וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איטליה: 0:1 לפארמה בנאפולי, 1:1 בין מילאן לגנואה

קסאנו הנחיל לפרטנופי הפסד שני רצוף שמרחיק אותם מרומא. באלוטלי החטיא פנדל והרוסונרי רשמו משחק חמישי ללא ניצחון. ורונה -קייבו 1:0

המחזור ה-13 בסרייה A, יצא הערב (שבת) לדרך עם שלושה משחקים שסיפקו יופי של כדורגל ושלל דרמות. בוורונה נערך דרבי בין הלאס ורונה לקייבו שהסתיים ב-0:1 דרמטי לקייבו בדקה ה-90 בזכות שער של דיאן לזארביץ'. לאחר מכן, מילאן המתוסכלת פגשה את גנואה ותסכולה רק גבר אחרי שסיימה את המשחק ב-1:1 למרות שהאורחת הייתה בעשרה שחקנים מהדקה ה-36. מריו באלוטלי החטיא פנדל שני בקריירה ומאסימיליאנו אלגרי ירד מכר הדשא כששריקות בוז מלוות אותו לחדר ההלבשה. התוצאה המפתיעה של הערב הגיעה מנאפולי. הפרטנופי, שדולקים אחרי רומא, איבדו נקודות יקרות אחרי שהפסידו 1:0 לפראמה משער של אנטוניו קסאנו. ההפסד קטע רצף של 16 משחקים ללא הפסד נאפולי, הרצף הטוב ביותר של נאפולי מאז התקופה שבין אפריל 1989 לאפריל 1990.

חלוץ ורונה לוקה טוני (ימין) מול שחקן קייבו דריו דיינלי (שמאל). Dino Panato, GettyImages
ורונה ולוקה טוני לא ממש הופיעו לדרבי, דיינלי וקייבו דווקא כן/GettyImages, Dino Panato

ורונה - קייבו 1:0

הדרבי דלה סקאלה חזר אחרי כמעט 12 שנות הפסקה והוא התרחש, בפעם השלישית בלבד בהיסטוריה, בליגה הראשונה. אחרי הניצחון של קייבו המאזן באחד-עשר מפגשי דרבי עומד על חמישה ניצחונות לקייבו, ארבעה לוורונה ושתי תוצאות תיקו ובשני המשחקים היחידים שהתקיימו בסרייה A, בעונת 2001/2, כל קבוצה ניצחה בביתה. המארחת הגיעה בכושר טוב אבל רשמה הפסד כואב ליריבה, שהשיגה ניצחון שני ב-15 המחזורים האחרונים, רצף שהולך לעונה שעברה.

הפתיחה הייתה סוערת ובדקה ה-5 טענו שחקני קייבו כי קופחו, ובצדק, לאחר שכדור שבעט בוסטיאן סזאר נפסל בטענת נבדל. קייבו הייתה אגרסיבית יותר, ובהמשך שחקני ורונה טענו אף הם כי קופחו כשביקשו פנדל לאחר שהכדור נגע לטענתם בידו של סזאר ברחבת קייבו, והמחצית הראשונה הסתיימה ללא שערים. ורונה המשיכה ביכולת החלשה שלה במחצית השנייה, וסיימה את המשחק ללא אף איום על מסגרת שערה של קייבו. האורחים, מנגד, ידעו לעקוץ בדקה ה-90 כשדיאן לזארביץ' בעט בעוצמה לפינה הקרובה מעשרה מטרים וקבע 0:1 לקייבו בסיום.

שחקן קייבו דיאן לזארוביץ' חוגג שער בדרבי של ורונה. Dino Panato, GettyImages
לזארביץ' חוגג. תזמון מנצח/GettyImages, Dino Panato
שחקני קייבו חוגגים שער בדרבי של ורונה. Dino Panato, GettyImages
גם מתוק, גם יוקרתי. שחקני קייבו חוגגים/GettyImages, Dino Panato

מילאן - גנואה 1:1

עונה רעה עוברת על הרוסונרי, שניצחו רק פעם אחת בששת המחזורים האחרונים, והגיהנום הזה לא נגמר מבחינתם. גנואה לעומת זאת, הגיעה אחרי ארבעה ניצחונות מחמישה משחקים, אבל התיקו הזה הוא מעין ניצחון עבורה, שכן הייתה בעשרה שחקנים מהדקה ה-36 ובכל זאת חילצה נקודה בסן סירו.

פתיחת המשחק הייתה מסעירה ומסחררת. נייג'ל דה יונג מצא את קאקה בכדור עומק נפלא, הברזילאי השתלט על הכדור באומנות ומקרוב בעט פנימה והעלה את מילאן ל-0:1. יופי של דרך מבחינת קאקה לחגוג את משחקו ה-200 בסרייה A, וזה היה שערו ה-97 במדי הדיאבלו בכל המסגרות. הרוסונרי לא נהנו מהיתרון זמן רב. בדקה ה-8 עמנואלסון דחף את שימה ורסליאקו מאחור ברחבה, ואלברטו ג'ילארדינו כבש מהנקודה וקבע 1:1. בדקה ה-36 מריו באלוטלי הוכשל ברחבה על ידי תומאס מנפרדיני שהורחק באדום. סופר-מריו בעט בעצמו מהנקודה הלבנה אך שלח כדור חלש למרכז השער ואפשר למטיה פרין להדוף. זהו הפנדל השני בקריירה שבאלוטלי מחטיא.

מילאן המשיכה ללחוץ גם בתחילת המחצית השנייה ונגיחה מצוינת של אלסנדרו מאטרי נהדפה על ידי פרין בדקה ה-59. המילאנזים "שכבו" על השער של גנואה, אבל קאקה, מאטרי ובאלוטלי לא הפסיקו להחמיץ והלחץ הרב ניכר על פניהם של שחקני המארחת. וולטר בירזה החטיא נגיחה מקרוב, ועם שריקת הסיום האוהדים בסן סירו לא הסתירו את התסכול שלהם מכך שקבוצתם לא הצליחה לנצח את האורחת למרות שהיא הייתה בעשרה שחקנים, ושרקו בוז למאמן מאסימיליאנו אלגרי.

קאקה חוגג שער במדי מילאן. AP
הפתיחה הייתה מבטיחה. קאקה/AP
חלוץ מילאן מריו באלוטלי מחטיא פנדל מול גנואה. AP
אבל בהמשך מילאן, למרות ההרכב ההתקפי, לא הצליחה לכבוש אפילו מהנקודה הלבנה. באלוטלי מחטיא פנדל שני בקריירה/AP

נאפולי - פארמה 1:0

במחזור האחרון לפני הפגרה הפרטנופי התפרקו בצורה כואבת וחטפו שלישייה מיובנטוס, ואם הם קיוו להתאושש מהמכה הזאת, הרי שהערב הם ספגו הפסד נוסף שצריך להדליק להם נורה אדומה. ביום שלישי נאפולי יוצאת למבחן גדול בדורטמונד, בליגת האלופות, והם נראים רע מאוד. הניצחון היחיד של פארמה בחמשת המחזורים החולפים היה ה-2:3 על מילאן והיא תקועה במרכז הטבלה, אבל אולי ניצחון החוץ הראשון שלה העונה יעניק לה את הרוח הגבית לה היא זקוקה.

נאפולי שלטה במשחק לכל אורכו, אבל לא הצליחה לפרוץ את שער האורחים. בדקה ה-73 גונסאלו היגואין כבש אבל השער נפסל בצדק עקב נבדל. בדקה ה-81, בניגוד גמור למהלך המשחק, פארמה עלתה ל-0:1, והכובש, מי אם לא אנטוניו קסאנו, שפרץ לרחבת המארחת ושלח כדור שטוח חד לפינה הימנית של פפה ריינה. השער הכניס את נאפולי ללחץ אדיר, והפרטנופי ניסו להימנע מהפסד ביתי ראשון העונה. בדקה ה-89 נאפולי הייתה קרובה אבל הכדור החופשי של אימרטנס פגע במשקוף. גם בתוספת הזמן הפרטנופי לא הצליחו להבקיע וירדו מנוצחים מכר הדשא בסן פאולו.

חלוץ נאפולי גונסאלו היגואין (שמאל). AP
כמה תסכול חוו האוהדים בסן פאולו. היגואין/AP
אנטוניו קסאנו שחקן פארמה חוגג שער. Giuseppe Bellini, GettyImages
עקץ את הפרטנופי. קסאנו/GettyImages, Giuseppe Bellini

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully