וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרואטיה: יוסיפ שימוניץ' חגג עם קריאות פרו-נאציות

צפו: הבלם הוותיק ניצח על חגיגות העלייה למונדיאל, רק בקריאות המזוהות עם ארגון טרור. וגם: גודיונסן פרש בדמעות

קרואטיה העפילה אמש (שלישי) למונדיאל בברזיל אחרי ניצחון 0:2 בגומלין הפלייאוף מול איסלנד, אבל על החגיגות באצטדיון מקסימיר בזאגרב העיבה תקרית אומללה בכיכובו של יוסיפ שימוניץ'. הבלם הוותיק תפס את הכותרות, ולא מהסיבות הנכונות, כשלאחר המשחק תפס את המיקרופון והלהיב את האוהדים הקרואטים באמצעות קריאות: "עבור המולדת", להן הקהל הגיב: "מוכנים".

הקריאות הללו מזוהות בעיקר עם ארגון "אוסטשה", ארגון לאומי בדלני קרואטי, פרו נאצי, שעסק בטרור במהלך מלחמת העולם השנייה והיה אחראי להרג של כ-32 אלף יהודים.

קרואטיה כבר נקנסה בעבר על קריאות דומות, הן על ידי אופ"א והן על ידי פיפ"א, שעדיין לא הגיבה למקרה הנוכחי בו היה מעורב השחקן בן ה-35, שלבש בעבר את מדי המבורג והרטה ברלין וכיום משחק בדינמו זאגרב.

שחקן נבחרת קרואטיה, יוסיפ שימוניץ'. Scott Heavey, GettyImages
חגיגה מפוקפקת. יוסיפ שימוניץ'/GettyImages, Scott Heavey

ובצד השני, עוד שחקן בן 35, רק הרבה יותר מרגש. איידור גודיונסן, אקס צ'לסי, ברצלונה, מונאקו, טוטנהאם ועוד ועוד, הודיע על פרישה מנבחרת איסלנד, במדיה ערך את הבכורה ב-1996 כשהיה בסך הכול בן 17. הוטא הספיק להבקיע 24 שערים ב-77 משחקים.

איש הקרח התראיין לתחנת טלוויזיה איסלנדית לאחר ההפסד בזאגרב ולא יכול היה לעצור את הדמעות. "אני חושש שזה המשחק הבינלאומי האחרון שלי", אמר חלוצה של קלאב ברוז' הבלגית. "כולנו חלמנו על הצלחה גדולה עוד יותר, אבל אנחנו צריכים לחגוג את מה שהשגנו ולזכור שהפכנו את המדינה לקצת יותר שמחה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully