וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"במה מאשימים את גצה, בזה שהוא רוצה להתקדם בקריירה?"

שחקני באיירן מגוננים על חברם, שכונה "יהודה איש קריות" ע"י אוהדי דורטמונד. קלופ: " באיירן שינתה את הסגנון וניצלה מצבים"

37 מיליון יורו שילמה באיירן מינכן בקיץ כדי לרכוש מדורטמונד את מריו גצה. הערב (שבת) הכישרון בן ה-21 נכנס כמחליף ועשה את ההבדל בין הקבוצות, כשענה לשריקות הבוז של האוהדים המקומיים עם הבקעת השער הראשון וסלל את הדרך לניצחון גדול 0:3 של אלופת אירופה על סגניתה, בשחזור גמר ליגת האלופות. באיירן רשמה משחק 38 ללא הפסד בבונדסליגה, ואילו פפ גווארדיולה סגר חשבון עם יורגן קלופ, מולו נחל את הפסדו היחיד העונה במסגרת הסופרקאפ הגרמני.

העיתון הגרמני "די וולט" דיווח כי במהלך המשחק הניפו אוהדי דורטמונד שלט לעברו של מריו גצה, בו נכתב, "אתה יהודה", כשהכוונה היא שהוא בוגד כיהודה איש קריות. כשהכרוז הקריא בשמו, הקהל הגיב בבוז צורם. "זה סיפור קלאסי בעולם הכדורגל", הגיב תומאס מולר, חברו של גצה בבאיירן. "הוא נכנס ועשה את העבודה וזה טוב לנו". פפ גווארדיולה התייחס לכך שהכניס את גצה כמחליף ואמר כי הוא מקווה שהוא יינס לכושר ויהפוך לשחקן של 90 דקות, "כמה שיותר מהר, ככה יותר טוב". גם טוני קרוס הגיב לקריאות נגד גצה: "מריו הבהיר את עצמו, במה מאשימים אותו, בזה שהוא רוצה לקחת את הקריירה קדימה?".

באיירן מינכן הביסה 0:3 את דורטמונד, גצה כבש

מריו גצה שחקן באיירן מינכן מתנצל אחרי שכבש נגד קבוצתו לשעבר דורטמונד. Dennis Grombkowski, GettyImages
גיבור המשחק. מריו גצה מתנצל/GettyImages, Dennis Grombkowski

פפ גווארדיולה פרגן לשחקניו בסיום: "הם עשו עבודה נהדרת. אנחנו שמחים כי ניצחנו את הקבוצה הטובה בעולם בהתקפות מתפרצות. ידענו שאנחנו צריכים לשלוט בנגיעות הראשונות בכדור של לבנדובסקי ומחיטריאן, שהם בלתי עצירים אם נותנים להם לרוץ. 15 הדקות הראשונות היו טובות, ה-30 הבאות לא כל כך, אבל במחצית השנייה שיחקנו טוב מאוד עם טיאגו, גצה, לאם וקרוס".

אריאן רובן, כובש השער השני, אמר: "ה-0:1 היה חשוב מאוד וזה נראה כמו ניצחון חלק, אבל 85 הדקות הראשונות היו די שוות. לשחק במשחק כזה זה חלום של כל ילד, כי אתה חייב להיות במטבך וגם ליהנות על המגרש".

השוער מנואל נוייר, שרשם שתי הצלות גדולות לאחר השער של גצה, סיגם: "היינו ראויים לניצחון, עשינו את העבודה במגרש של היריבה. אולי לא היינו שווים כזו תוצאה, אבל הגיע לנו לנצח ואנחנו חוזרים הביתה עם מצפון נקי".

פפ גווארדיולה מאמן באיירן מינכן. AP
פרגן לשחקנים. פפ גווארדיולה/AP

אצל דורטמונד נרשמה כמובן אכזבה גדולה מההפסד והעובדה שכעת היא רחוקה שבע נקודות מבאיירן המוליכה. "התוצאה הסופית לא רלוונטית", אמר בסיום רומן ויידנפלר, ששיחק עם רביעיית הגנה שונה לחלוטין מזו אליה התרגל, בעקבות פציעותיהם של השחקנים המובילים. "שיחקנו טוב עד שמונה הדקות האחרונות ולא זכינו לתגמול ראוי".

גם יורגן קלופ המשיך את הקו: "לא משנה כמה הפסדנו, השערים האחרונים לא היו חלק מהמשחק. באיירן שינתה את הסגנון, שיחקה יותר על כדורים ארוכים ופגעה בנו עם הראשון. הייתה להם הזדמנות והם ניצלו אותה. זה כל ההבדל".

מנואל פרידריך, שחתם בדורטמונד השבוע וערך בכורה רק בגלל הפציעות המרובות, סיכם את משחקו הראשון אחרי יותר מחצי שנה: "זה קאמבק בלתי רגיל מבחינתי. אם מישהו היה אומר לי לפני שלושה שבועות שאחזור למשחק כזה, הייתי אומר שזה לא הגיוני. חסר לי זמן משחק וזה השפיע, אבל אני חושב שהגיע לנו יותר מלהפסיד 3:0 במשחק הזה".

מנואל פרידריך שחקן דורטמונד מאוכזב. Dennis Grombkowski, GettyImages
קאמבק מרגש שהסתיים רע. מנואל פרידריך/GettyImages, Dennis Grombkowski

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully