וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספרד: סביליה הביסה את בטיס, אלצ'ה הפתיעה את ולנסיה

הקבוצה של אונאי אמרי חגגה בדרבי עם 0:4 גדול. העולה החדשה השיגה 1:2 דרמטי על ולנסיה, 1:4 לאספניול על ראיו

אחרי ששלושת הגדולות - ברצלונה, אתלטיקו וריאל מדריד - רשמו אמש (שבת) ניצחונות קלילים, המחזור ה-14 בליגה הספרדית נמשך היום עם שלושה משחקים. במשחק המרכזי הביסה סביליה את בטיס 0:4 וסיבכה אותה עמוק במקום האחרון. במשחק המוקדם, ויאריאל המשיכה את פתיחת העונה המצוינת שלה, ניצחה 0:2 את לבנטה בדרבי הקטן של ולנסיה ושמרה על המקום הרביעי במרחק סביר מריאל השלישית. דרבי נוסף הסתיים הפסדה של ולנסיה 2:1 לאלצ'ה המפתיעה. אספניול הביסה 1:4 בחוץ את ראיו וייקאנו.

חוסה אנטוניו רייס שחקן סביליה חוגג. רויטרס
מכוכבי הניצחון של סביליה. חוסה אנטוניו רייס/רויטרס

סביליה - בטיס 0:4

ריאל בטיס הגיעה לדרבי הזה בלחץ אטומי לא רק מאחר והיא פגשה את היריבה הכי שנואה שלה אלא גם בגלל שהיא הגיעה למשחק הזה מהמקום האחרון עם פתיחת עונה נוראית. הקבוצה של פפה מל קיוותה להתאושש בזמן הכי מתאים עבורה, אבל את סביליה התוכניות שלה לא הרשימו והיא השיגה עוד ניצחון יוקרתי בדרבי.

סביליה, שבפעם הקודמת שאירחה את בטיס השפילה אותה עם 1:5, שוב השיגה תוצאה מוחצת והשער הראשון הגיע כבר אחרי שתי דקות מרגליו של קרלוס באקה, החלוץ הקולומביאני שקיבל כדור מוקפץ מחוסה אנטוניו רייס וממרכז הרחבה בעט פנימה. בטיס לחצה כדי להשוות אבל בדקה ה-42 נותרה בעשרה שחקנים אחרי שפאולאו הברזילאי הורחק בצהוב שני אחרי עבירה גסה על רייס. הבלם הברזילאי ירד מכר הדשא כשהוא סופג קריאות גזעניות מאוהדי קבוצתו וממרר בבכי. סביליה ניצלה את היתרון שלה בשדה ורק דקה לאחר ההרחקה הכפילה את היתרון בזכות שער נגיחה של סטפן מ'בייה אחרי בישול נאה של איבן ראקיטיץ'.

בדקה ה-59 ההפסד של בטיס הפך לתבוסה כשויטולו כבש את השלישי של המארחים אחרי שקיבל כדור עומק מקרלוס באקה, חלף על פני השוער ומזווית קשה בעט פנימה. בדקה ה-88 הושלם הקונצרט של המארחים כשויסנטה איבורה כבש את הרביעי ונעץ מסמר נוסף בארון של היריבה הגדולה.

בטיס נמצאת במצב קשה מאוד במקום האחרון אחרי התבוסה הזו והיא רחוקה כבר שלוש נקודות מחוף מבטחים אחרי הפסד ליגה תשיעי העונה. סביליה לעומת זאת עלתה עד למקום השמיני בטבלה.

איקצ'וקו אוצ'ה שחקן ויאריאל מול לבנטה. GettyImages
הצגה נהדרת. אוצ'ה כובש/GettyImages

לבנטה - ויאריאל 3:0

הצוללת הצהובה הגיעה למשחק לאחר שבמחזור הקודם, לפני פגרת הנבחרות, היא סחטה 1:1 מאתלטיקו מדריד המצוינת, ולא נרתעה מיריבתה כבר מדקות הפתיחה. מי שהצטיין אצל ויאריאל היה איקצ'וקו אוצ'ה, שהמשיך את פתיחת העונה הטובה והיה אחראי ישיר לשלושת השערים לזכות קבוצתו - עם סחיטת פנדל וצמד משל עצמו שסגרו עניין. לניגרי יש חמישה שערים מפתיחת העונה. המשחק הפך לחד צדדי כבר בדקה ה-10, כשאוצ'ה הוכשל ברחבה על ידי קיילור נבאס, שהורחק באדום ישיר והותיר את לבנטה ב-10 שחקנים. ברונו בעט את הפנדל מדויק לרשת, והעלכה את ויאריאל ל-0:1.

מכאן, ההצגה הייתה כל כולה של אוצ'ה. הפעם, ברונו היה התפקיד המבשל, כשבדקה ה-73 השאיר לניגרי כדור בתוך הרחבה, אותו תרגם אוצ'ה לשער. בדקה ה-89 ויאריאל כבר הפכה את הניצחון לתבוסה, ושוב אוצ'ה כבש עם בעיטה ברגל ימין מקרוב.

אלצ'ה - ולנסיה 1:2

הדרבי הרשמי הראשון בין שתי השכנות הסתיים בניצחון דרמטי של העולה החדשה, שחזרה למסלול הניצחונות אחרי ארבעה משחקים ללא ניצחון. אלצ'ה עלתה ליתרון מנגיחה מצוינת של פידל בדקה ה-57, אבל ולנסיה לחצה והשיגה את השוויון. חואן ברנאט הצעיר נכנס בדקה ה-72 ואחרי פחות מדקה מצא את הרשת בניסיון שני. אלא שגם אלצ'ה שלפה מחליף כובש, כריסטיאן הררה, שירה פנימה בדקה ה-84 וסידר ניצחון יוקרתי למארחת שחלפה על פני ולנסיה בטבלה.

פדה שחקן ולנסיה לפני מירוסלב סטבאנוביץ' שחקן אלצ'ה. GettyImages
הדרבי שייך לאלצ'ה. מירוסלב סטבאנוביץ', משמאל, מול פדה/GettyImages

ראיו וייקאנו - אספניול 4:1

גם המשחק השני של היום בספרד סיפק תסריט דומה. רובן, שוערה של ראיו, גרם לפנדל עם עבירה על סרחיו גרסיה והורחק בדקה ה-25. השוער המחליף דויד קובניו נכנס אל בין הקורות, אך לא הצליח לעצור את הבעיטה של אותו סרחיו גרסיה, שעלה לצמד עם עוד פנדל מוצלח בדקה ה-51 והשלים שלושער בדקה ה-83, שתי דקות אחרי שסאול צימק לראיו. כריסטיאן סטואני חתם את תוצאת המשחק בדקה ה-85. אספניול חוזרת לנצח אחרי ארבעה משחקים ומתקדמת במעלה הטבלה, ראיו מתחת לקו האדום.

סרחיו גרסיה שחקן אספניול מול רובן שוער ראיו וייקאנו. GettyImages
סחט פנדל ואז חגג שלוש פעמים. סרחיו גרסיה מוכשל על ידי רובן/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully