וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יורוקאפ: מכבי חיפה הובסה 79:58 בידי קאזאן

רצף תשעת הניצחונות של האלופה נעצר ברוסיה, אחרי שהציגה מחצית שנייה גרועה והובסה בידי היריבה החזקה. 17 לרנדל

רצף תשעת הניצחונות של מכבי חיפה, שהיווה את שיא המועדון בכל הזמנים, נקטע הערב (רביעי) ברוסיה על ידי קאזאן, שהביסה 58:79 את האלופה הישראלית. היה זה ניצחונה השני של הקבוצה הרוסית החזקה על חיפה במסגרת שלב הבתים של היורוקאפ, אחרי שעשתה זאת עם 67:75 ברוממה במחזור הפתיחה. חיפה לא הצליחה לחולל סנסציה מול סוללת הכוכבים של קאזאן גם בניסיון השני, הייתה חלשה במחצית השנייה ונותרה עם מאזן של 2:4 במפעל.

ניצחון היה מקרב את הקבוצה של דני פרנקו לשלב השני, והמחצית הראשונה בהחלט השאירה מקום לאופטימיות. דונטה סמית' קלע, קטף ריבאונדים וגם חילק אסיסטים כדי לשמור את חיפה קרובה, בעוד קאזאן הציגה את יאן וויוקאס, אנדרו גאודלוק וצ'אק אידסון מיודענו, שקלעו מכל טווח ויצרו יתרון של שבע נקודות בהפסקה (36:43). המחצית השנייה נפתחה בבריחה של הרוסים עם צליפות של לוק הרנגודי. מורן רוט ובריאן רנדל הצליחו לצמק שוב לשלוש נקודות בלבד (51:48) אך לריצה הבאה של קאזאן כבר לא היה לחיפה מענה והיא קרסה לחלוטין עם רבע אחרון איום ונורא, בו השיגה סל שדה ראשון רק בדקת הסיום. ביום ראשון, במשחק הליגה מול נס ציונה, תנסה האלופה להתחיל רצף חדש.

דונטה סמית' שחקן מכבי חיפה קולע מול קאזאן. יוסי ציפקיס
שמר את חיפה בעניינים במחצית הראשונה. דונטה סמית'/יוסי ציפקיס

מאמן מכבי חיפה דני פרנקו אמר בסיום: "אני מברך את קאזאן על הניצחון. הם הצליחו לשמור על אינטנסיביות במשך 40 דקות ואנחנו לא. בשביל לנצח פה היינו צריכים להיות יציבים יותר לאורך כל המשחק".

אורי קוקיה, שקלע 5 נקודות ואסף 4 כדורים חוזרים: "פגשנו יריבה ברמה גבוהה מאוד. נלחמנו, עשינו את המקסימום והצלחנו לחזור למשחק ברבע השלישי, אבל משם לא הצלחנו להישאר במשחק. עשינו מספר ניצחונות יפים ועכשיו צריך להרים את הראש לקראת נס ציונה".

דני פרנקו מאמן מכבי חיפה. יוסי ציפקיס
לא הייתה אינטנסיביות לאורך 40 דקות. דני פרנקו/יוסי ציפקיס

מהלך המשחק

רבע 1

לעיני 3,500 צופים (כולל ביברס נאתכו שבא לעודד), מכבי חיפה פתחה את המשחק עם סל של בריאן רנדל ועוד ארבע נקודות של דונטה סמית', שהעלה ל-2:6. מנגד, צ'אק אידסון הגיב עם סל ועבירה ויאן וויוקאס העביר את היתרון לקאזאן עם 8:11 בחלוף חמש דקות. אורי קוקיה קם מהספסל וקלע ארבע מקו העונשין, אלא שקאזאן ענתה עם שתי שלשות וברחה ל-16:22. למרות שלושה איבודים של מורן רוט, חיפה רק בפיגור 24:20 בסיום הרבע הראשון.

רבע 2

הרבע השני החל עם שלשה של בן רייס, כשסמית' עם חטיפה ואסיסט שלישי סידר לדויד קוביאן נקודות ראשונות שצימקו ל-28:27. קוביאן גם היה האיש שהחזיר את חיפה ליתרון 30:31. וויוקאס המשיך לעשות צרות לירוקים מתחת לסלים ואידסון צלף מבחוץ כדי להעניק לקאזאן את יתרון השיא שלה - 33:41, אך רנדל ענה בשלשה משלו ארבע שניות לסיום המחצית, לפני שאנדרו גאודלוק קלע שתיים מהקו וקבע 36:43 לקאזאן בהפסקה.

שחקן קאזאן, צ'אק אידסון. יוסי ציפקיס
קאזאן שוב הייתה גדולה על חיפה. צ'אק אידסון/יוסי ציפקיס

רבע 3

מכבי חיפה חזרה מנומנמת מההפסקה וחטפה בראש מלוק הרנגודי, שקלע שמונה נקודות רצופות ואילץ את דני פרנקו לקחת פסק זמן במצב של 36:51 לקאזאן. פסק הזמן העיר את הירוקים, שחזרו כמו גדולים עם שלשה של רוט ועוד נקודות של אייק אופייבו ורנדל. ריצת 0:12 שצימקה ל-51:48. אלא שנדנדת הריצות נמשכה והפעם היה זה תורה של קאזאן, שעם עוד ריצה של 0:9 חתמה את הרבע השלישי ביתרון 48:60.

רבע 4

הירוקים קיוו להקטין את ההפרש בדקות הראשונות של הרבע האחרון, אבל לא הצליחו לייצר נקודות מהשדה והסתפקו רק בשלוש קליעות עונשין בשש דקות. קאזאן ניצלה זאת והגדילה את יתרונה ל-51:70. הרבע הנורא של חיפה נמשך, אף אחד לא הצליח לקלוע והרוסים הגדילו ל-51:75. רק 57 שניות לסיום המשחק הגיע סל השדה הראשון של חיפה ברבע, עליו היה חתום רנדל. זה לא מנע מהמארחית לסגור ריצת 10:28 ולחגוג ניצחון מוחץ 58:79.

שחקן מכבי חיפה בכדורסל, מורן רוט. יוסי ציפקיס
חמישה אסיסטים, אבל גם חמישה איבודים. מורן רוט/יוסי ציפקיס

סטטיסטיקה

קלעו למכבי חיפה: בריאן רנדל 17 נקודות, דונטה סמית' 13 (11 ריבאונדים ו-5 אסיסטים), אייק אופייבו, מורן רוט (5 אסיסטים ו-5 איבודים) 7 כל אחד, אורי קוקיה 5, דויד קוביאן 4, בן רייס 3, עידו קוז'יקרו 2, תומר בר אבן שיחק ולא קלע.

הרבו לקלוע לקאזאן: אנדרו גאודלוק 18, יאן וויוקאס 12, לוק הרנגודי 10, טיוויין מקי, קוסטאס קאימקוגלו, צ'אק אידסון 8 כל אחד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully