומביך, וביום חמישי הגיעה קוצ'ה לבוראל ויטוריה והכניסה אותה באופן רשמי למשבר. שמועות על איבוד חדר ההלבשה, לצד היחסים הלא טובים בין המאמן דיוויד בלאט להנהלה, הובילו כמעט לפגישה שהייתה יכולה לסיים את דרכו של המאמן, אך נראה כי את השבוע החולף הוא יעבור בשלום. במכבי יודעים שהפסד נוסף בליגה יכניס את המערכת לסחרור שקשה לדעת אם תצא ממנה. במכבי החליטו כי דווין סמית' לא יתלבש למשחק.

כאמור, בשלב זה הוחלט במכבי להשהות כל מהלך דרסטי ולהמתין להתפתחויות, אולם גורמים בקבוצה הודו כי "הפסד לאילת יחייב זעזוע". השאלה הגדולה היא כיצד יופיעו השחקנים למשחק הזה, שכאמור עשוי להכריע את עתידו של בלאט במועדון.

"יש מתח באוויר", העידו גורמים במכבי, "המצב בהחלט קריטי". אגב כך, במכבי ממשיכים לחפש קבוצות פוטנציאליות שיקלטו את יובל נעימי ו/או ג'ייק כהן, אולם גם אלכס טיוס עשוי למצוא עצמו מושאל, בקונסטלציה מסוימת.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
משמאל: אלכס טיוס, דווין סמית, ג'ו אינגלס, שון ג'יימס, שחקני מכבי תל אביב בכדורסל. קובי אליהו
יעזוב? טיוס/קובי אליהו

בלאט אמר היום באימון: "עברנו שבוע קשה מאוד, לא טוב, הרבה דברים לא עבדו, לא פיזית ולא מנטאלית, פשוט לא עשינו את העבודה שלנו. צריך לחזור ליסודות, לחזור לתשוקה למשחק, ואם נתחיל לשחק באינסטנסיבות ובאנרגיות, הכול יתהפך.

"הייתה עייפות פיזית, עם ארבעה משחקים בשמונה-תשעה ימים, הייתה ירידה דרסטית בתרומה של כמה מהשחקנים החשובים שלנו, ונפילה מנטאלית, שצריך למנוע אותה. המשחק נגד הפועל היה נפילה בכל מובן המילה, נגד ויטוריה היינו רחוקים זריקה ניצחון. זה יכול להתהפך. בהחלט המשחק מול אילת יהיה חשוב. צריך לקחת את עצמנו בידיים, ולמצוא את הדרך לנצח משחקים".

שחקני מכבי תל אביב בכדורסל. קובי אליהו
שחקני מכבי תל אביב בכדורסל/קובי אליהו

בשבוע שעבר רשמה הפועל אילת את משחקה הטוב ביותר העונה כשהביסה בקלות את בני הרצליה בחוץ, ובמועדון יודעים שהם קרובים מאוד להשלים סיבוב ראשון טוב יותר ממה שעשו בעונה שעברה. בקבוצה בעיקר שבעי רצון מהיכולת של יינסי גייטס, שכבר היה מועמד להחלפה, ושיחק יוצא מן הכלל בשבוע שעבר. עם זאת, באילת עדיין לא סוגרים סופית את האפשרות על חיזוק אפשרי, כששמו של אלישי כדיר, שעשוי לעזוב את הפועל ירושלים, עלה בהקשר של הקבוצה.

המספר הנוסף

9 - מפגשים עד היום בין הקבוצות ביד אליהו, המאזן - 1:8 לצהובים. הניצחון היחיד של אילת הושג בעונת 1992/3.

7.5 - נקודות יותר קולע ניצן חנוכי בניצחונות של הפועל אילת מאשר בהפסדים (10 לעומת 2.5).

20.4 - שלשות בממוצע למשחק זורקת מכבי תל אביב, הכי הרבה בליגה, אבל קולעת רק ב-33.6 אחוז מחוץ לקשת, הקבוצה השביעית בליגה.

יעמוד למבחן: ג'ו אינגלס. 3 נקודות נגד ויטוריה, 6 נקודות בדרבי. זה המאזן של האוסטרלי בשבוע החלש של הצהובים. מכבי צריכה אותו טוב בהרבה מול הפורוורדים האתלטיים של אילת.

טייריס רייס, ריקי היקמן, סילבן לנדסברג, ג'ייק כהן, יובל נעימי, מכבי תל אביב בכדורסל. קובי אליהו
שני משחקים לא טובים בשבוע האחרון. הצהובים/קובי אליהו

הפועל תל אביב - הפועל ירושלים (18:45, ערוץ 1)

אם במכבי תל אביב יצאו בסחרור מהדרבי האחרון בדרך להפסד ביורוליג, בהפועל תל אביב מנסים לשמור על שפיות לאחר ההישג המרשים ואסרו על השחקנים להתראיין החל מיום רביעי. בהפועל יודעים שמלבד החשיבות הסמלים של ניצחון בדרבי, ההישג האמיתי הוא בניצחון ליגה במקום שלא ציפו לו מלכתחילה וכעת יכולים האדומים לנסות לעשות את דרכם בחזרה לצמרת. בקבוצה היו מרוצים מאוד מהיכולת שהציג ג'וש אוונס בדרבי, ומקווים שמול קבוצה אפילו יותר מוכשרת בקו הקדמי הוא יוכל להמשיך להיות דומיננטי.

שלושה הפסדים בארבעת המשחקים האחרונים בכל המסגרות מביאים את הפועל ירושלים להדר יוסף עם לא מעט לחץ. בליגה מצבם של הירושלמים טוב, כשהם ממוקמים בחלק העליון של הטבלה במרחק לא גדול מהמקום השני, אך ביורוקאפ הסיפור מעט השתנה עם ההפסד לאקדמיק סופיה, שהפך את המשחק ביום רביעי נגד איגוקאה הסרבית לקריטי. מי שיערוך את הופעת הבכורה שלו בליגה במדי ירושלים הוא ליאור אליהו, שקיבל 8 דקות בלבד בהפסד בבולגריה, וצפוי לקבל קצת יותר דקות הפעם.


בראד גרינברג, מאמנה של הפועל ירושלים אמר לקראת המשחק: "אנחנו מחכים לאווירה חמה באולם. הפועל תל אביב היא קבוצה אגרסיבית עם המון כישרון, והמפגש בינינו הוא מהסוג ששחקנים אוהבים להיות חלק ממנו. המטרות שלנו הן להאט את לימונד ובראון ולשפר את הסיומת שלנו במשחק ההתקפה".

המספר הנוסף

9 - שלשות זרק יותם הלפרין בשני משחקיה של הפועל ירושלים, וקלע רק פעם אחת.

12 - נקודות פחות קולע רונלד דופרי מחוץ למלחה (17 בבית לעומת 5 בחוץ).

78 - מפגשי עבר בין הקבוצות. המאזן - 23:55 להפועל תל אביב.

יעמוד למבחן: ליאור אליהו. חמישה חודשים עברו מאז משחק הליגה האחרון של כוכב נבחרת ישראל. בירושלים יצטרכו תרומה אמיתית ממנו במהרה כדי לא להסתבך באולם קשה מאוד.

ליאור אליהו שחקן הפועל ירושלים על הספסל. מור שאולי
הפעם גם אמור לשחק. ליאור אליהו/מור שאולי

הפועל חולון - מכבי אשדוד (20:40, פריצות ב-5+ לייב)

חוסר יציבות גדול מאפיין את הקבוצה של ליאור ליובין בשבועות האחרונים. למרות שלא נקלעו לרצף של הפסדים, אלא רק שניים בשלושת המשחקים האחרונים, נראה כי חולון משחקת לא טוב, וגם הניצחון היחיד שלה בתקופה האחרונה, נגד ברק נתניה בבית, הושג בשיניים. בקבוצה מאמינים שהשינויים שביצעו בסגל, עם צירופם של הסנטר אלכס אוריאקי והגארד סקוטי ריינולדס, יניבו פרי בטווח הארוך, אך מודעים לכך שייתכנו לא מעט חריקות בטווח הקצר. בחולון הכחישו השבוע שמועות כי אנתוני גודס עשוי להיות משוחרר, אך הוא לא יתלבש למשחק.

ניצחון גדול השיגה מכבי אשדוד ביום שישי האחרון בקרב התחתית נגד מכבי ראשון לציון. למרות הניצחון הבעיות של המאמן נתי כהן רק החמירו כשבסיום המשחק פרק הגארד אלעד הופמן את הכתף וייעדר שלושה שבועות. הופמן מצטרף לליאור ליפשיץ שייעדר לפחות עוד חודשיים ולגל איתן שרק בעוד שבועיים יידע האם הוא יכול לחזור להתאמן בעקבות פציעה בברך. לרשות כהן יעמוד במשחק סגל ישראלי קצר מאוד שיכלול את משה מזרחי, עמית ביר-כץ והצעירים אור קהל ושון לבנובסקי שצפויים לקבל דקות. באשדוד ינסו להשלים בימים הקרובים את צירופו של הפורוורד האמריקאי מרכוס לנדרי.

המספר הנוסף

3 - ניצחונות לאשדוד על חולון בכל הזמנים, כולם באולם הפחים.

7 - אסיסטים רשם חאבייר סילאס בבכורה שלו באשדוד, לצד 7 איבודים.

210 - נקודות נקלעו בעונה שעברה במפגש בין הקבוצות באשדוד - 103:107 לטובת חולון.

יעמוד למבחן: משה מזרחי. הפורוורד המנוסה יצטרך לסחוב עליו את הקבוצה במשחק בחולון מאחר והוא הישראלי הבכיר היחיד שנותר בסגל ולא פצוע. אם מזרחי לא יהיה בשיאו, לאשדוד אין סיכוי להפתיע בפחים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully